Αποφασίζεται η δημιουργία μιας επιτροπής η οποία αφού θα εξέταζε όλα τα τότε υποψήφια μαχητικά αεροσκάφη της εποχής θα αποφάσιζε για την προμήθειά του καταλληλότερου από αυτά.  Στις 2 Απριλίου του 1936 υπογράφεται, ένα Βασιλικό ∆ιάταγμα με το οποίο μια αποστολή θα περιόδευε στις χώρες της Ευρώπης προκειμένου να διαλέξει «τον καταλληλότερον τύπον Αεροπλάνου ∆ιώξεως και Ναυτικής Συνεργασίας».

Πρόεδρος της επιτροπής ήταν ο αντισμήναρχος Χρήστος Μοσχοβίνος και μέλη της οι: Εμμανουήλ Κελαϊδής, Χαράλαμπος Ποταμιάνος, Σπύρος Γεωργίου, Γεώργιος Τζανετάκης, όλοι επισμηναγοί, και ο σμηναγός Πάτροκλος Γιάγκου. Η επιτροπή επισκέφθηκε  όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές χώρες που διέθεταν αεροπορικές βιομηχανίες.

Πιο συγκεκριμένα τα μέλη της ταξίδεψαν σε Γαλλία, Μ. Βρετανία, Ολλανδία, Γερμανία, Τσεχοσλοβακία, Πολωνία και Γιουγκοσλαβία.  Στην Ελλάδα η επιτροπή επέστρεψε  ύστερα από δύο μήνες. Στη συνέχεια υπέβαλε στο υπουργείο Αεροπορίας τη σχετική έκθεση αξιολόγησης όπου συμπεριλαμβανόταν και οι προτάσεις της για το ποιο αεροσκάφος βρήκαν ως καλύτερο. Αυτό ήταν το βρετανικό Gloster Gladiator.