Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2020

Οι δυνάμεις του Χάφταρ «γλεντάνε» τα οχήματα της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας - «Είναι για πέταμα» (φώτο)

https://pbs.twimg.com/media/EN-zqBgWoAAt06Y?format=jpg&name=360x360

2 1) Weighing 19tons with a maximum additional add wight of 1.5tons. 2)Maximum tested speed was (68 to 73Km/h )although manual states 100km/h. 3)The acceleration was very low from 0 to 45Km/h, which make is hard for quick escapes and fast movements in small bursts.
  • 4) The vehicles Angular maneuverability capabilities were nothing less but disappointing , as the was unable to take sharp corners making it obsolete in tight urban warfare, in which such trains and obstacles are expected.
  • 5) the view points are very bad as the driver and crew have minamim sights, which the manufacturer has tried to counter by installing cameras on the back front and sides, which can be easily disabled by simple dirt or mud of explosives. Making you blind in tight streets.
  • 6)Transmission the has 6 gears and 1 speed reverse The gearbox has a maximum Torque of 1.5KNM -2100RPM This figures were never reached in testing As the gear box would start to fail and leak when such pressures are reached As this happens the GB seems to jump 3ed gear
  • 6) when observed in combats situations it was clear that the choked and sometimes stalling this maybe to inexperienced drivers but after testing this happens when changing gear when taking a hard corner between 2nd and 3ed gear. The issue of oil leaking was nearly constant.
  • 7) Mounted gun, remote control of the mounted 12.5mm gun was very s low in reaction time at 1.5 to 3second from short to long shifts respectively. The gun also could not shot close targets as if a Emany standing 2m to 3m could not be targeted unless you stepped out of it.
  • 7) the mounted gun also didn’t count for gun jamming , which was nothing less than careless by the manufacturers, as it was observed that militia would step on the trying to unjam it mid-battle. And the chain lock fail safe was unreliable when amo ran out.
  • 8)helicopters jamming capabilities, were not working at all as it was easy to target them by Mi34 gunships 9)IR disrupted only worked at certain angles making a moving target easy to see 10) Central Tire inflation system almost never works when tire is targeted making it useless
    11)Axels: the front axel of the are extremely weak and fragile to explosives and even impact. It was observed in one case that a front axel braking for no apparent reason mid battle
    12)Armored protection, the has 5 weak-point that if targeted by an RGP round would disable it or exterminated its crew 13) the armored at the front wheels could be shot throw with a AK47 round 14) when targeted the back door becomes stuck and the crew is stuck inside
  • Other operational issues 1)getting stuck in mud 2) doors locking and jamming 3) electric malfunctions 4) engine over heating after long hours operation In conclusion The is an effective weapon of terror not War In facing experienced troops is becomes a easy target
    Ημιεπίσημος λογαριασμός του LNA στο twitter εκθέτει αναλυτικά όλα τα προβλήματα των τουρκικών θωρακισμένων οχημάτων τα οποία λίγο-πολύ χαρακτηρίζει «για πέταμα».
    Οι δυνάμεις που πρόσκεινται στον στρατηγό Χάφταρ υποβαθμίζουν την αξία που έχουν στο πεδίο της μάχης τα τουρκικά τεθωρακισμένα κατηγορίας MRAP τύπου Kirpi τα οποία μάλλον είναι θωρακισμένα μόνο στο όνομα.
    Μάλιστα κυκλοφορούν και οδηγό... καταστροφής τους στο διαδίκτυο αναφέροντας που μπορεί να βληθεί με ένα RPG ώστε να σκοτωθεί όλη η μεταφερόμενη ομάδα και από που δεν αντέχει τα πυρά των ΑΚ-47.
    Έτσι τα τουρκικά θωρακισμένα οχήματα Kirpi και Vuran καίγονται σαν "λαμπάδες" από την δράση των δυνάμεων του Χαφτάρ, προκαλώντας ταυτόχρονα γέλιο στους Λίβυους.
    Πιο συγκεκριμένα αναφέρεται πως είναι πολύ αργά και με πολύ χαμηλή ευελιξία με αποτέλεσμα πολλές φορές να είναι άχρηστα σε αστικά πεδία μαχών.Επιπλέον  ορατότητα στο εσωτερικό τους είναι πολύ κακή ενώ προβλήματα αντιμετωπίζει και το κιβώτιο ταχυτήτων.
    Όσον αφορά τα αυτόματα πολυβόλα στην οροφή, αυτά εκτός από συνεχή κολλήματα, έχουν πολύ αργό χρόνο απόκρισης (1,5 με 3 δευτερόλεπτα) ενώ δεν μπορεί να ρίξει σε στόχους πιο κοντά από 3 μέτρα.
    Η θωράκιση επίσης είχε προβλήματα κι ένα βλήμα RGP θα τα αχρηστεύσει ή θα εξοντώσει το πλήρωμά τους. Επιπλέον βολές από ένα AK-47 μπορούν να τους τρυπήσουν τα λάστιχα.
    Βέβαια αυτό δεν σημαίνει πως επειδή τα τωρινά οχήματα της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας αντιμετωπίζουν τα συγκεκριμένα προβλήματα, θα συμβαίνει το ίδιο και με μελλοντικά οχήματα. Άλλωστε δοκιμάζονται σε συνθήκες πολέμου πράγμα που σημαίνει πως οι Τούρκοι θα χρησιμοποιήσουν αυτή την εμπειρία για βελτιώσεις.            ΤΟ ΕΙΔΑΜΕ   ΕΔΩ

    Δεν υπάρχουν σχόλια: