Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2020

H προμήθεια των Rafale και η αλήθεια για τα Mirage-2000: Όπως την αντιλαμβανόμαστε εμείς

 


/, Ελλάδα,/H προμήθεια των Rafale και η αλήθεια για τα Mirage-2000: Όπως την αντιλαμβανόμαστε εμείς

Το για ποιους λόγους η επιλογή του Rafale και η προμήθεια 18 μονάδων από την Πολεμική Αεροπορία με συνοπτικές διαδικασίες, είναι λύση συμφέρουσα για την Ελλάδα, το έχουμε αναλύσει υπέρ του δέοντος, οπότε ασφαλώς δεν χρειάζεται να επανέλθουμε. Τουλάχιστον τώρα. 

Θα το κάνουμε μόλις υπάρξουν νεότερες πληροφορίες σχετικά με τη “σύνθεση” της δύναμης των αεροσκαφών που θα παραληφθούν. Πόσα καινούρια, πόσα μεταχειρισμένα και ποιας διαμόρφωσης. Ασφαλώς υπάρχουν πολλές ενστάσεις και ερωτηματικά για τη συγκεκριμένη αγορά και είναι, μέχρι ενός σημείου, απόλυτα δικαιολογημένα. Η συγκρότηση μίας και μόνο Μοίρας συνεπάγεται πολύ μεγάλο κόστος, τα Mirage 2000EGM ενδεχομένως ανταλλάσσονται (διατηρούμε μια επιφύλαξη ως προς την εξέλιξη αυτή από τη στιγμή που δεν έχουμε ακόμα επιβεβαιωμένες πληροφορίες) προς περιορισμό του συνολικού κόστους και της πολυτυπίας και πολλά άλλα. 

Όλα αυτά τα επιχειρήματα έχουν ασφαλώς λογική βάση. Εδώ όμως θα πρέπει να εξετάσουμε τα πράγματα με βάση τις ανάγκες που έχουν δημιουργήσει οι καταστάσεις που αντιμετωπίζουμε ως χώρα. Τις ανάγκες που έχει δημιουργήσει η γιγάντωση της τουρκικής απειλής. Και για αυτό το λόγο θεωρούμε συνολικά ορθή την επιλογή του Rafale και δημοσιεύσαμε και το σχετικό με το μέλλον των ελληνικών Mirage 2000 στις τάξεις της Πολεμικής Αεροπορίας, άρθρο. 

Γνωρίζουμε ότι το Mirage 2000EGM είναι ένα μαχητικό ηλικίας 30 ετών. Και πέρα από αυτό, γνωρίζουμε ότι αφέθηκε να απαξιωθεί από την ελληνική Πολιτεία. 

– Υποστηρίξαμε την άποψη ότι πρέπει να παραμείνει σε υπηρεσία για κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του που θα κάλυπταν συγκεκριμένους και κρίσιμους ρόλους για τον ελληνικό αμυντικό σχεδιασμό. 

– Επισημάναμε ότι πολλά από τα συστήματα του είναι κοινά με αυτά του Mirage 2000-5Mk.2.

– Λάβαμε υπόψη ότι παρά την ηλικία των μαχητικών -EGM και την ταλαιπωρία της χρήσης που έχουν υποστεί στο ρόλο της αστυνόμευσης του FIR Αθηνών και στο ρόλο της αναχαίτισης ουσιαστικά “μέσα” σε θαλάσσιο περιβάλλον (άκρως διαβρωτικό), παραμένουν δομικά ακέραια και σε πολύ καλή κατάσταση με πολλές ακόμα ώρες εκμετάλλευσης στις επιχειρήσεις.

– Επισημάναμε ότι μπορούν μέσω της πιστοποίησης του MICA IR να συνεχίσουν με αξιώσεις να αξιοποιούνται σε αυτούς τους ρόλους (αστυνόμευση, αναχαίτιση). Γιατί ακόμη και σε περίοδο επιχειρήσεων, το εξαιρετικών δυνατοτήτων σύστημα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου ICMS 2000Mk.1 που φέρουν, τα καθιστά επικίνδυνα και αποτελεσματικά ως πλατφόρμες.

– Τονίσαμε τέλος, ότι μεμονωμένες προσθήκες όπως η εγκατάσταση φωτισμού συμβατού με τη χρήση διοπτρών νυχτερινής όρασης (NVG τύπου AVS-9 που χρησιμοποιούνται και σε άλλους τύπους μαχητικών της ΠΑ) και η πιστοποίηση του ατρακτιδίου ELINT/SIGINT τύπου ASTAC που η Πολεμική Αεροπορία έχει θέσει σε αποθήκευση μετά την απόσυρση των RF-4E το 2017, θα του επέτρεπαν να διαδραματίσει κρίσιμο, όχι απλά σημαντικό, ρόλο στον ελληνικό επιχειρησιακό σχεδιασμό. Σε σύντομο χρόνο και με μικρό κόστος.

Όλα αυτά γράφτηκαν έχοντας υπόψη ότι η Πολεμική Αεροπορία θα κέρδιζε χρόνο καλύπτοντας ζωτικές επιχειρησιακές της ανάγκες μέχρι: 

– Την απόσυρση των RF-4E AUP.

– Tην ένταξη σε υπηρεσία τουλάχιστον δύο πολεμικών Μοιρών εξοπλισμένων με εκσυγχρονισμένα F-16C/D Block 72.

– Tην παραλαβή και ένταξη σε υπηρεσία του συνόλου των 18Rafale. Διαμόρφωσης F3-R ή F 4, δεν γνωρίζουμε ακόμα.

Υπό αυτή τη συλλογιστική συντάχθηκε το άρθρο για το μέλλον των ελληνικών Mirage 2000. Των -EGM κυρίως. Στην οποία συλλογιστική φυσικά έρχεται να προστεθεί το γεγονός ότι δυνατότητες ELINT/SIGINT και αντιπλοϊκές δεν έχουμε επάνω σε αμερικανικά μαχητικά. 

Το εάν οι ΗΠΑ μας αποδεσμεύουν ειδικά όπλα ή όχι και στη συγκεκριμένη περίπτωση τον αντιπλοϊκό αερομεταφερόμενο (καλό θα ήταν να εξηγήσει κάποιος στον συντάκτη άλλης σελίδας που δεν έχασε την ευκαιρία να μας λοιδορήσει, τις διαφορές μεταξύ των αερομεταφερόμενων αντιπλοϊκών πυραύλων και αυτών που φέρονται από μονάδες επιφανείας) AGM-84 Harpoon,είναι κάτι που αποδεικνύεται από τα γεγονότα και τις εξελίξεις των τελευταίων 30 ετών. 

Δεν είναι κάτι που υποστηρίζουμε εμείς επειδή τρέφουμε αντιαμερικανικά αισθήματα. Κάθε άλλο! Μπορούμε όμως να παραβλέψουμε επί παραδείγματι, ότι η απαγόρευση εξαγωγής όπλων στην Κυπριακή Δημοκρατία από την πλευρά των ΗΠΑ, ουσιαστικά (όχι τυπικά) ισχύει ακόμα; Πώς είναι δυνατόν εδώ και δεκαετίες να μην υπάρχει τέτοια απαγόρευση (εμπάργκο) για τον θύτη (Τουρκία) και να υφίσταται για το θύμα;

Δεν αποσύρουμε λοιπόν “ελαφρά τη καρδία” ένα μαχητικό που μπορεί ακόμα να έχει σημαντική προσφορά σε αυτούς τους ειδικούς επιχειρησιακούς τομείς και ειδικά στις αποστολές εναντίον μονάδων επιφανείας. 

Όπως αποκαλυπτικά επισήμανε ο κος Ζηκίδης, μέσα από άλλη μία πλούσια σε γνώσεις για εμάς, παρέμβασή του, τις δυνατότητες του Rafale τις είχαμε ήδη μέσω του Mirage-2000 εδώ και πολλά χρόνια. Η διαφοροποίηση συνίσταται στο ότι η Ελλάδα αποκτά μία σαφώς μεγαλύτερων δυνατοτήτων πλατφόρμα. Στρατηγικών, με βάση τα δεδομένα της νοτιοανατολικής λεκάνης της Μεσογείου. Με τα ίδια όπλα όμως… Η παράταση της επιχειρησιακή ζωής των Mirage 2000EGM συνεπώς, θα είχε σημαντικά πλεονεκτήματα να προσφέρει και αυτό προσπαθήσαμε να αποδείξουμε με στοιχεία.

Θέση της ιστοσελίδας μας, για να είμαστε σαφείς και ξεκάθαροι, είναι ότι θα αποτελέσει λάθος για την ΠΑ η ενδεχόμενη απόσυρση-ανταλλαγή των Mirage-2000EGM/BGM καθώς τα αεροσκάφη είναι σε εξαιρετική κατάσταση από πλευράς δομικής αντοχής, ενώ η σύμβαση εν συνεχεία υποστήριξης που υπογράφηκε διασφαλίζει υψηλές διαθεσιμότητες στα αεροσκάφη. Το ίδιο ισχύει και για τα F-16 Block.30 τα οποία πρέπει να εκσυγχρονιστούν με το CCIP Lite καθώς και τα F-16 Block.50 τα οποία πρέπει να αναβαθμιστούν με τα απάρτια από τα F-16 Block.52+/Advanced Block.52+. Ενδεχόμενη απόσυρση των Mirage-2000EGM/BGM μπορεί να γίνει υπό την προϋπόθεση απόκτησης μεταχειρισμένων αεροσκαφών Mirage-2000, ανώτερων των Mirage-2000EGM/BGM, από τρίτες χώρες. Η ΠΑ δεν έχει τη δυνατότητα μείωσης του οροφών αεροσκαφών, δεδομένου ότι εκτός από ποιότητα απαιτείται και ποσότητα (200 αεροσκάφη το ελάχιστο). Για το στόλο των υφιστάμενων Mirage-2000 αρκούν μερικές προσθήκες, όπως η εγκατάσταση Link-16.              https://defencereview.gr/h-promitheia-ton-rafale-kai-alitheia-gia-ta-mirage-2000/

Δεν υπάρχουν σχόλια: