Σύμφωνα με πληροφορίες τα τρία πρώτα ελικόπτερα MH-60R που παρήγγειλε το Πολεμικό Ναυτικό αναμένεται να φτάσουν στην Ελλάδα το αργότερο μέσα στον ερχόμενο Φεβρουάριο. Τα ελικόπτερα αυτά αν και ανήκουν ουσιαστικά στην προαίρεση των αρχικών τεσσάρων ελικοπτέρων πρόκειται να παραδοθούν πρώτα γιατί ανήκουν στην αμερικάνικη παραγγελία που προηγείται χρονικά της αρχικής ελληνικής. Η οποία με τη σειρά της προσαρτήθηκε στην Ινδική παραγγελία με σκοπό να συμπιεστεί το κόστος ανά μονάδα.
Τα ναυτικά ελικόπτερα Seahawk της Sikorsky πρωτομπήκαν σε υπηρεσία το 1995 με την παραλαβή των πρώτων πέντε S-70B-6 της αρχικής παραγγελίας ύψους 161,54 εκατ. δολαρίων του 1991. Στη συνέχεια άλλα τρία ελικόπτερα του τύπου παραγγέλθηκαν σε διαδοχικές παραγγελίες το 1995 και 1997 ως επέκταση της παραγγελίας αυτής. Τα ελικόπτερα αυτά παραγγέλθηκαν για να εξοπλίσουν τις νέες τότε γερμανικής σχεδίασης φρεγάτες MEKO 200HN. Η είσοδος σε υπηρεσία περισσότερων φρεγατών ‘S’ καθώς και οι υπέρτερες επιδόσεις των νέων ελικοπτέρων τόσο ως πτητικά μέσα όσο και ως συστήματα Α/Υ πολέμου σε σύγκριση με τα ΑΒ-212ASW ήταν ο λόγος για την παραγγελία ακόμη τριών ελικοπτέρων στις αρχές του 2000. Τα νέα αυτά ελικόπτερα, τρία στον αριθμό, ανήκαν στην έκδοση S-70B και διέθεταν glass cockpit και νέο ποντιζόμενο σόναρ τύπου HELRAS. Συν τοις άλλοις, σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο σε υπηρεσία διέθεταν νεότερα ηλεκτρονικά συστήματα καθώς, ζεύξη δεδομένων Link 11 και εκτοξευτή αερόφυλλων.
Τα ελικόπτερα S-70B Aegean hawk διαθέτουν ποντιζόμενο σόναρ δύο τύπων. Τα οχτώ ελικόπτερα που προμηθεύτηκε το Π.Ν. μεταξύ 1991-1998 διαθέτουν το ποντιζόμενο σόναρ AN/AQS-18(V)3 της Bendix Oceanics. Πρόκειται για παθητικό/ενεργό σόναρ που λειτουργεί στις συχνότητες 9,23-10-10,77kHz. Διαθέτει καλώδιο πόντισης 305 μέτρων και έχει εμβέλεια 10-20χλμ. Τα τρία ελικόπτερα που παραλήφθησαν μεταξύ 2000 και 2003 φέρουν το εξελιγμένο χαμηλής συχνότητας σόναρ HELRAS της L3 της ίδιας εταιρίας. Το συγκεκριμένο σύστημα λειτουργεί σε μοναδική συχνότητα 1,38kHz μέχρι τα 500 μέτρα βάθος και έχει μέγιστη εμβέλεια στα 60 ν.μ.
Τα MH-60R είναι η νεότερη και πιο ικανή έκδοση του ναυτικού ελικοπτέρου seahawk της Sikorsky και ένα από τα ικανότερα ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα στον κόσμο. Ο κύριος λόγος απόκτησής τους δεν είναι άλλος από την αντιμετώπιση των νέων αθόρυβων υποβρυχίων Τ-214 του τουρκικού ναυτικού. Στις 12 Ιουλίου 2019 το αμερικάνικο γραφείο αμυντικής συνεργασίας (DSCA) ανακοίνωσε την πιθανή πώληση επτά ελικοπτέρων MH-60R και συναφούς εξοπλισμού, οπλισμού, εκπαίδευσης και αρχικής υποστήριξης ύψους 600 εκατ. δολαρίων. Η πώληση αυτή περιείχε:
- Επτά Α/Υ ελικόπτερα MH-60R
- 14+4 κινητήρες T700 GE-401C
- 7+3 ραντάρ έρευνας επιφανείας APS-153(V)
- 7+3 ποντιζόμενα σόναρ ALFS
- 7+3 συστήματα ηλεκτροοπτικών AN/AAS-44C(V)
- 14+4 ενσωματωμένα συστήματα GPS/INS
- 14+4 ασυρμάτους AN/ARC-210 APX-1990A(C)
- 8+2 συστήμαντα αναγνώρησης IFF ΑΝ/ΑPΧ-123
- 24 συσκευές νυχτερινής όρασης AN/AVS-9
- 1000 ηχοσημαντήρες AN/SSQ-36/53/62
- 30 ελαφρές τορπίλες Mk54
- 100 κατευθυνόμενες ρουκέτες APKWS
- 6 εκπαιδευτικά βλήματα AGM-114 Hellfire
- 12 πυροβόλα Μ-240
- 12 πυροβόλα GAU-21
Το MH-60R ξεκίνησε ως απαίτηση του αμερικάνικου ναυτικού (USNavy) για
ένα σύγχρονο πολλαπλών ρόλων ανθυποβρυχιακό ελικόπτερο που θα
συνδύαζε τα επιχειρησιακά χαρακτηριστικά των SH-60B και SH-60F. Δηλαδή
το ραντάρ έρευνας επιφανείας και
τους ηχοσημαντήρες του SH-60B με το ποντιζόμενο σόναρ χαμηλών συχνοτήτων
του SH-60F. Η ανάπτυξη της έκδοσης Romeo ξεκίνησε το 1993 και το πρώτο
ελικόπτερο για πτητικές δοκιμές παραδόθηκε το
2001 ενώ το 2006 ξεκίνησαν οι παραδόσεις των πρώτων ελικοπτέρων στο
αμερικάνικο
ναυτικό. ΓΙΑ ΣΥΝΕΧΕΙΑ https://defencereview.gr/polemiko-naytiko-anthypovrychiaka-eli/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου