Η ένταξη στο δυναμικό του ΠΝ συνολικά τεσσάρων υποβρυχίων (S120) "Παπανικολής", (S121) Πιπίνος, (S122) Ματρώζος και του εκσυγχρονισμένο Type 209/1200 (S118) "Ωκεανός") με σύστημα AIP αποτελεί μια κρίσιμη εξέλιξη στην ισορροπία δυνάμεων στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο για την Ελλάδα.
Με δεδομένο ότι ο στόλος των φρεγατών είναι σαφώς "κουρασμένος" από τα 40 χρόνια υπηρεσίας των "S" (ακόμα και οι έξι εκσυγχρονισμένες κανονικά θα έπρεπε να ξεκινήσουν να αποσύρονται από του χρόνου με ρυθμό μία ανά έτος μέχρι το 2022, ενώ οι υπόλοιπές τρεις θα έπρεπε ήδη να αναπαύονται στα διαλυτήρια πλοίων), αλλά και ο υποβρυχιακός στόλος των "αρχαίων" 209/1100 και Type 209/1200 "με το ζόρι" κρατιέται σε υπηρεσία απλώς γιατί δεν υπάρχουν άλλες λύσεις, η έλευση σε υπηρεσία των πλέον προηγμένων υποβρυχίων της Α.Μεσογείου αποτελεί "ανάσα" για το ΠΝ.
Να σημειώσουμε οότι ήδη έχουν εκτελεστεί αποστολές στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου (θα μας επιτραπεί να μην πούμε σε ποιες ακριβώς θαλάσσιες περιοχές) όπου το S120 Παπανικολής έδειξε την αξία του όχι απλώς περνώντας απαρατήρητο, αλλά εκτελώντας και σύνθετα σενάρια μάχης που θα μπορούσαν να "σφαγιάσουν" τον εχθρικό στόλο.
Το υποβρύχιο πλέοντας αθέατο σε μεγάλο βάθος προσέγγισε περιοχές εχθρικών ναυστάθμων, αναδύθηκε σε βάθος βολής τορπίλης και εκτέλεσε εικονικές βολές με τις παλαιές, αλλά αξιόμαχες ακόμα τορπίλες SUT.
Απλά σε συνθήκες μάχης, λόγω της σημαντικά μειωμένης ακτίνας δράσης των SUT σε σχέση με τις νέες τορπίλες βαρέως τύπου, ηα επεμπλοκή των Type 214 θα είναι πολύ πιο εύκολη απ'ότι με τις SUT.
Το σημαντικό είναι το Παπανικολής δεν έγινε αντιληπτό σε καμία περίπτωση, ενώ σε μία περίπτωση στο νοτιοανατολικό Αιγαίο που "οι απέναντι" έδειξαν να αντιλαμβάνονται ότι "κάτι υπάρχει" και σήκωσαν MPA CN-235, το Παπανικολής κατάφερε να διαφύγει σχετικά εύκολα και ενώ το αεροσκάφος παρέμεινε στην περιοχή που δρούσε, αλλά είχε αποχωρήσει για άλλες δύο ωρες (μάλιστα σηκώθηκε κι ένα δεύτερο...).
Μόνη έλλειψη - αλλά πολύ σημαντική - η οποία ταχύτατα θα πρέπει να αποκατασταθεί, είναι η απόκτηση νέων τορπιλών βαρέως τύπου στο πρόγραμμα που φέρει την - τελευταία - υπογραφή του πρώην ΥΕΘΑ Δ.Αβραμόπουλου.
Από εκεί και πέρα το ζήτημα είναι να παραδοθεί γρήγορα και το S123 "Κατσώνης" και να δούμε τι θα γίνει με προμήθεια νέων υποβρυχίων, αφού με πέντε υποβρύχια έναντι 18 τουρκικών η ισορροπία απλώς δεν υφίσταται.
Η ποιοτική υπεροχή που απολαμβάνει σε ένα μέρος του υποβρυχιακού στόλου του το ΠΝ λόγω της ένταξης των πέντε υποβρυχίων με σύστημα αναερόβιας πρόωσης, τελειώνει περί το 2018 όταν θα αρχίσουν να εντάσσονται σε υπηρεσία τα έξι τουρκικά υποβρύχια Type 214TN.
Μέχρι τότε πρέπει να έχει δρομολογηθεί η απόκτηση επιπλέον τριών έως επτά (!) υποβρυχίων (αφού η νέα δομή θέλει 12 υποβρύχια ετοιμοπόλεμα), ενώ θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η παραλαβή των νέων τορπιλών βαρέως τύπου.
Αλλωστε το 2018, το ΠΝ θα έχει επιχειρησικά πρακτικά μόλις 5 (!) υποβρύχια, τα τέσσερα Type 214 και το "Ωκεανός" που κανείς δεν ξέρει αν πληροί 100% τις προδιαγραφές του ΠΝ πριν τελειώσουν οι δοκιμές αποδοχής...
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr ΤΟ ΕΙΔΑΜΕ ΕΔΩ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου