Σε δυναμική πορεία εισέρχονται πολλές ελληνικές εταιρείες στα πλαίσια της έκθεσης DEFEA που αναμένεται να πραγματοποιηθεί την προσεχή εβδομάδα. Στον τομέα των ναυτικών συστημάτων ξεχωρίζει το μη επανδρωμένο ελληνικό ταχύπλοο με την ονομασία 747 USV. Πρόκειται για προϊόν συνεργασίας μεταξύ της Intracom Defense και της Barracuda.
Το σκάφος ελληνικής σχεδίασης και ναυπήγησης, από την Barracuda βρίσκεται ήδη στο περίπτερο της Barracuda θα επιδειχθεί τη Τρίτη ως πρωτότυπο. Την εγκατάσταση, ολοκλήρωση και διασύνδεση όλων των επιμέρους ηλεκτρονικών και αισθητήρων πραγματοποίησε με απόλυτη επιτυχία η Intracom Defense.
Το ταχύπλοο δύναται να φέρει οπλισμό, αποτελούμενο από πυραύλους Hellfire (ο μέγιστος φόρτος είναι οκτώ βλήματα αναρτημένα στο πρυμναίο τμήμα του σκάφους). Το σκάφος έχει σχεδιαστεί εξ ολοκλήρου από το σχεδιαστικό τμήμα της Barracuda. Εκτός του ρόλου της προσβολής στόχων επιφανείας το σκάφος δύναται να εξοπλιστεί και με άλλα συστήματα ικανοποιώντας μια σειρά από αποστολές του ναυτικού πολέμου όπως σύνθεση εικόνας επιφανείας, ή ανθυποβρυχιακές επιχειρήσεις.
Δυστυχώς, το σκάφος δεν θα φέρει οπλισμό (πυραύλους Hellfire) στα πλαίσια της έκθεσης καθότι δεν διατέθηκαν στην Barracuda – Intracom Defense παρά το γεγονός πως ζητήθηκαν ώστε να προβληθεί ως ένα καίριο επίτευγμα της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας. Εναλλακτικά εκτός από βλήματα το σκάφος μπορεί να φέρει τηλεχειριζόμενους σταθμούς οπλισμού. Πρόκειται για ένα πολυεργαλείο αντάξιο ξένων σχεδιάσεων.
Το παραπάνω σκάφος στηρίζεται σχεδιαστηκά στο Sea Rider της Barracuda που επίσης αναπτύχθηκε στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος OCEAN2020 (Open Cooperation for European mAritime awareNess).
Η Intracom Defense παρείχε στο έργο το Μη Επανδρωμένο Όχημα Επιφανείας (Unmanned Surface Vehicle – USV) SeaRider το οποίο αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την εταιρεία Barracuda. Το SeaRider είναι ένα Cat B Rigid Hull Inflatable Boat (RHIB) με τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
- Μήκος: 5.98 m
- Πλάτος: 2.62 m
- Βάρος (κενό): 650 kg
- Μέγιστη ποσότητα καυσίμου: 300 lt
- Μέγιστο βάρος: 1020 kg
- Εξωλέμβια μηχανή Mercury 175 HP
- Μέγιστη ταχύτητα: 40 knots
- Διάρκεια αποστολής: 6-10 ώρες
- Μεγάλο στεγανό χώρο για τη φιλοξενία του εξοπλισμού της αποστολής
- Μεταλλικό roll bar για τη στήριξη αισθητήρων, κεραιών και άλλων ηλεκτρονικών
Το SeaRider είναι εξοπλισμένο με state-of-the-art επικοινωνιακό εξοπλισμό UHF υψηλών ταχυτήτων που υποστηρίζει πολλαπλές τοπολογίες, πολλαπλά επίπεδα ασφάλειας επικοινωνιών (TRANSEC και COMSEC), προηγμένους μηχανισμούς διασφάλισης ποιότητας υπηρεσίας (Quality-of-Service – QoS) και σύστημα διαχείρισης. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του συστήματος είναι ειδικά προσαρμοσμένα για λειτουργία σε θαλάσσιο περιβάλλον με αποτέλεσμα η μέγιστη εμβέλεια να προσεγγίζει τα 20 ναυτικά μίλια.
Από πλευράς αισθητήρων, το SeaRider φέρει:
- Σταθεροποιημένο ηλεκτρο-οπτικό/IR σύστημα που περιλαμβάνει κάμερες ημέρας/νυκτός με οπτικό και ψηφιακό zoom
- Ραντάρ επιφανείας με δυνατότητα παρακολούθησης έως 10 στόχων ταυτόχρονα και εμβέλεια 36 ναυτικών μιλίων
- Δέκτη AIS class B
- Κάμερες πλοήγησης με κάλυψη 360o
Για την πλοήγησή του χρησιμοποιείται αυτόματος πιλότος και πυξίδα GPS. Το SeaRider και ο εξοπλισμός του ελέγχονται από απόσταση, μέσω προηγμένου Σταθμού Ελέγχου (command & control – C2), βασισμένου στο προϊόν iDefender (C2 suite) της IDE, που ενσωματώνει:
- Τηλεχειρισμό του σκάφους είτε άμεσα μέσω joystick είτε με χρήση waypoints
- Τηλεχειρισμό του εξοπλισμού αποστολής
- Απεικόνιση δεδομένων τηλεμετρίας
- Απεικόνιση στόχων και κινούμενης εικόνας
- Πληροφορία χαρτών
Το SeaRider μπορεί να επιχειρήσει από λιμάνι ή ναυτική μονάδα και να εκτελέσει πολύπλοκες και επικίνδυνες αποστολές ISR με μειωμένο κόστος και κίνδυνο για το προσωπικό.
Αυτό που έχει σημασία είναι πως μια
τέτοια πλατφόρμα μπορεί να εξελιχθεί με τη συμμετοχή και άλλων ελληνικών
εταιρειών και να καλύψει σωρεία απαιτήσεων όχι μόνον των Ενόπλων
Δυνάμεων αλλά και του Λιμενικού Σώματος σε αποστολές επιτήρησης συνόρων.
Απαιτείται πολιτική βούληση για την υλοποίηση προγραμμάτων της
ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας που θα αποδώσουν προϊόντα χρήσιμα και
αναγκαία για τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις και παράλληλα θα δώσουν έργο
σε ελληνικές εταιρείες μεγιστοποιώντας το εθνικό οικονομικό όφελος
καθώς και εγχώρια τεχνογνωσία. https://defencereview.gr/defea-to-mi-epandromeno-oplismeno-elli/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου