Στη πρώτη σύντομη κουβέντα μαζί του ενημερωνόμαστε για το πρόγραμμα της άσκησης ΟΡΜΗ 1/19. Τα επόμενα λεπτά θα επιβιβαστούμε στην πυραυλάκατο ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΔΗΣ και θα αποπλεύσουμε μαζί με άλλα έξι πλοία προς την περιοχή του Σαρωνικού. Στο γραφείο του Πλοίαρχου Καρλατήρα συναντάμε και τον Επιστολέα της ΔΤΣ, Αντιπλοίαρχο Γ. Γκότση ΠΝ, επίσης έμπειρο Αξιωματικό των ταχέων σκαφών. Στο γραφείο του Διοικητή με εντυπωσιακή θέα στον όρμο της Αμφιάλης δεν έχει ξημερώσει ακόμα. Ξεχωρίζουμε μια εντυπωσιακή σημαία της ΔΤΣ, εκ της συστάσεως του τότε στολίσκου τορπιλλακάτων το 1966. Έξω από το γραφείο του Διοικητή υπάρχουν έξι χαρακτηριστικές λέξεις που αντικατοπτρίζουν διαχρονικά το πνεύμα τη ΔΤΣ και των πληρωμάτων της.
Πρωτοβουλία
Αποτελεσματικότητα
Ευελιξία
Αιφνιδιασμός
Ταχύτητα
Τόλμη
Κατευθυνόμαστε προς την πυραυλάκατο ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΔΗΣ και κατεβαίνοντας τις σκάλες στο Διοικητήριο της ΔΤΣ κοιτάμε τις φωτογραφίες σκαφών της ΔΤΣ με εντυπωσιακές αγκιστρώσεις στα πλέον απίθανα σημεία του Αιγαίου. Όπως μας εξηγεί ο Πλοίαρχος Καρλατήρας η γεωγραφία του Αιγαίου μας ευνοεί ως Ναυτικό, ιδιαίτερα δε τη δράση των ταχέων σκαφών. Στους προβλήτες της Αμφιάλης η κινητικότητα είναι μεγάλη. Σε λίγη ώρα αποπλέουμε. Επιβιβαζόμαστε στην πυραυλάκατο ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΔΗΣ. Εκεί όπου μας υποδέχεται ένας παλιός φίλος και γνώριμος από τη φρεγάτα ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ. Ο Πλωτάρχης Αθανάσιος Οικονομίδης ΠΝ είναι πλέον Κυβερνήτης σε ένα από τα πλέον σύγχρονα πλοία του στόλου μας. Μαζί με τον Κυβερνήτη γνωρίζουμε τον Ύπαρχο του πλοίου Ιωάννη Τσιμπουξή ΠΝ. Στο καρέ των αξιωματικών θα συναντήσουμε επίσης τον Αντιπλοίαρχο Νίκο Λαζάκη ΠΝ Διοικητή της 2ης Μοίρας πυραυλακάτων, τον Αντιπλοίαρχο Ιωάννη Σιγανό ΠΝ Διευθυντή Επιχειρήσεων της ΔΤΣ, τον Πλωτάρχη Αριστείδη Τσελεπή ΠΝ αξιωματικό του γραφείου Ελέγχου Μαχητικής Ικανότητας της ΔΤΣ, τον Πλωτάρχη Χρήστο Δρούγκα Κυβερνήτη του ΤΠΚ ΞΕΝΟΣ και τέλος τον Υποπλοίαρχο (Μ) Α. ΚαραγκιόζηΠΝ, πρώτο μηχανικό του ΤΠΚ ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΔΗΣ.
Ο Πλοίαρχος Καρλατήρας μας εξηγεί πως οι ασκήσεις τύπου ΟΡΜΗ αποτελούν την πεμπτουσία της ΔΤΣ όσον αφορά την εκπαίδευση εν πλω των πληρωμάτων σε πλειάδα τεχνικών αντικειμένων. Η σημερινή άσκηση με την κωδική ονομασία ΟΡΜΗ 1/19 είναι άσκηση μικρής διάρκειας άνευ τακτικού σεναρίου. Κατά βάση τα τακτικά θέματα διεξάγονται είτε σε ασκήσεις τύπου ΟΡΜΗ των δύο ή περισσοτέρων ημερών παράλληλα με ασκήσεις τύπου ΑΣΤΡΑΠΗ της Διοίκησης Φρεγατών είτε σε ακόμα μεγαλύτερες ασκήσεις όπως η ΚΑΤΑΙΓΙΣ και ο ΠΑΡΜΕΝΙΩΝΑΣ.
Στην ‘’ΟΡΜΗ 1/19’’ παίρνουν μέρος συνολικά επτά πλοία: ΤΠΚ ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΟΠΟΥΛΟΣ, ΡΙΤΣΟΣ, ΜΠΛΕΣΑΣ, ΜΥΚΟΝΙΟΣ, ΣΤΑΡΑΚΗΣ και ΜΑΡΙΔΑΚΗΣ. Την ίδια στιγμή βρίσκονται σε ενεργές αποστολές σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο έτερα πλοία της ΔΤΣ γεγονός που καταδεικνύει την υψηλή διαθεσιμότητα των ΤΠΚ. Όπως μας τονίζει ο Πλοίαρχος Καρλατήρας καταβάλλεται τεράστια προσπάθεια για την εξασφάλιση της μέγιστης δυνατής διαθεσιμότητας των ταχέων σκαφών και παρά την παλαιότητα μέρους πλοίων της ΔΤΣ εξακολουθούν να ανταποκρίνονται επαρκώς στο σύγχρονο επιχειρησιακό περιβάλλον. Στην σημερινή άσκηση θα εκτελεστεί αριθμός από τεχνικά αντικείμενα. Θα σας τα παρουσιάζουμε σταδιακά ανάλογα με τη χρονική πορεία των γεγονότων στην άσκηση ΟΡΜΗ 1/19.
Το πρώτο σενάριο περιλαμβάνει την αντιμετώπιση ασύμμετρης απειλής από τα αγήματα ασφάλειας του πλοίου αλλά και τα λοιπά όπλα που διαθέτει έκαστο πλοίο όπως τα δύο πυροβόλα των 30mm OTOBREDA των ΤΠΚ τ. ΡΟΥΣΣΕΝ. Οι μικρές σιλούετες των πλοίων της ΔΤΣ αρχίζουν να αποπλέουν γρήγορα με πορεία προς τον κόλπο Μεγάρων. Το πλοίο που έχει τον τακτικό έλεγχο της άσκησης είναι η πυραυλάκατος ΜΠΛΕΣΣΑΣ που επιβαίνει και ο Διοικητής της 2ης Μοίρας ΤΠΚ της ΔΤΣ. Από τα μεγάφωνα του πλοίου ακούγεται η φράση «γυμνάσιο ασύμμετρης απειλής». Την εχθρική απειλή απεικονίζει ένα φουσκωτό RΗIBτου ΤΠΚ ΓΡΗΓΟΡΟΠΟΥΛΟΣ που φέρει έστορα με πολυβόλο. Όπως μας αναφέρει ο πλοίαρχος Καρλατήρας η προσθήκη πολυβόλων με έστορα στα RΗIB των ΤΠΚ έγινε το αμέσως προηγούμενο διάστημα και συμβάλει στην εγγύς άμυνα των πλοίων .
Το τοπίο στη βιομηχανική περιοχή του κόλπου Ελευσίνας τώρα που χαράζει είναι εντυπωσιακό. Ακολουθούμε σε σχηματισμό τα υπόλοιπα πλοία με κατεύθυνση τον κόλπο των Μεγάρων. Έχουμε φτάσει εγγύς της νήσου Ρεβυθούσας αφού πρώτα έχουμε διαπλεύσει τη θαλάσσια περιοχή εγγύς της Νέας Πέραμου, αντικρίζοντας τη Σχολή Πυροβολικού εκεί όπου ο γράφων ονομάστηκε έφεδρος αξιωματικός του Πυροβολικού και το Κέντρο Εκπαίδευσης Ειδικών Δυνάμεων. Οι βιομηχανικές εγκαταστάσεις της Ρεβυθούσας εκεί όπου βρίσκεται ο τερματικός σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου δεσπόζουν στον κόλπο των Μεγάρων. Ακολουθούν βολές φορητού οπλισμού ετοιμότητας από τα οπλοπολυβόλα BAR σε ασφαλή κατεύθυνση εντός της θάλασσας. Το προσωπικό των πλοίων φορά τις ειδικές anti flash κουκούλες και γάντια που προστατεύουν από τη θερμική ακτινοβολία σε περίπτωση πυρκαιάς/έκρηξης. Σειρά έχουν τα γυμνάσια ελέγχου βλαβών Ε/Β. Ηλεκτρική πυρκαγιά έχει ξεσπάσει σε διαμέρισμα του πλοίου. Επεμβαίνει η πρώτη ομάδα με πυροσβεστήρες ενώ απομονώνονται τα υπόλοιπα διαμερίσματα του πλοίου. Η δεύτερη ομάδα ανταποκρίνεται άμεσα φέροντας ειδικές αναπνευστικές συσκευές ενώ αναπτύσσει κατάλληλα τις μάνικες του πλοίου. Η τρίτη ομάδα με ειδικές αντιπυρικές στολές και αναπνευστικές συσκευές ετοιμάζεται και κατευθύνεται στο συμβάν. Η πυρκαγιά ηλεκτρικής φύσεως τίθεται άμεσα υπό έλεγχο.
Εμείς κατευθυνόμαστε στο Κέντρο Πληροφοριών Μάχης (ΚΠΜ) του πλοίου. Τα επόμενα γυμνάσια αφορούν συνεργασία με τη Π.Α εστιαζόμενα στον ηλεκτρονικό πόλεμο και στις επικοινωνίες. Το ΚΠΜ του ΤΠΚ ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΔΗΣ είναι πραγματικά εντυπωσιακό. Στις κονσόλες του πλοίου συγκεντρώνονται όλες οι πληροφορίες από τα ηλεκτρονικά συστήματα του πλοίου ή μέσω ζεύξης δεδομένων από άλλες πηγές όπως η Π.Α και άλλα πλοία του Π.Ν. Κατ’ αυτόν τον τρόπο διαμορφώνεται η εικόνα της τακτικής κατάστασης. Πολύ σημαντική η παρουσία της ζεύξης δεδομένων Link 11. Το πλοίο φέρει το σύστημα διαχείρισης μάχης TACTICOS. Επίσης, μέσω δορυφορικών συστημάτων που φέρει το πλοίο έχει διαρκή εικόνα της τακτικής κατάστασης όλων των φιλίων και μη, στόχων που πλέουν σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο. Παράλληλα, το ΚΠΜ του ΤΠΚ ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΔΗΣ έχει επαφή με το MAMBO. Πρόκειται για το 2ο Κέντρο Ελέγχου Περιοχής στην Πάρνηθα. Σε συνδυασμό με τα ιπτάμενα ραντάρ της Π.Α και τα ραντάρ των έτερων κλάδων των Ε.Δ, ‘’βλέπουν’’ 24 ώρες το 24ωρο, 365 μέρες τον χρόνο ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών, μέσω της διασύνδεσης που πλέον υφίσταται, ότι πετάει εντός, και όχι μόνο, του FIR Αθηνών.
Η συσκευή ESM του ΤΠΚ ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΔΗΣ ελέγχεται μέσων προκαθορισμένων γυμνασίων ως προς την ορθή λειτουργία της . Το πλοίο φέρει το σύστημα DR 3000 . Οι συσκευές ESM ενός πλοίου είναι αυτές που παρέχουν έγκαιρη προειδοποίηση στο ΚΠΜ εάν το πλοίο έχει στοχοποιηθεί από εχθρικό Ρ/Ε, ή εγκλωβιστεί από εχθρικό κατευθυνόμενο βλήμα που ίπταται εναντίον του.
Ανάλογα την τακτική κατάσταση εάν το πλοίο δεν θέλει να ‘’εκπέμψει’’ ηλεκτρομαγνητικό ίχνος μέσω των ραντάρ του μπορεί να λαμβάνει ζωτικές πληροφορίες για τις εκπεμπόμενες ακτινοβολίες/φορείς εντός της περιοχής επιχειρήσεων μέσω των συσκευών ESM, όντας παθητικοί αισθητήρες, προκειμένου να μην αποκαλύψει τη θέση του. Στο γυμνάσιο ελέγχου συστημάτων ESM τα πλοία χωρίζονται σε ζεύγη και εκτελούν την διαδικασία εναλλάξ.
Το σύστημα μάχης TACTICOS προέρχεται από την εταιρεία Thales Nederland (πρώην Signaal) και παρέχει αυτόματη εκτίμηση κινδύνου, καθώς και χρήση/διαχείρηση των αισθητήρων και του οπλισμού του πλοίου για τον εγκλωβισμό/προσβολή στόχων επιφανείας, αέρος και στόχων επί της ξηράς. Το σύστημα ελέγχει το σύνολο του εξοπλισμού (Κ/Β Exocet, πυροβόλα των 76mm και 30mm, συστήματα RAM και DR 3000), ενώ το σύστημα ελέγχου πυρός ονομάζεται Sting EO και προέρχεται επίσης από την εταιρεία Thales Nederland. Οι αισθητήρες του σκάφους περιλαμβάνουν το ραντάρ Thales MW08 3D το ηλεκτροοπτικό σύστημα παρακολούθησης Thales Nederland Mirador, το Scout Mk II και το ραντάρ πλοήγησης Marine Bridgemaster-E της Northrop Grumman (πρώην Litton). Οι επικοινωνίες βασίζονται στο σύστημα Data Link 11, model MDM 2002 της εταιρείας Rockwell Collins, η εταιρεία Intercom Systems A/S παρέχει το σύστημα επικοινωνιών ICS 2000, ενώ η Aeromaritime παρέχει το σύστημα αναγνώρισης φίλων/εχθρών IFF Mk 12.
Στις ασκήσεις τ.ΟΡΜΗ εκτελείται πληθώρα γυμνασίων ειδικής καταστάσεως όπως η πυρκαγιά, η διαρροή, η βλάβη πηδαλίου, τροφοδοτήσεις ανάγκης και λοιπά γυμνάσια ελέγχου βλαβών που αφορούν το προωστήριο σκεύος και όχι μόνο . Από το ΚΠΜ ανεβαίνουμε για να μεταβούμε στη γέφυρα του πλοίου ώστε να παρακολουθήσουμε σενάριο ρυμούλκησης του ΤΠΚ ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΔΗΣ από το ΤΠΚ ΓΡΗΓΟΡΟΠΟΥΛΟΣ και σενάριο μεταφοράς ταχυδρομείου. Σε αυτά τα σενάρια εξετάζεται η ικανότητα ασφαλούς χειρισμού και μεταφοράς αγομένων των πλοίων καθώς και οι δεξιότητες κατεύθυνσης του πλοίου από το προσωπικό της γέφυρας. Η ρυμούλκηση ενός ΤΠΚ από ένα άλλο είναι ένα απαιτητικό εγχείρημα λαμβανομένου υπόψιν και των πιθανών δυσμενών επικρατουσών καιρικών συνθηκών. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως ένα ΤΠΚ μπορεί να έχει τεθεί εκτός μάχης ή να έχει υποστεί βλάβη πηδαλίου ή ακόμα και ολική απώλεια προωστήριου σκεύους. Στο σενάριο ταχυδρομείου τα δύο πλοία μετά την άρχική προσέγγιση διατηρούν σταθερή πορεία και ταχύτητα, αφού πρώτα γίνει έλεγχος πυξίδων ώστε να μην υπάρχουν τυχόν αποκλίσεις.
Μετά το πέρας των δύο παραπάνω σεναρίων σειρά έχει η δοκιμή του προωστηρίου σκεύους στη μέγιστη ταχύτητα. Οι ΤΠΚ SUPER VITA φέρουν 4 πετρελαιοκινητήρες ΜΤU 16V 595 TE90 των 23.500 ίππων. Ταυτοχρόνως σε άλλο σημείο του Κόλπου των Μεγάρων έχει εκτελεστεί αγκίστρωση ΤΠΚ που παίρνει μέρος στην άσκηση ΟΡΜΗ 1/19. Η αγκίστρωση μιας ΤΠΚ αποτελεί τη πεμπτουσία της ΔΤΣ καθώς τα πληρώματα θα πρέπει να είναι σε θέση να εκτελούν αυτή τη σύνθετη διαδικασία ημέρα και νύχτα ακόμα και άσχημο καιρό σε σημεία ιδιαίτερα δυσπρόσιτα.
Οι σχηματισμοί των πλοίων είναι ένα άλλο πολύ ενδιαφέρον αντικείμενο που εξετάζεται στην άσκηση ΟΡΜΗ 1/19 καθώς και σε κάθε αντίστοιχη άσκηση. Για παράδειγμα όπως μας εξηγούν οι αξιωματικοί της ΔΤΣ όταν τα υπάρχει απειλή Α/Α τα πλοία λαμβάνουν τέτοιες θέσεις στο σχηματισμό δημιουργώντας μια πολυεπίπεδη και πολυστρωματική Α/Α άμυνα σημείου.
Όπως μας εξηγεί ο Πλοίαρχος Καρλατήρας η είσοδος των SUPER VITA στο Πολεμικό Ναυτικό έχει επιφέρει μεγάλες αλλαγές στον ναυτικό αγώνα. Πρώτα απ’ όλα τα πλοία δύναται να εκτελέσουν όλο το φάσμα των ναυτικών επιχειρήσεων εκτός του ανθυποβρυχιακού πολέμου. Τα πλοία επιχειρούν από κοινού με φρεγάτες και λοιπά πλοία στην ανοιχτή θάλασσα, καθώς λόγω του ότι φέρουν το σύστημα RAM, προσφέρουν μια αξιόπιστη άμυνα απέναντι σε εχθρικά κατευθυνόμενα βλήματα. Να τονιστεί ότι τα Κ/Β RAM δεν απαιτούν συνεχή καθοδήγηση προς τον στόχο. Αρχικώς μέσω του τακτικού συστήματος δέχονται τις απαραίτητες πληροφορίες για την επικείμενη απειλή και ακολούθως βάλονται διαθέτοντας ερευνητή RF καθώς και IR ώστε αυτόνομα να κινηθούν προς την απειλή. Διαθέτουν επομένως μια εξαιρετική αντιβληματική/αντιαεροπορική άμυνα από απειλές αέρος απόρροια του εκτοξευτή RAM και των 21 βλημάτων RIM 116 που δύναται να προσβάλουν πολλαπλούς στόχους σε αποστάσεις έως και 9 χλμ (5,6 ναυτικών μιλίων).
Άξιο αναφοράς είναι το κατευθυνόμενο βλήμα επιφανείας-επιφανείας Exocet Block II και Block III. Η νεότερη έκδοση αυξάνει τη μέγιστη απόσταση βολής από 72km σε 180km, ενώ περιλαμβάνει την ικανότητα μεταβολής πορείας σε ενδιάμεσα σημεία της διαδρομής (waypoints). Πρόκειται για τετραδιάστατα σημεία – γεωγραφικό μήκος και πλάτος, υψόμετρο, χρόνος- επιτρέποντας την παράκαμψη νησιών ή εξάρσεων της ακτογραμμής, για την αιφνιδιαστική προσβολή στόχων, καθώς και για τον κορεσμό των αμυντικών συστημάτων με ταυτόχρονη άφιξη πολλαπλών βλημάτων. Παρέχεται επίσης ικανότητα βολής σε γεωγραφικές συντεταγμένες με καθοδήγηση GPS, για προσβολή ελλιμενισμένων πλοίων και επάκτιων στόχων. Ήδη οι υφιστάμενες 5 ΤΠΚ κλάσης “ΡΟΥΣΣΕΝ” έχουν αποδώσει άριστα έχοντας αποδειχθεί μια εξαιρετική επιλογή για το Π.Ν. Τα 5 ΤΠΚ κλάσης “ΡΟΥΣΣΕΝ” μεταφέρουν μεικτό αριθμό βλημάτων Exocet MM40 block 2 και 3. Τα πλοία μεταφέρουν διπλάσιο αριθμό βλημάτων επιφανείας σε σχέση με τις COMBATTANTE ενώ δύναται να προσβάλουν στόχους σε μεγαλύτερες αποστάσεις σε σχέση με το παρελθόν, παρέχοντας επιπλέον ασφάλεια για τις ΤΠΚ.
Για την έκτη και έβδομη ΤΠΚ SUPER VITA είμαστε σε αναμονή εξελίξεων. Τα νέα χρονοδιαγράμματα περιλαμβάνουν την παράδοση της έκτης εντός του 2020 και της επόμενης εντός του 2021. Σε κάθε περίπτωση το Π.Ν πρέπει το ταχύτερο δυνατόν να παραλάβει τα δύο πλοία.
Όπως μας τονίζει ο Πλοίαρχος Καρλατήρας οι VOSPER με αυτά τα βλήματα μπορούν να εμπλέκουν στόχους από μεγάλες αποστάσεις και είναι κατάλληλες για ανοιχτά πελάγη προσβάλοντας στόχους στην Ανατολική Μεσόγειο πραγματοποιώντας συνδυασμένες και ταυτόχρονες επιθέσεις κορεσμού. Πως όμως μια ΤΠΚ μπορεί να βάλει τόσο μακριά; Η απάντηση είναι μέσω πληροφοριών κάνοντας χρήση συνεργατικής εμπλοκής με άλλα μέσα όπως πλοία, υποβρύχια, παρατηρητήρια, ΑΦΝΣ, UAVs, AΣΕΠΕ. Εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι τα έξι τουρκικά CN-235-100M που στα πλαίσια επιχειρήσεων ΝΑΤΟ στην Ανατολική Μεσόγειο πραγματοποιούν συγκεκαλυμμένες επιχειρήσεις ηλεκτρονικής καταγραφής και αποτύπωσης των ελληνικών δυνάμεων. Τα ΑΦΝΣ είναι εφοδιασμένα με το σύστημα AMASCOS.
Οι Τούρκοι αντιλαμβανόμενοι την υπέρ αξία των ελληνικών ΤΠΚ που δρουν στο αρχιπελαγικό περιβάλλον του Αιγαίου αξιοποιώντας το πλεονέκτημα της γεωγραφίας έχουν δώσει μεγάλη βαρύτητα στα μη επανδρωμένα αεροσκάφη, στα δορυφορικά προγράμματα και τέλος στο πρόγραμμα UZUN UFUK («Μακρινός Ορίζων»). Πρόκειται για το «Ολοκληρωμένο Σύστημα Ναυτικής Επιτηρήσεως» (IMSS). Το πρόγραμμα βασίζεται στη συλλογή, επεξεργασία και ανάλυση πληροφοριών από πολλαπλούς αισθητήρες όπως δίκτυο ραντάρ Βραχέων Κυμάτων Επιφανείας (HFSWR), ΑΦΝΣ, UAV, επάκτια ραντάρ και συστήματα ESM.
Το αντίπαλο δέος της ΔΤΣ είναι τα τουρκικά ΤΠΚ. Εξ αυτών τα εννέα KILIÇ εκ των οποίων τα τρία πρώτα είναι KILIÇ-I και τα έξι επόμενα τα KILIÇ-IΙ. Φέρουν οκτώ βλήματα Harpoon ενώ σύμφωνα με τις υφιστάμενες αξιολογήσεις και παρακολουθήσεις από το Π.Ν ούτε αυτά ούτε και οι Milgem εμφανίζουν τόσο χαμηλό ίχνος ραδιοτομής όσο θέλουν να παρουσιάζουν οι τούρκοι. Ο υπόλοιπος στόλος ταχέων σκαφών του τουρκικού ναυτικού συμπληρώνεται από δύο YILDIZ και οκτώ DOĞAN. Μεγάλο βήμα προόδου στους τομείς της παράκτιας άμυνας και των ανθυποβρυχιακών επιχειρήσεων έκανε το Τουρκικό ναυτικό με την απόκτηση των δέκα έξι σκαφών TUZLA ικανά να προστατεύουν ναυστάθμους και στρατηγικά περάσματα κυρίως από φίλιες αποστολές ανορθόδοξου πολέμου.
Συνεχίζουμε την κουβέντα μας με τον πλοίαρχο Καρλατήρα καθότι ήδη έχουμε πάρει πορεία προς τον λιμένα της Αμφιάλης. Ο διοικητής της ΔΤΣ μας αναλύει το πως η γεωγραφία του Αιγαίου είναι με το μέρος μας και συνδέει τα ταχέα σκάφη ως το ιδανικό όπλο για το Αιγαίο. Τα ΤΠΚ είναι αυτά που έχουν λόγω ταχύτητας τη δυνατότητα άμεσης ανάπτυξης στο Αιγαίο ενώ η συνεισφορά τους είναι καθοριστική για τη δημιουργία, σύνθεση, διατήρηση και διανομή διευκρινισμένης εικόνας επιφανείας και αέρος στο ενοποιημένο πεδίο επιχειρήσεων.
Συζητώντας με τον Πλοίαρχο Καρλατήρα και τους λοιπούς αξιωματικούς στο καρέ του πλοίου μας δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στα πυροβόλα και στις φερόμενες τορπίλες των ΤΠΚ κατά στόχων επιφανείας. Όπλα που αποτελούν θανάσιμες απειλές για το περιβάλλον του Αιγαίου. Δεδομένου πως οι αποστάσεις εμπλοκής μπορεί να εξελιχθούν σε μικρές η τορπίλη SST-4 παραμένει ένα πολύ αποτελεσματικό όπλο ειδικά σε περιβάλλον στενών και συστάδων νησίδων. Το πυροβόλο παραμένει μια σταθερή αξία ως επιλογή εμπλοκής εχθρικών στόχων ειδικά σε κλειστά περιβάλλοντα όπως του Αιγαίου ενώ συν τις άλλοις κάποια στιγμή τα κατευθυνόμενα βλήματα τελειώνουν. Καθόλη τη διάρκεια της άσκησης αλλά και της συνομιλίας μας με τον Πλοίαρχο Καρλατήρα διέκριναμε επαγγελματισμό, γνώση, αυτοπεποίθηση και σιγουριά, χαρακτηριστικά που μας δημιουργούν αίσθημα ικανοποίησης και εμπιστοσύνης προς τη ΔΤΣ και γενικότερα το Πολεμικό Ναυτικό. Στην αποστροφή του λόγου του ο Διοικητής μας επισημαίνει, «κουβαλάμε στους ώμους μας ναυτική παράδοση 3500 χιλιάδων ετών, είναι βαρύ το φορτίο, το σηκώνουμε όμως περήφανα, με πλήρη επίγνωση της βαρύτητας για την ασφάλεια και την εδαφική ακεραιότητα της Πατρίδας. Με τη γνώση αυτού του παρελθόντος υπηρετούμε αόκνα το παρόν και σχεδιάζουμε το μέλλον»
Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές είναι η 23η επετειος από τα τραγικά γεγονότα των Ιμίων. Επιλέξαμε να δημοσιεύσουμε σήμερα αυτό το άρθρο και να το αφιερώσουμε στους τρεις ήρωες εκείνης της νύχτας καθώς και σε όλο το προσωπικό του Π.Ν που δίνει ψυχή και σώμα καθημερινά για την εξασφάλιση της ακεραιότητας του Αρχιπελάγους και του συνόλου των Ελληνικών Θαλασσών. Το Αιγαίο αποτελεί τον ζωτικό χώρο του ελληνισμού. Και πρέπει να διαφυλαχθεί σαν κόρη οφθαλμού. Πλέον πεδίο δράσης αποτελεί και η Ανατολική Μεσόγειος. Απαιτούνται θυσίες. Κυρίως οικονομικές. Το Π.Ν βρίσκεται αντιμέτωπο με πολλαπλές προκλήσεις ως προς την ανανέωση των μονάδων επιφανείας του. Επιπλέον χρονικά περιθώρια δεν υφίστανται. Η Εθνική Άμυνα είναι υπόθεση όλων των Ελλήνων.
Ο γράφων θέλει να ευχαριστήσει τον Α/ΓΕΝ Αντιναύαρχο Νικόλαο Τσούνη ΠΝ, τον Αρχηγό Στόλου Αντιναύαρχο Ιωάννη Παυλόπουλο ΠΝ, τον Διοικητή της ΔΤΣ Πλοίαρχο Σταύρο Καρλατήρα ΠΝ, τον Επιστολέα της ΔΤΣ Αντιπλοίαρχο Γεώργιο Γκότση ΠΝ, τον Διοικητή 2ης Μοίρας Πυραυλακάτων Αντιπλοίαρχο Νίκο Λαζάκη ΠΝ, τον Διευθυντή Επιχειρήσεων της ΔΤΣ Αντιπλοίαρχο Ιωάννη Σιγανό ΠΝ, τον Πλωτάρχη Αθανάσιο Οικονομίδη ΠΝ Κυβερνήτη του ΤΠΚ ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΔΗΣ, τον Πλωτάρχη Αριστείδη Τσελεπή ΠΝ Αξιωματικό Γραφείου Ελέγχου Μαχητικής Ικανότητας, τον Ύπαρχο του ΤΠΚ ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΔΗΣ Ιωάννη Τσιμπουξή ΠΝ και τέλος όλο το προσωπικό του πλοίου για την άριστη φιλοξενία. Εξαιρετικές ευχαριστίες στον Πλοίαρχο Μιχαήλ Λαμπίρη που πάντα μας εξυπηρετεί σε όλα μας τα αιτήματα για επισκέψεις και παρακολούθηση εν πλω δραστηριοτήτων του Στόλου.
Δεσμευόμαστε ως ιστοσελίδα να συνεχίζουμε να παρουσιάζουμε όλες τις δράσεις των Ενόπλων Δυνάμεων κρατώντας ένα σοβαρό και υπεύθυνο επίπεδο ενημέρωσης και διαλόγου και ανανεώνουμε το ραντεβού μας για την επόμενη άσκηση του Π.Ν. ΤΟ ΕΙΔΑΜΕ ΕΔΩ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου