Σάββατο 5 Μαΐου 2018

Βέλγιο: Διαδήλωση μαθητών για τη συνέχιση της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών


Βέλγιο: Διαδήλωση μαθητών για τη συνέχιση της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών (video)
Διαδήλωση για τη συνέχιση της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών και των Λατινικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση πραγματοποίησαν μαθητές και καθηγητές στη Γάνδη.
«Μια γλώσσα μπορεί να είναι πολύ ωραία ακόμα κι αν είναι νεκρή», επισημαίνει χαρακτηριστικά η ολλανδόφωνη βελγική εφημερίδα «De Standaard», για το δυναμικό συλλαλητήριο στο οποίο έδωσαν το «παρών» περισσότεροι από 1.000 μαθητές και 100 καθηγητές, με αίτημα τη συνέχιση της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών και των Λατινικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση της χώρας.
Οι μαθητές συγκεντρώθηκαν στην κεντρική πλατεία της πόλης και διαμαρτυρήθηκαν μαχητικά στα σχέδια της Κυβέρνησης που θέλει να καταργήσει τα αρχαία ελληνικά και τα λατινικά ως «νεκρές γλώσσες», δίνοντας έμφαση στις θετικές επιστήμες και στους υπολογιστές.
«Οι υπερασπιστές των κλασικών γλωσσών -Ελληνικών και Λατινικών - ζώστηκαν τ’ άρματα», υπογραμμίζει επίσης η εφημερίδα, επισημαίνοντας ότι το τελευταίο διάστημα η συζήτηση για τη χρησιμότητα των «κλασικών γλωσσών» έχει αναζωπυρωθεί στο Βέλγιο, καθώς οι οιωνοί δεν είναι καλοί: Ο αριθμός των μαθητών που επιλέγουν Αρχαία Ελληνικά σε σχολεία της Φλάνδρας,(ολλανδόφωνη περιοχή του Βελγίου), δεν ξεπερνά πλέον τους 5.064 έναντι 5.921 την περίοδο 2008-2009 (μείωση κατά 14,5%).
Εξίσου, μειωμένος παρουσιάζεται και ο αριθμός των μαθητών που επιλέγουν τα Λατινικά, οι οποίοι την περυσινή χρονιά ανήλθαν σε 23.339 (μείωση κατά 18,6%).
Με αφορμή τη διαδήλωση, η εφημερίδα διερευνά τους λόγους για τους οποίους ένα διόλου ευκαταφρόνητο κομμάτι της φλαμανδικής κοινωνίας εμφανίζεται να εναντιώνεται σθεναρά στο ενδεχόμενο εξοβελισμού της Αρχαίας Ελληνικής και των Λατινικών από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Στο πλαίσιο αυτό, φιλοξενεί τις απόψεις έγκριτων Βέλγων πανεπιστημιακών, οι οποίοι τοποθετούνται είτε υπέρ είτε κατά της συνέχισης της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών στη φλαμανδική δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Δεν υπάρχουν σχόλια: