του Πάνου Σπαγόπουλου
Ενα όνειρο πολλών γενεών Ελλήνων πιλότων της Πολεμικής
Αεροπορίας να αποκτήσει η χώρα επιτέλους ένα από τα θρυλικά ρωσικά
μαχητικά που μπορούν να αποδεκατίσουν μέσα σε μία ώρα τις πολεμικές
Μοίρες των τουρκικών F-16 και να ισοπεδωθούν στρατηγικοί στόχοι και να
βυθιστεί ο τουρκικός Στόλος από αποστάση που ούτε καν οι αισθητήρες των
τουρκικών πολεμικών θα αντιληφθούν τον "κεραυνό" που έρχεται καταπάνω
τους.
Δείτε ένα βίντεο με το "ελληνικό" Su-35, την προμήθεια του οποίου πρότεινε ο Ρώσος πρόεδρος Β.Πούτιν πρότεινε στον Α.Τσίπρα να αποκτήσει η χώρα.
Δύο Μοίρες των 20 μαχητικών είναι υπεραρκετές για να φέρουν την απόλυτη αεροπορική υπεροχή στο Αγαίο στην πλευρά της Ελλάδας...
Μιλάει μόνο του για το τι μπορεί να κάνει...
ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ
Δείτε ένα βίντεο με το "ελληνικό" Su-35, την προμήθεια του οποίου πρότεινε ο Ρώσος πρόεδρος Β.Πούτιν πρότεινε στον Α.Τσίπρα να αποκτήσει η χώρα.
Η πρόταση προβλέπει την παράδοση ενός αριθμού 40 έως 60 μαχητικών
της εξαγωγικής έκδοσης «-BM» του ρωσικού μαχητικού 4++ γενιάς Su-35S υπό
εξαιρετικά ευνοϊκούς οικονομικούς όρους, καθώς αυτή θα «τρέξει» στο
πλαίσιο της ελληνο-ρωσικής αμυντικής συμφωνίας η οποία υπογράφηκε τον
περασμένο Δεκέμβριο μεταξύ του Έλληνα υπουργού Αμύνης Δημήτρη
Αβραμόπουλου και το Ρώσου ομολόγου του Σεργκέι Σοιγκού.
Σύμφωνα με πληροφορίες το οικονομικό ύψος της ρωσικής πρότασης
ανέρχεται στα 2.5 δισ. $ για 40 μαχητικά Su-35BM ποσό στο οποίο
περιλαμβάνονται εκτός των όπλων και πακέτο ανταλλακτικών και
υποστήριξης.
Οι όροι αποπληρωμής που προσφέρει η ρωσική πλευρά είναι εξαιρετικά
ευνοϊκοί: Με το 30% του κόστους να είναι αποπληρωτέο μέσω ελληνικών
εξαγωγών αγροτικών προϊόντων και με το υπόλοιπο του ποσού παρέχεται η
δυνατότητα χαμηλότοκου δανείου με περίοδο χάριτος 5 ετών, είναι δύσκολο –
αν όχι αδύνατο- να βρεθεί άλλη καλύτερη και ανταγωνιστικότερη πρόταση
για αγορά ενός τόσο προηγμένου μαχητικού.
Έτσι πρόκειται για μια πρόταση η οποία και σε ότι αφορά το
οικονομικό μέρος αυτής είναι άκρως ανταγωνιστική σε σχέση με οτιδήποτε
θα μπορούσε να αγοράσει η ΠΑ από άλλες πηγές και δη δυτικές.
Παράλληλα η ρωσική πλευρά και για να κατευνάσει τις όποιες
ελληνικές ανησυχίες αναφορικά με τη συμβατότητα των αεροσκαφών με το
Νατοϊκό σύμπλεγμα επικοινωνιών προσφέρει στην έκδοση για την Ελλάδα τη
δυνατότητα προσθήκης δυτικών ηλεκτρονικών όπως συστημάτων ασυρμάτων και
IFF.
Το Su-35S το οποίο παραδίδεται ήδη στη ρωσική Αεροπορία, είναι το
πρώτο αεροσκάφος του ρωσικού οπλοστασίου το οποία θα έχει τη δυνατότητα
να εξοπλιστεί τριπλό σύστημα ραντάρ: ένα στο ρύγχος και από δύο
διατάξεις στα χείλη προσβολής των πτερύγων. Πιο ειδικά ο κύριος
ηλεκτρονικός αισθητήρας του Su-35S είναι το νέο ραντάρ της ΝΙΙΡ Ν035
IRbis-E.
Το συγκεκριμένο ραντάρ αποτελεί εξέλιξη του Ν0011 Bars που
βρίσκεται στα Su-30MK προσφέροντας σημαντικά καλύτερες επιδόσεις και
επιπλέον λειτουργίες. Πρόκειται για σύστημα εκπομπής στη μπάντα «Χ» με
παθητική κεραία διάταξης φάσης και ηλεκτρονικής σάρωσης η διάμετρος της
οποίας ανέρχεται στα 900 mm
Το IRbis-E διαθέτει συνολική ισχύ εξόδου 20 KW κάτι που του παρέχει
μέγιστη εμβέλεια εντοπισμού επερχόμενου στόχου μεγέθους μαχητικού
αεροσκάφους με συνολικό RCS τα 3 τμ φτάνει τα 400 χλμ. , με γωνία
διόπτευσης τις 100 μοίρες στο αζιμούθο και εντοπισμό στόχου που
απέρχεται τα 150 km. Όταν το εύρος έρευνας αυξάνεται στις 300 μοίρες, με
μηχανική υποβοήθηση, η εμβέλεια για αποκάλυψη ίδιου στόχου ανέρχεται
στα 200 km, ενώ στην περίπτωση που η σχετική θέση του στόχου παρουσιάζει
επιστροφές από το έδαφος η εμβέλεια αυτή μειώνεται στα 170 km.
Η ηλεκτρονική διάταξη όμως των αισθητήρων του Su-35BM είναι δυνατό
να ενισχυθεί από το πρωτοποριακό σύστημα ενεργούς σάρωσης L-Band
Tikhomirov NIIP που θα αποτελεί σταθερή προσθήκη και για το νέο ρωσικό
μαχητικό 5ης γενιάς T-50.
H διάταξη προσαρμόζεται στο χείλος προσβολής των πτερύγων του
αεροσκάφους όπως αναφέραμε προσφέροντας προηγμένες δυνατότητες ιδιαίτερα
εναντίον αεροσκαφών stealth.
Πιο συγκεκριμένα το L-Band AESA της Tikhomirov μπορεί να εκτελέσει
μια σειρά εφαρμογών όπως: Έρευνα και στοχοποίηση αεροσκαφών
stealth,λειτουργίες αναγνώρισης φίλου ή εχθρού, παθητική παρακολούθηση
και εντοπισμός πηγών εκπομπής Link 16/MIDS, παθητική
παρακολούθηση και εντοπισμός ραντάρ που εκπέμπουν στην μπάντα L –όπως το
τουρκικό ραντάρ MESA του συστήματος 737 AEW&C, παθητική
παρακολούθηση και εντοπισμός πηγών IFF αεροσκαφών, ενεργά αντίμετρα σε
περιβάλλον ανταλλαγής δεδομένων Link 16, ενεργά αντίμετρα σε δέκτες
συστήματος GPS και ενεργά αντίμετρα σε επίγεια ραντάρ συχνότητας L.
Η τελευταία και σύμφωνα με τη ρωσική πρακτική παραπέμπει
στις συχνότητες μεταξύ 1 και 2 GHz, και μήκη κύματος μεταξύ 0,3 και 0,15
μ. Στα προτερήματα χρήσης της μπάντας L συγκαταλέγονται η έρευνα σε
μεγάλη εμβέλεια με κεραίες σχετικά μικρού μεγέθους, παροχή δεδομένων σε
άσχημες καιρικές συνθήκες όπως και καλή συμπεριφορά σε συνθήκες σε
συνθήκες επιστροφών από το έδαφος.
Σε ότι αφορά τις σχεδιάσεις stealth τουλάχιστον για
περίπτωση του F-35 –αλλά και πιθανότατα και στην περίπτωση του F-22- τα
συγκεκριμένα αεροσκάφη έχουν σχεδιαστεί κυριότερα για την απόκρυψη του
ίχνους τους σε συχνότητες στην X μπάντα και όχι κάτω από αυτή.
Σε ότι αφορά το σύστημα προώθησης το Su-35S φέρει το νέο κινητήρα
117S με την ώση του ανέρχεται, η μέγιστη, με τη χρήση μετακαυστήρα
στις 31.900 lb (14.500 kgr) για τον καθένα, ενώ η ξηρή του ώση
ανέρχεται στις 19.400 lb (8.800 kgr). Οι παραπάνω αριθμοί δίνουν στο
αεροσκάφος ένα λόγο ώσης προς βάρους στο 0,84 για το μέγιστο βάρος
απογείωσης και στο 1,14 για το τυπικό βάρος απογείωσης
Το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου που προέρχεται από τη MRPC Avionica
στεγάζεται σε δύο ατρακτίδια στα ακροπτερύγια. Πρόκειται για το σύστημα
KNIRT1 L175M Khibiny-M Το L175M ακολουθεί τη φιλοσοφία των σύγχρονων
μαχητικών τέταρτης και πέμπτης γενιάς σε ότι αφορά τη συνολική του
ολοκλήρωση στην ομάδα αισθητήρων του αεροσκάφους.
Παράλληλα το εξαιρετικά προηγμένο σύστημα ελέγχου πτήσης είναι ένα
πολυσύνθετο λογισμικό, το οποίο ελέγχει μια σειρά από επιφάνειες
ελέγχου μειώνοντας κατά πολύ το έργο του χειριστή. Το σύστημα αποκαλείται SDU-427 προέρχεται από το Su-47 Berkut και αποτελείται από τέσσερα κανάλια ελέγχου λειτουργίας
Το παραπάνω βοήθησε τους μηχανικούς του σχεδιαστικού γραφείου της
Sukhoi στο να μειώσουν την επιφάνεια των ουραίων επιφανειών ελέγχου σε
σημείο που να είναι μικρότερες ακόμη και από το αρχικό Su-27, βοηθώντας
έτσι εκ του παραλλήλου και στη μείωση του RCS του αεροσκάφους
Μιλάει μόνο του για το τι μπορεί να κάνει...
ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου