Στις αρχές της δεκαετίας του 1970 το Ολλανδικό ναυτικό αποφάσισε τη ναυπήγηση μιας νέας κλάσης 12 φρεγατών για να καλύψουν την απαίτηση για 18 ανθυποβρυχιακές φρεγάτες του στόλου. Για την κάλυψη της απαίτησης αυτής επιλέχθηκε το σχέδιο Standard Frigate. Οι ναυπηγήσεις ξεκίνησαν το 1975 και τελείωσαν το 1982 με την παράδοση της δωδέκατης και τελευταίας φρεγάτας της κλάσης.
Η κλάση είναι γνωστή ως κλάση “S” ή Kortenaer από το όνομα της πρώτης φρεγάτας που παραδόθηκε στο Ολλανδικό ναυτικό το 1978. Στις 15 Σεπτεμβρίου 1980 και στις 7 Ιουνίου 1981 παραγγέλθηκαν από το ελληνικό Π.Ν. στο σύνολο δύο φρεγάτες, οι F450 Έλλη και F451 Λήμνος. Αυτές ήταν η έκτη και η έβδομη σε σειρά ναυπήγησης απεύθείας μέσα από το πρόγραμμα του Ολλανδικού Ναυτικού.
Αργότερα το Ολλανδικό ναυτικό κάλυψε την έλλειψη των δύο αυτών πλοίων με την ναυπήγηση μιας αντιαεροπορικής παραλλαγής γνωστή και ως φρεγάτες “L”. Η κύρια αλλαγή ήταν η απαλοιφή του υπόστεγου του ελικοπτέρου και του ελικοδρόμιου και η τοποθέτηση στη θέση τους ενός εκτοξευτή Mk13 GMLS για αντιαεροπορικούς πυραύλους μέσου βεληνεκούς RIM-66 SM-1 και ενός αντιπυραυλικού συστήματος Goalkeeper στην πρύμνη.
Η πτώση της Σοβιετικής Ένωσης και η διάλυση του συμφώνου της Βαρσοβίας το
1990 επέφερε σημαντικές αλλαγές στις οροφές των οπλικών συστημάτων πολλών
δυτικοευρωπαϊκών κρατών και μελών του ΝΑΤΟ. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη σταδιακή
απόσυσρση του συνόλου των φεγατών “S” από τις τάξεις του
Ολλανδικού ναυτικού μέσα στη δεκαετία του 1990. Το Π.Ν. έχοντας πολύ καλές
εντυπώσεις από τη χρήση των Έλλη και Λήμνος αλλά και τεράστιες ανάγκες
απόσυρσης των παλαιών αμερικάνικων αντιτορπιλικών FRAMM και C.F.ADAMS καθώς και των φρεγατών KNOX, άδραξε την
ευκαιρία και μέσα σε μια δεκαετία κατάφερε να βάλει σε ελληνική υπηρεσία άλλες
οκτώ μονάδες του τύπου που αποσύρθηκαν εκείνη την περίοδο. ΓΙΑ ΣΥΝΕΧΕΙΑ https://defencereview.gr/hellenic-navy-s-frigates-technical-and-operational-characteristics/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου