Την Τρίτη 26/9/2023 το ΣΑΓΕ μεταξύ άλλων αποφάσισε την ναυπήγηση αριθμού ΤΠΚ για την ανανέωση του στόλου της δύναμης των ταχέων σκαφών του Π.Ν. Όπως έχουμε γράψει πολλάκις το 60% των μονάδων κρούσης αποτελείται από πλοία με ηλικία άνω των 40 ετών και χρειάζεται άμεσης αντικατάστασης. Η αρχή έγινε με τις κύριες μονάδες του στόλου και την επιλογή των γαλλικών φρεγατών FDI HN και έπεται με την επιλογή των κορβετών και της ολοκλήρωσης των διαπραγματεύσεων για τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ από την γερμανική Thyssenkrupp και την ολλανιδκή Thales. Ενώ ευελπιστούμε στο μέλλον να ξεκινήσει και αντίστοιχο πρόγραμμα για την σταδιακή ανανέωση του στόλου των υποβρυχίων.
Σήμερα ο στόλος της Δύναμης των Ταχέων Σκαφών αποτελείται από ένα σύνολο 19 ΤΠΚ από τις οποίες οι 16 νεότερες απαρτίζουν δύο μοίρες, τις Νο1 και Νο2 ΜΤΠΚ (Μοίρα Ταχέων Περιπολικών Κατευθυνόμενων Βλημάτων). Από τις 19 ΤΠΚ, οι επτά ανήκουν στην κλάση S-VITA οι οποίες είναι οι νεότερες και πιο ισχυρές ΤΠΚ του στόλου, είναι δε και από τις πιο ισχυρά οπλισμένες ΤΠΚ στον κόσμο και σημείο αναφοράς για όλα τα νέα μοντέλα πλοίων αυτού του εκτοπίσματος που προσφέρονται από διάφορα ναυπηγεία. Συνεχίζοντας, ο στόλος των ΤΠΚ εκτός των S-VITA απαρτίζεται από τέσσερις εκσυγχρονισμένες γαλλικές Comb IIIA με έτος ναυπήγησης 1977-1978, πέντε μη εκσυγχρονισμένες γαλλικές Comb IIIΒ με έτος ναυπήγησης 1980-1982 και τρεις από τις έξι πρώην γερμανικές Type 148, παραληφθέντες ως πλεονάζον υλικό, με έτος ναυπήγησης 1973-1974. Οι δύο από τις τρεις Type 148 ανήκουν στη Δύναμη Πλοίων Επιτηρήσεως και θα ακολουθήσει σύντομα και η Ρ-75 Μαριδάκης μόλις η τελευταία ΤΠΚ S-VITA που παρελήφθηκε μέσα στο 2022 γίνει πλήρως επιχειρησιακή με την ολοκλήρωση του εξοπλισμού της το επόμενο διάστημα και πάρει τη θέση της στην αντίστοιχη μοίρα ΤΠΚ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου