Ζουν καλά όσοι «τρώνε» καλά
Χωρίς να το γνωρίζουν οι Έλληνες φορολογούμενοι πλήρωσαν από την τσέπη τους 300 χιλιάδες ευρώ για… «μαθήματα οδικής ασφάλειας».
Ένας
περίεργος διαγωνισμός «έτρεξε» από την Οργανωτική Επιτροπή Διοργανώσεων
Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (Motorsport Greece) ο οποίος και
πραγματοποιήθηκε στις 2 Οκτωβρίου.
Τίτλος του έργου είναι «Προωθώντας την Οδική Ασφάλεια μέσα από τον Μηχανοκίνητο Αθλητισμό» και είναι προϋπολογισμού 299.600 ευρώ, (371.504 με το ΦΠΑ).
Προσωρινοί ανάδοχοι του έργου είναι δύο εταιρείες, οι οποίες ωστόσο έχουν τον ίδιο νόμιμο εκπρόσωπο.
Για την ακρίβεια, αν και ο διαγωνισμός ήταν «διεθνής», μόνο οι συγκεκριμένες εταιρείες ενδιαφέρθηκαν για το έργο.
Επιχορήγηση
Από τη διαδικασία που ακολουθήθηκε, αλλά και από τα στοιχεία του ρεπορτάζ προκύπτουν πολλά ερωτήματα που χρήζουν απάντησης. Πρώτο και καλύτερο η χρηματοδότηση του έργου.
Πριν από ένα μήνα το υπουργείο Αθλητισμού και με Α.Π. ΓΓΑ/23695 έδωσε ειδική επιχορήγηση ύψους 500.000 ευρώ στην Motorsport Greece καθώς οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το κόστος του Ράλλυ Ακρόπολις, παρά τους χορηγούς, «ξέφυγε» οικονομικά.
Συν τοις άλλοις, καλά ενημερωμένες πηγές ανέφεραν ότι πολλές από τις συμβάσεις του Ράλλυ για τις οποίες είχαν θέσει ερωτήματα ως προς το περιεχόμενό τους, παραμένουν απλήρωτες παρά το γεγονός ότι ο αγώνας ολοκληρώθηκε πριν από ένα μήνα.
Από τα επίσημα στοιχεία που είναι κατατεθειμένα στο ΚΗΜΔΗΣ (Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων), αναφέρεται ότι η Οργανωτική Επιτροπή θα καταβάλει 100.000 ευρώ το 2024 και τα υπόλοιπα χρήματα το 2025.
Είναι λοιπόν απορίας άξιον πως ακριβώς μια Επιτροπή που έχει αφήσει απλήρωτο σημαντικό κομμάτι των υποδομών του Ράλλυ και η οποία λαμβάνει ειδική επιχορήγηση, την ίδια ώρα προχωράει στην έγκριση ενός τέτοιου κονδυλίου.
Σύμφωνα με την 100σελιδη (!) διακήρυξη, αντικείμενο του έργου είναι μεταξύ άλλων «η παροχή υπηρεσιών εκπαίδευσης, συμβουλευτικής και πιστοποίησης με στόχο την επικοινωνία και διάδοση με έξυπνο και κατανοητό τρόπο, των ωφελειών από τους αγώνες αυτοκινήτου για την προαγωγή της οδικής ασφάλειας στην καθημερινότητα».
«Πιλοτικό»
Όπως λέει η διακήρυξη το πρόγραμμα θα είναι «πιλοτικό» και αρχικά αφορά 200 ωφελούμενους (κάνοντας τη σχετική διαίρεση το κόστος είναι 1.500 ευρώ ανά κεφάλι).
Σημειώνεται επίσης ότι «οι ενέργειες αυτές της κατάρτισης απευθύνονται πρωτίστως σε επαγγελματίες, σχετιζόμενους με τις μεταφορές (επαγγελματίες οδηγούς, δασκάλους οδήγησης), αλλά και στο γενικό κοινό. Οι ωφελούμενοι μπορούν να παρακολουθήσουν την εκπαιδευτική διαδικασία στην ελληνική ή στην αγγλική γλώσσα, με εξ αποστάσεως εκπαίδευση».
Αξίζει να σημειωθεί ότι «η επιλογή των 200 ωφελούμενων που θα συμμετάσχουν στην σχετικές ενέργειες, θα γίνει από τον ανάδοχο, κατόπιν σχετικής ανοιχτής πρόσκλησης βάσει σειράς προτεραιότητας».
Ερωτήματα για τη Motorsport
Διαβάζοντας αυτά, θα αναρωτηθεί εύλογα κανείς τι σχέση έχει η διοργανώτρια επιτροπή μηχανοκίνητου αθλητισμού με τα Κέντρα Εκπαιδευτικής Κατάρτισης (τα γνωστά ΚΕΚ) για να τρέχει με το αζημίωτο «πιλοτικά προγράμματα» για την οδική ασφάλεια, τα οποία κατά κύριο λόγο αποτελούν αντικείμενο του υπουργείου Μεταφορών, αλλά και του Προστασίας του Πολίτη (λαμβάνοντας υπόψιν ότι συμπεριλαμβάνεται η Τροχαία σε αυτό, η οποία έχει άμεση σχέση με την οδική ασφάλεια).
Το επίσης περίεργο είναι ότι σε μια περίοδο ισχνών αγελάδων και την ώρα που η κοινωνία υποφέρει από την ακρίβεια, η Επιτροπή -με την ανοχή και τη χρηματοδότηση του υπουργείου Αθλητισμού- δίνει 300.000 ευρώ σε ΚΕΚ με πρόσχημα την οδική ασφάλεια, την ώρα που όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στη διακήρυξη «τα αποτελέσματα των δράσεων του παρόντος πιλοτικού έργου θα αξιολογηθούν και θα αξιοποιηθούν σε μεταγενέστερο χρόνο, ώστε να υιοθετηθεί ένας δεσμευτικός χάρτης οδικής ασφάλειας ο οποίος θα σκιαγραφεί και θα προβλέπει ενέργειες που θα αποτελέσουν μέρος ενός μεγαλύτερου έργου, της συνέχειας τους παρόντος πιλοτικού».
Δεν αναφέρει πουθενά βέβαια σε τι συνίσταται ο «δεσμευτικός χάρτης οδικής ασφάλειας», αλλά ούτε και τι ακριβώς θα προσφέρει το πρόγραμμα σε ήδη επαγγελματίες οδηγούς, που προφανώς έχουν τη σχετική εμπειρία στη οδήγηση. Επίσης πουθενά δεν γίνεται λόγος από που προέρχεται το εκπαιδευτικό υλικό και ποιος το έχει εγκρίνει. Το υπουργείο Μεταφορών; Το υπουργείο Παιδείας; Ποιος είναι ο φορέας που έχει δει και πιστοποιήσει ότι το υλικό μάθησης είναι πραγματικά κατάλληλο; Τα ΚΕΚ που ανέλαβαν το έργο;
Tο υπουργείο Αθλητισμού, τι γνώμη έχει για όλα αυτά;
Ας
ελπίσουμε ότι αυτή τη φορά η Motorsport Greece θα απαντήσει, όπως και
για τις απευθείας αναθέσεις του Ράλλυ Ακρόπολις που έχουν μείνει
αναπάντητες.
https://www.pronews.gr/auto-moto/motorsport-greece-o-periergos-diagonismos-kai-ta-xrysa-mathimata-odigisis/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου