Οι ιδρυτές της εταιρείας, βίωσαν την απόλυτη επιτυχία έχοντας καταφέρει να παράγουν στο εργοστάσιο στη Θεσσαλονίκη 8- 10 αυτοκίνητα ημερησίως, γεγονός πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα και ..
με προστιθέμενη ελληνική αξία 67%, οι πωλήσεις ξεπερνούσαν τις 18.000, ενώ ο Ελληνικός Στρατός, η αεροπορία και το Ναυτικό έδειχναν την προτίμησή τους στα… άλογα των Pony, αφού το κόστος λειτουργίας και συντήρησης πέντε εξ αυτών ήταν μικρότερο από ένα τζιπ μεγάλου κυβισμού.
Οι συνδικαλιστές
Μια από τις αιτίες της κατάρρευσης της NAMCO ήταν και ο κακώς εννοούμενος συνδικαλισμός. Εργαζόμενοι στο εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης έκαναν απεργία- κατάληψη, η οποία κράτησε 4 μήνες, ζητώντας αύξηση ημερομισθίων κατά 35%.
Οι ιδιοκτήτες της εταιρείας δεν την αρνήθηκαν, αλλά τους πρότειναν να δουν τι αύξηση θα τους έδινε ο κλάδος του μετάλλου. Όμως, εκείνοι επέμεναν να ικανοποιηθεί το αίτημά τους «εδώ και τώρα», υποκινούμενοι και από ένα μετέπειτα σημαίνον πολιτικό πρόσωπο της Μακεδονίας, του οποίου ο ρόλος στην περίπτωση αυτή μάλλον ήταν «σκοτεινός», κάνοντας πολλούς να μιλήσουν για «το ότι παρακινείτο από ανταγωνιστικά της οικογένειας Κοντογούρη συμφέροντα».
Δημιουργήθηκε μεγάλη ένταση γιατί οι υπάλληλοι δεν άφηναν να μπει κανείς στο εργοστάσιο, ακόμη και στους ιδιοκτήτες απαγόρευαν την είσοδο. Δεν επέτρεπαν ούτε καν να σταλούν τα ετοιμοπαράδοτα οχήματα στους πελάτες της εταιρείας και άλλα 600 στον ελληνικό Δημόσιο τομέα. Έδειραν μάλιστα, πολύ άσχημα τον διευθυντή πωλήσεων Γιώργο Ζωγράφο. Τότε ανέλαβε δράση ο Πέτρος Κοντογούρης, ερχόμενος από τη Γερμανία, ο οποίος διαβεβαίωσε τους εργαζόμενους ότι η εταιρεία θα τους αποζημίωνε από πάνω, αρκεί να επιστρέψουν στις δουλειές τους. Πράγμα που έγινε, αλλά μόνο για πέντε μέρες, καθώς μετά ζήτησαν να… πάνε διακοπές. Απίστευτο; Κι όμως αληθινό! Πράγματι πήγαν τις διακοπές τους και μετά πέρασαν από την οδό Αγίας Σοφίας 26 για να λάβουν τις αποζημιώσεις τους. Το εργοστάσιο είχε κλείσει.
http://taxalia.blogspot.com/2011/07/namco-pony.html το ειδαμε εδω
pan said
Ιουλίου 30, 2011 στις 6:59 μμ μονο τα pony???εγω δουλευα το 77-78 στο εργαστασιο που εβγαζε τα FIAT με την πλαστικη κουκουλα κατι αντοιστιχο του PONY τι εγινε???
η MAZDA η OPEL που ξεκινησαν εργοστασια τελος του 77-79 τι εγιναν?? το εργοστασιο του ΒΟΛΟΥ με τα NISSAN ,ακομη και η PIRELLI εκλεισαν ολα επι σοσιαλιστικου παραδεισου ,πιθανον δεν θελαμε αλλα εργαστασια ειχαμε πολλα . η ουσια ειναι μια δεν εχει μιζα η παραγωγη στην ΕΛΛΑΔΑ μιζα εχει η εισαγωγη .οι ιδιοι ανθρωποι τοτε ιδιοι και τωρα.
SILVIO said
Ιουλίου 30, 2011 στις 9:47 μμ ΨΑΞΤΕ ΣΤΟΝ ΠΕΡΙΣΣΟ ΣΤΗΝ ΣΤΗΛΗ ΤΩΝ ΔΩΡΗΤΩΝ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΗ,,,ΠΟΛΛΕΣ ΔΩΡΕΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ ΠΟΥ ΠΛΗΡΩΝΑΝ ΤΟΥΣ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ ΤΟΥΡΚΟΣΠΟΡΟΥΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ ΤΟΥ Κ. Κ.Ε ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΚΛΕΙΝΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ..ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΜΗΧΑΝΩΝ ΜΑΖΝΤΑ….2 ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ ΔΡΧ…ΠΛΗΡΩΣΑΝ ΣΕ ΓΑΜΗΜΕΝΟ ΚΟΥΜΟΥΝΙΣΤΗ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ….. ΠΟΥ ΤΑ ΔΩΡΗΣΕ ΓΙΑ ΤΟ ΚΤΙΣΙΜΟ ΤΟΥ» ΣΠΙΤΙΟΥ ΤΟΥ ΛΑΟΥ» ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΡΑΜΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΣΤΗΛΣΤΡΑΤΗΓΟΣ said
Ιουλίου 30, 2011 στις 11:00 μμ Το πιστευω ακραδαντα. ΚΑταληψη ειχε γινει και στο εργοστασιο του Πατερα μου, εφτιαχνε κρανη κ.τ.λ. για Νατο και Ε.Σ. το αιτημα ηταν να γινει δημοσιο το εργοστασιο ωστε να γινουν δημοσιοι υπαλληλοι, ο πατερας ομως ηταν εφεδρος βατραχαν8ρωπος «οποτε τζαμπα μαγκια του τυπου μαζευτηκαμε πολοι να δειρουμε 1 δεν περναγε» και οι στασιαστες 6 μονο. παντως κανανε καταληψη εστω και για λιγες ωρες, αν αυτα γινοτανε και αλου οπως διαβαζω μιλαμε για οργανομενο σχεδιοΑργοτερα για 1 δανειο λγων εκατομμυριων και αφου πληρωσε δις εκλεισε κατω απο το βαρος τον τοκων. Ηταν τοτε με τα πανοτοκια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου