-5,9 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο για το δρόμο Πατρών - Πύργου
-Μοιράζουν ζεστό χρήμα στους μεγαλοεργολάβους
- Αύξησαν χωρίς λόγο το κόστος του έργου κατά 115 εκατ. ευρώ
Το Newsbomb.gr
εδώ και πολύ καιρό, με αποκαλυπτικά ρεπορτάζ, έχει αναδείξει τη δράση
των μεγαλοεργολάβων και το… αλισβερίσι που επικρατεί με το κράτος εδώ
και περίπου 20 χρόνια.
Όταν ο Γιώργος Παπανδρέου το 2009 έλεγε το αλησμόνητο «λεφτά υπάρχουν» είχαν πέσει όλοι να τον… φάνε.
Τελικά, πέντε χρόνια μετά, φαίνεται πως ο πρώην πρωθυπουργός ήξερε τι έλεγε. Χρήματα υπήρχαν και όπως φαίνεται υπάρχουν αλλά όχι για το λαό.
Η «κάνουλα» του κρατικού χρήματος έχει ανοίξει και μοιράζει χρήματα σε… ημέτερους, στα «δικά τους παιδιά».
Στρώνουν «χρυσό χαλί» για τον... αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου
Δρόμο στρωμένο με… ευρώ παραδίδει το υπουργείο Υποδομών στους μεγαλοεργολάβους.
Πρόκειται για το πολυσυζητημένο κομμάτι που συνδέει την Πάτρα με τον Πύργο και το δημόσιο προσφέρει 443 εκατ. ευρώ για την κατασκευή των 75 αυτών χιλιομέτρων ή πιο απλά 5,9 εκατ. ευρώ για κάθε χιλιόμετρο.
Το συγκεκριμένο τμήμα συμπεριλαμβανόταν στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, αλλά τελικά εξαιρέθηκε καθώς υπήρχαν δυσκολίες στην εξεύρεση χρηματοδότησης για την κατασκευή του. Σύμφωνα ωστόσο με την εφημερίδα “Deal News” και στη νέα δημοπράτηση η Ολυμπία Οδός (κοινοπραξία των Vinci, Hochtief, J&P Άβαξ, Αθηνά, ‘Ακτωρ και Τέρνα) μοιάζει το μεγάλο φαβορί για την ανάληψη του έργου.
Όμως ενδιαφέρουν αναμένεται να εκφράσουν και άλλες εταιρείες όπως η Intrakat.
Η μεγάλη διαφορά του οδικού άξονα με τις συμβάσεις παραχώρησης των υπολοίπων αυτοκινητοδρόμων είναι ότι το Πάτρα – Πύργος εντάχθηκε στο Πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, δηλαδή είναι δημόσιο έργο.
Τι σημαίνει αυτό; Ότι οι εργολάβοι δεν θα έχουν το άγχος αν θα τους δοθούν δάνεια από τις Τράπεζες για να καλύψουν το δικό τους χρηματοδοτικό μερίδιο. Τα χρήματα είναι εξασφαλισμένα καθώς το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το νέο ΕΣΠΑ 2014 – 2020.
Έτσι θα προσφέρουν αυτά τα 443 εκατ. ευρώ στους εργολάβους χωρίς την παρέμβαση των τραπεζών.
Αρχικά, το κόστος του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος ανερχόταν στα 340 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, πριν μόλις 10 μέρες, όταν ο κ. Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε τον διαγωνισμό ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες στις αρχές του 2015, αποκάλυψε ότι ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 443 εκατ. ευρώ. Η συνολική όμως δαπάνη φθάνει στα 475 εκατ. ευρώ, καθώς περιλαμβάνονται επιπλέον δαπάνες για απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικές έρευνες.
Η αύξηση αυτή στο κόστος του έργου γεννά πολλά ερωτήματα καθώς το αρχικό κόστος είχε βασιστεί σε μελέτες της Ολυμπίας Οδού και είχε εγκριθεί από τη Βουλή. Ο ίδιος ο κ. Χρυσοχοΐδης μάλιστα είχε πει πως «οι μελέτες είναι πλήρεις και οριστικές με όλες τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις και απαλλοτριώσεις».
Επομένως, τι ήταν αυτό που ανέβασε το κόστος του έργου κατά 115 εκατ. ευρώ;
Όταν ο Γιώργος Παπανδρέου το 2009 έλεγε το αλησμόνητο «λεφτά υπάρχουν» είχαν πέσει όλοι να τον… φάνε.
Τελικά, πέντε χρόνια μετά, φαίνεται πως ο πρώην πρωθυπουργός ήξερε τι έλεγε. Χρήματα υπήρχαν και όπως φαίνεται υπάρχουν αλλά όχι για το λαό.
Η «κάνουλα» του κρατικού χρήματος έχει ανοίξει και μοιράζει χρήματα σε… ημέτερους, στα «δικά τους παιδιά».
Στρώνουν «χρυσό χαλί» για τον... αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου
Δρόμο στρωμένο με… ευρώ παραδίδει το υπουργείο Υποδομών στους μεγαλοεργολάβους.
Πρόκειται για το πολυσυζητημένο κομμάτι που συνδέει την Πάτρα με τον Πύργο και το δημόσιο προσφέρει 443 εκατ. ευρώ για την κατασκευή των 75 αυτών χιλιομέτρων ή πιο απλά 5,9 εκατ. ευρώ για κάθε χιλιόμετρο.
Το συγκεκριμένο τμήμα συμπεριλαμβανόταν στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, αλλά τελικά εξαιρέθηκε καθώς υπήρχαν δυσκολίες στην εξεύρεση χρηματοδότησης για την κατασκευή του. Σύμφωνα ωστόσο με την εφημερίδα “Deal News” και στη νέα δημοπράτηση η Ολυμπία Οδός (κοινοπραξία των Vinci, Hochtief, J&P Άβαξ, Αθηνά, ‘Ακτωρ και Τέρνα) μοιάζει το μεγάλο φαβορί για την ανάληψη του έργου.
Όμως ενδιαφέρουν αναμένεται να εκφράσουν και άλλες εταιρείες όπως η Intrakat.
Η μεγάλη διαφορά του οδικού άξονα με τις συμβάσεις παραχώρησης των υπολοίπων αυτοκινητοδρόμων είναι ότι το Πάτρα – Πύργος εντάχθηκε στο Πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, δηλαδή είναι δημόσιο έργο.
Τι σημαίνει αυτό; Ότι οι εργολάβοι δεν θα έχουν το άγχος αν θα τους δοθούν δάνεια από τις Τράπεζες για να καλύψουν το δικό τους χρηματοδοτικό μερίδιο. Τα χρήματα είναι εξασφαλισμένα καθώς το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το νέο ΕΣΠΑ 2014 – 2020.
Έτσι θα προσφέρουν αυτά τα 443 εκατ. ευρώ στους εργολάβους χωρίς την παρέμβαση των τραπεζών.
Αρχικά, το κόστος του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος ανερχόταν στα 340 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, πριν μόλις 10 μέρες, όταν ο κ. Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε τον διαγωνισμό ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες στις αρχές του 2015, αποκάλυψε ότι ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 443 εκατ. ευρώ. Η συνολική όμως δαπάνη φθάνει στα 475 εκατ. ευρώ, καθώς περιλαμβάνονται επιπλέον δαπάνες για απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικές έρευνες.
Η αύξηση αυτή στο κόστος του έργου γεννά πολλά ερωτήματα καθώς το αρχικό κόστος είχε βασιστεί σε μελέτες της Ολυμπίας Οδού και είχε εγκριθεί από τη Βουλή. Ο ίδιος ο κ. Χρυσοχοΐδης μάλιστα είχε πει πως «οι μελέτες είναι πλήρεις και οριστικές με όλες τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις και απαλλοτριώσεις».
Επομένως, τι ήταν αυτό που ανέβασε το κόστος του έργου κατά 115 εκατ. ευρώ;
Read more: http://www.newsbomb.gr/apokalypseis/story/506121/dromos-apo-hrysafi-o-patron-–-pyrgoy#ixzz3H5cpfZzL
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου