Πολλά εξηγούνται στον τρόπο με τον οποίο η "κίτρινη" εφημερίδα της Γερμανίας, παρουσιάζει τις ειδήσεις εάν κοιτάξουμε ποιοί εμπλέκονται στο εσωτερικό της.
Χθές η εφημερίδα, πιστή στον άξονα Γερμανία- Τουρκία, δημοσίευσε προκλητικές δηλώσεις του Γερμανού υπουργού Εξωτερικών Φρανκ-Βάλτερ Σταϊνμάγερ : "Η κατάσταση σε σχέση με την ασφάλεια είναι κρίσιμη στις συνοριακές περιοχές με την Συρία και το Ιράκ, όχι στις κλασικές περιοχές διακοπών της Τουρκίας. Πολλοί εκ των συνεργατών μου και ένας εκ των υφυπουργών μου κάνουν αυτή τη στιγμή διακοπές στην Τουρκία".
Θα μπορούσαν οι λέξεις αυτές να ανήκουν στον ίδιο τον Ερντογάν.
Οι τόνοι λάσπης που ριχνεί ανα διαστήματα η εφημερίδα, η στήριξη όσων στηρίζουν τη Τουρκία και οι διαρκείς διαφημίσεις για διακοπές στη Γερμανία εξηγούνται ήδη απο το 2007.
Δυο απ'τα εκαντοντάδες δημοσιεύματα "λασπη"
Το Νοέβρη του '11, αρχισυντάκτης της εφημερίδας, παρέλαβε το ειρωνικό βραβείο για το χειρότερο ρεπορταζ «Ευρωπαϊκό Χρυσό Γαϊδουράγκαθο» για το δημοσίευμα στο οποίο προέτρεπε την Ελλάδα να πουλήσει νησιά για να ξεχρεώσει. Τον Ιούνιο του '11, στην ηλεκτρονική έκδοσή της, η εφημερίδα, είχε αναρτήσει φωτογραφία απο ένα πλακάτ με την σημαία της Ευρωπαϊκής Ένωσης που είχε στο κέντρο της τη σβάστικα. Η Bild έγραφε: «Με τον αγκυλωτό σταυρό - Οι Έλληνες διασύρουν την Ευρώπη… και παρόλα αυτά λαμβάνουν νέα βοήθεια δισεκατομμυρίων Ευρώ».
Όπως έκαναν γνωστό το 2012 οι Μ. ΑΔΑΜΙΔΟΥ - Ν. ΚΟΥΡΙΔΑΚΗ , "Ο όμιλος Axel Springer όπου ανήκει η γερμανική εφημερίδα κατέχει το 10% της Dogan Yayin Holding, η οποία εκτός από τα ΜΜΕ δραστηριοποιείται και στον τουρισμό, με ξενοδοχεία και μαρίνες στα τουρκικά παράλια
Ζωτικά συμφέροντα και εταιρικές συγγένειες έχει στην Τουρκία ο γερμανικός όμιλος μέσων ενημέρωσης Axel Springer. Πρόκειται για την ιδιοκτήτρια εταιρεία της περιβόητης εφημερίδας «Bild», η οποία εδώ και πολλούς μήνες διεξάγει εκστρατεία λάσπης ενάντια στην Ελλάδα, που έχει στοιχίσει στην εικόνα της χώρας.
Λίγοι, ωστόσο, θα μπορούσαν να υποθέσουν ότι πέρα από την υπεράσπιση των γερμανικών συμφερόντων, έτσι όπως αυτά εκφράζονται από το συντηρητικό δίδυμο Μέρκελ - Σόιμπλε, το οποίο αβαντάρεται από την «Bild», στόχος της εφημερίδας είναι και η δυσφήμηση του ελληνικού τουρισμού, πρακτική που ευνοεί δυνητικά τους ανταγωνιστές της χώρας μας.
Ανάμεσά τους, φυσικά, συγκαταλέγεται η γειτονική Τουρκία και ο δραστηριοποιούμενος -και- στον τουριστικό κλάδο όμιλος Dogan Yayin Holding, ο οποίος εκδίδει τη «Hurriyet», τη «Milliyet», τη «Radikal», την αθλητική «Fanatik» και άλλα έντυπα."
Οι δεσμοί των δύο εταιρικών κολοσσών δεν περιορίζονται μόνο στο 10% των μετοχών που κατέχουν οι Γερμανοί.
Υπάρχει ευρύτερη στρατηγική συμμαχία, η οποία εκφράζεται και με τη συμμετοχή του διευθυντή της «Bild», Κάι Ντίκμαν, στο διοικητικό συμβούλιο της εφημερίδας «Hurriyet», που ανήκει στον όμιλο Dogan.
Μάλιστα, οι σχέσεις των δύο ομίλων θα μπορούσαν να είναι ακόμα πιο «στενές» αν προχωρούσε το σχέδιο αύξησης του ποσοστού των Γερμανών σε 25%, το οποίο ωστόσο ματαιώθηκε όταν στον τουρκικό κολοσσό επιβλήθηκε πρόστιμο 3,75 δισ. τουρκικών λιρών (1,7 δισ. ευρώ) για φοροδιαφυγή, το 2009.
Να σημειωθεί ότι το 2011, στις επενδύσεις της οικογένειας Ντογκάν προστέθηκαν μεγάλες τουριστικές μονάδες στα μικρασιατικά παράλια.
Πρόκειται για πολυτελή ξενοδοχεία όπως το Isil Club στο Μπόντρουμ (την τουρκική Μύκονο - εκεί ο όμιλος αγόρασε πρόσφατα και μια μαρίνα) και το Majesty Club Beach Hotel στην Αττάλεια, περιοχές που θεωρούνται άμεσα ανταγωνιστικές των δημοφιλών ελληνικών προορισμών του Αιγαίου.
Βεβαίως, μια λαϊκιστική φυλλάδα όπως η «Bild» δεν θα δημοσίευε τα σχεδόν υβριστικά άρθρα της για την Ελλάδα και τις άλλες «αμαρτωλές» χώρες της Ευρώπης -όλες του τουριστικού Νότου, τι? σύμπτωση- μόνο για να εξυπηρετήσει τις δουλειές των συνεταίρων της στην Τουρκία.
Ο τουρισμός δεν είναι το μόνο ευαίσθητο σημείο στο οποίο είχε επικεντρωθεί με μανία η «Bild». Οταν το τελευταίο εξάμηνο η χώρα μας κατέβαλλε προσπάθειες για να αποκαταστήσει την ανάπτυξη μέσω ξένων επενδύσεων, η «Bild» έκανε ό,τι μπορούσε για να αναδείξει ως ιδανικό στόχο των επενδυτών την Τουρκία.
Δημοσίευε τις δηλώσεις «δευτεροκλασάτων» αξιωματούχων, οι οποίοι προέτρεπαν Γερμανούς επιχειρηματίες να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες που προσφέρει η Τουρκία.
Τα επιχειρήματα που επικαλούνταν ήταν αρκετά. «Η Τουρκία είναι μια χώρα με μεγάλο ρυθμό ανάπτυξης και ταυτόχρονα είναι το εφαλτήριο για τη διείσδυση στον αραβικό χώρο», έγραφε χαρακτηριστικά.
«Η Ελλάδα πλήττεται ακόμα από την κρίση. Οι φήμες για έξοδό της από την Ευρωζώνη δεν λένε να κοπάσουν και οι τουρίστες ανησυχούν. Τι θα γίνει εάν δεν βγαίνουν πια χρήματα από τα μηχανήματα αυτόματης ανάληψης;», ανέφερε χαρακτηριστικά άρθρο της εφημερίδας στα τέλη Μαΐου. Ακόμη, ο συντάκτης του κειμένου έκανε λόγο για πιθανές ελλείψεις σε καύσιμα και τρόφιμα, γεγονός που προφανώς δεν πέρασε απαρατήρητο από τους χιλιάδες Γερμανούς, οι οποίοι ακύρωσαν τις κρατήσεις που είχαν κάνει για διακοπές στην Ελλάδα. Λίγο αργότερα, βέβαια, φάνηκε μια ελαφρά... μεταστροφή στο κλίμα, καθώς η εφημερίδα -παραδόξως- δημοσίευσε άρθρο με τίτλο «Ο ήλιος δεν χρεοκοπεί», όπου περιγράφει τις διακοπές Γερμανών στην Κω και οι οποίες όχι μόνο κύλησαν ομαλά, αλλά ήταν και άκρως οικονομικές.
Μάλιστα ο διευθυντής της εφημερίδας δήλωσε ενθουσιασμένος από τη φιλοξενία της οποίας έτυχε στη Λέρο. Το γλυκό κρασί που ήπιε, όμως, δεν τον έκανε να ξεχάσει τις προσφιλείς του συνήθειες, αφού δεν παρέλειψε να γράψει στο σχετικό άρθρο του ότι η Ελλάδα πρέπει να φύγει από το ευρώ, ενώ, όπως ήταν αναμενόμενο λόγω των συμφερόντων του εκδοτικού οίκου στον οποίο εργάζεται, απέφυγε να απαντήσει σε ερώτηση εάν η Λέρος είναι φθηνότερη ή ακριβότερη από την Αλικαρνασσό. ΤΟ ΕΙΔΑΜΕ ΕΔΩ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου