Σαν σήμερα, στις 11 Αυγούστου 1975, ο Ανθυποσμηναγός Κωνσταντίνος Κ
Τόσο από αυτόπτες μάρτυρες, όσο και από τις έρευνες που ακολούθησαν, έγινε γνωστό πως ο πιλότος προτίμησε να παραμείνει μέσα στο αεροπλάνο του και να το οδηγήσει εκτός του χωριού Μουχτάρω (Ευαγγελισμός) ΝΔ του αεροδρομίου, καθώς αν είχε εγκαταλείψει το F-84F τότε αυτό θα είχε πέσει μέσα στα σπίτια με ανυπολόγιστες συνέπειες.
Συγκεκριμένα, το αεροπλάνο, ενώ πλησίαζε στο αεροδρόμιο του Καστελλίου για να προσγειωθεί, τα όργανα έδειξαν μηχανική βλάβη. Ο Ανθυποσμηναγός Κωνσταντίνος Κραββαρτόγιαννος έπρεπε να εγκαταλείψει και να πέσει με αλεξίπτωτο. Όμως υπήρχε και άλλο εμπόδιο. Το αεροπλάνο κατευθυνόταν στο χωριό Μουχτάρω (Ευαγγελισμός).
Η απόφαση του πιλότου ήταν άμεση. Όχι, δεν θα εγκατέλειπε το αεροπλάνο με κίνδυνο αυτό να πέσει στο χωριό. Προτίμησε να μείνει στο αεροσκάφος και να δώσει την δική του ζωή για να σωθούν οι συνάνθρωποί του. Κι έστριψε το πηδάλιο. Έτσι τον βρήκαν… Δεμένο στο κάθισμα με το χέρι του στο πηδάλιο σε δεξιά κλίση.
Ο Κωνσταντίνος Κραββαρτόγιαννος γεννήθηκε το 1950 στην Άμφισσα Φωκίδας. Εισήλθε στη Σχολή Ικάρων το Νοέμβριο του 1970 και αποφοίτησε τον Ιούλιο του 1974 με το βαθμό του ανθυποσμηναγού.
Οι κάτοικοι της περιοχής όπου έπεσε με το αεροσκάφος του, το F-84F Thundersteak, δεν τον ξεχνούν. Τιμούν κάθε χρόνο τη μνήμη του, με ένα τρισάγιο στον τόπο του αεροπορικού δυστυχήματος.
Tο μνημείο βρίσκεται στον οικισμό Ευαγγελισμού κοντά στο χωριό Θραψανο και στήθηκε στο σημείο της συντριβής του αεροσκάφους για να θυμίζει σε όλους τη θυσία του 25χρονου – τότε – αεροπόρου. Παράλληλα, μέσα στο χωριό υπάρχει μια επιτύμβια πλάκα αφιερωμένη στον Κωνσταντίνο Κραββαρτόγιαννο, τα αποκαλυπτήρια της οποίας έγιναν το 2014.
Republic F-84F ThunderstreakΡόλος: Μαχητικό
Διαστάσεις: Εκπέτασμα 10.25m, Mήκος 13.23m, Ύψος 4.39m
Κινητήρας: 1 x Wright J65-W-3 (3.275 Kg ώση)
Οπλισμός: 6 × .50 in (12.7 mm) πυροβόλα Browning M3, 6.000 lb φορτίο βομβών
Πλήρωμα: 1
Αριθμός: 164
Χώρα Κατασκευής: ΗΠΑ
Περίοδος χρήσης: 1957 – 1983
Τα πρώτα F-84F Thunderstreak παραλήφθηκαν από την Πολεμική Αεροπορία το 1957 και αντικατέστησαν τα F-84G. Για πολλά χρόνια αποτέλεσαν τον κορμό της δύναμης κρούσης της Αεροπορίας μας.
Τα τελευταία αποσύρθηκαν από την ενεργό δράση το 1983. Υπήρξαν παραλαβές, εκτός από την αρχική, τις δεκαετίες του ’60 κι ’70, από την USAF, Luftwaffe και την Ολλανδική Αεροπορία.
Τρεις ήταν οι παραλλαγές που έφεραν: άβαφα (μεταλλικά) στην αρχή, παραλλαγή «NATO» στην περίοδο 1964-1970 και παραλλαγή «Vietnam» 1971-1983. https://www.stoxos.gr/2023/08/blog-post_8368.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου