Σάββατο 30 Απριλίου 2016

ΒΡΗΚΑΜΕ ΚΑΙ ΣΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ... ΑΝΤΙΣΗΜΙΤΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΤΩΝ «JUMBO» ΤΟ 2010 ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΕΞΟΡΓΙΣΕΙ ΤΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΑΓΟΡΕΨΑΝ ΕΝ ΡΙΠΗ ΟΦΘΑΛΜΟΥ: ΤΟΤΕ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΤΟΛΜΗΣΕ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙ ΓΙΑ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ!


Και το 2010 είχαν πρόβλημα τα «Jumbo» με κάποια διαφήμισή τους που αποσύρθηκε, επειδή... έθιγε τους πανίσχυρους Εβραίους!.. Τότε, λίγοι είχαν διαμαρτυρηθή για την λογοκρισία, διότι - ως γνωστόν - οι Εβραίοι έχουν πάντα δίκιο κι όπως τους πάει «κόντρα»... εξαφανίζεται. Ο «Στόχος» βρήκε εκείνη την διαφήμιση των «Jumbo» που είχε προκαλέσει την οργή των Εβραίων και σάς την παρουσιάζει κατ' αποκλειστικότητα. 

[σιχαμερός τοκογλύφος] Eβραίος : Εμπρα, τι λέει το νέο – δανείσει το γερμανό ; Είναι καλό το γερμανό.
Kαραγκιόζης : Νάιν, το γερμανό, δε δανείζει.
[σιχαμερός τοκογλύφος] Eβραίος : Ει, τότε δανείσει εγώ ! Αλλά για να δανείσει πρέπει ν’αυγατίσει.
Kαραγκιόζης : Δηλαδή πόσο αυγατίσει ;
[σιχαμερός τοκογλύφος] Eβραίος : Σαράντα τα εκατό αυγατίσει
Kαραγκιόζης : Δε μ’έχεις πείσει. Θα βρώ στα Jumbo λύση.
Διαβάστε τώρα πώς είχε σχολιάσει το θέμα ο γνωστός Εβραίος Αμπραβανέλ στην ιστοσελίδα του (https://abravanel.wordpress.com/2010/08/05/antisemitism-in-tv-commercial/)
«Προφανέστατα αυτή η διαφήμιση δεν είναι το τέλος του κόσμου και ο Ελληνικός Εβραϊσμός αντιμετωπίζει πολύ χειρότερο αντισημιτισμό από αυτόν της εταιρίας εμπορίας παιδικών παιχνιδιών Jumbo, (εταιρικός ιστότοπος). Άλλωστε δεν είμαι καν σίγουρος πόσο θα γίνει κατανοητό οτι ο τοκογλύφος είναι ο Εβραίος από τους νεώτερους. Απλώς είναι ενδεικτικό οτι ο αντισημιτισμός είναι κοινωνικά αποδεκτός στην Ελλάδα και το πως η οικονομική κρίση δημιουργεί ένα περιβάλλον στο οποίο o ρατσισμός μπορεί να ακμάσει:  σε μια διαφήμιση, που σκοπός της δεν είναι να προκαλέσει αλλά να προωθήσει την κατανάλωση, χρησιμοποιείται όχι απλώς το αντισημιτικό στερεότυπο του Εβραίου τσιγκούνη αλλά το ακόμα χειρότερο αντισημιτικό στερεότυπο του Εβραίου τοκογλύφου που εξαπατά τον φτωχό λαό.
Τονίζω οτι το θέμα δεν είναι η ύπαρξη της φιγούρας του «Εβραίου» στο Θέατρο Σκιών αλλά το γεγονός οτι μια εμπορική εταιρία θεωρεί οτι ο χυδαίος ρατσισμός αποτελεί αποδεκτή διαφημιστική πρακτική. Προσωπικά θεωρώ οτι είναι απαράδεκτο και μια εταιρία τέτοιου μεγέθους και εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών οφείλει να απαντήσει δημόσια αν συνεχίζει να συμφωνεί με την πρακτική της διαφημιστικής της εκστρατείας και αν σκοπεύει να συνεχίσει την προώθηση του ρατσισμού ώστε να αυξήσει τις πωλήσεις παιδικών παιχνιδιών στα καταστήματα της».

KARAGIOZIS JUMBO από newsview                       ΤΟ ΕΙΔΑΜΕ    ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια: