Τρίτη 2 Απριλίου 2019

Γιατί ΕΠΙΒΑΛΕΤΑΙ να ενισχύσουμε το στόλο των Mirage-2000.5, ΟΧΙ να τον καταργήσουμε


/, Ελλάδα,/Γιατί ΕΠΙΒΑΛΕΤΑΙ να ενισχύσουμε το στόλο των Mirage-2000.5, ΟΧΙ να τον καταργήσουμε
Θα το εξηγήσουμε με επιχειρήματα… Γιατί κυρίες και κύριοι τα περιθώρια στενεύουν και τα ψέματα τελειώνουν.
Διαβάσαμε πρόσφατα την άποψη-ιδέα του να πουλήσουμε το σύνολο των Mirage 2000 που διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία με στόχο να αντλήσει ένα (κατ’ εκτίμηση) συνολικό ποσό της τάξης του ενός μέχρι 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια, προς εκσυγχρονισμό του συνόλου των F-16 στο επίπεδο Viper. Λογική ιδέα και απόλυτα σεβαστή. Θα μπορούσε να είναι μία λύση, αν κάποιος θέλει να βασίσει ΤΟ ΑΞΙΟΜΑΧΟ της Πολεμικής Αεροπορίας στη βούληση, τα συμφέροντα και τις επιδιώξεις μίας και μόνο χώρας-προμηθευτή… Έστω και “συμμαχικής”! Ή θα μπορούσε να είναι μία λύση αν κάποτε κάποιος επίσημος πολιτειακός φορέας αποφασίσει να ασχοληθεί με την άμυνα της χώρας… Σε θεωρητικό επίπεδο λοιπόν -και χάρη υγιούς διαλόγου και παράθεσης απόψεων- θα καταθέσουμε και εμείς την άποψή μας για την ιδέα αυτή… Με την οποία διαφωνούμε ΚΑΘΕΤΑ…
Να γιατί:
1. ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΚΡΟΎΣΗΣ
-Το Mirage 2000-5Mk.2 αποτελεί πλατφόρμα ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ για την Πολεμική Αεροπορία. Λόγω του SCALP-EG… O οποίος είναι καταχωρημένος στην κατηγορία των υποστρατηγικών όπλων αέρος-εδάφους, με ονομαστική ακτίνα 250 χιλιομέτρων. Η πραγματικότητα ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ… Γιατί η πραγματική ακτίνα του SCALP-EG είναι μεγαλύτερη των 450 χιλιομέτρων. Είναι δηλαδή ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΟΠΛΟ το οποίο αγοράστηκε από την Ελλάδα ΚΟΝΤΡΑ στις επιθυμίες και τους σχεδιασμούς του αμερικανικού παράγοντα για την περιοχή του Αιγαίου και της ανατολικής Μεσογείου γενικότερα. Το σύστημα ναυτιλίας/καθοδήγησης του όπλου αποτελεί συνδυασμό GPS/INS τεχνολογίας δακτυλίων λέιζερ σε συνδυασμό επίσης με ραδιοϋψόμετρο και ψηφιακή βάση δεδομένων αναγλύφου (TERPROM-Terrain Profile Matching). Που δεν είναι παρά μία ψηφιακή απεικόνιση των ανωμαλιών του εδάφους, επάνω στο ίχνος πτήσης του όπλου. Το σύστημα ναυτιλίας/καθοδήγησης του όπλου γνωρίζει τη θέση του στο χώρο και την αντιπαραβάλλει συνεχώς με την ψηφιακή βάση που απεικονίζει τις εξάρσεις του εδαφικού αναγλύφου. Έτσι το όπλο “ακολουθεί” και με τη χρήση του ραδιουψομέτρου, τη διαμόρφωση του εδάφους (Terrain Following) πετώντας σε ύψος 200 ποδών (60 περίπου μέτρων) πάνω από αυτό!. Επομένως είναι ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΕΝΤΟΠΙΣΤΕΊ ΑΠΌ ΤΗΝ ΕΧΘΡΙΚΗ ΑΕΡΑΜΥΝΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΑΣΧΕΘΕΊ. Είναι επίσης ΑΔΥΝΑΤΟ να προκληθεί παρεμβολή στο σύστημα καθοδήγησης και στοχοποίησης του. Το οποίο είναι επίσης διπλό. Χρησιμοποιεί αισθητήρα IR για την αναγνώριση του στόχου σε συνδυασμό με παράλληλη ταυτοποίηση του μέσω φωτογραφιών. Στη μνήμη του συστήματος καθοδήγησης/πρόσκτησης του όπλου, εισάγονται φωτογραφίες προς καθορισμό του σχήματος και των διαστάσεων του στόχου. Για την ασφαλή ταυτοποίησή του τελευταίου γίνεται σύγκριση της εικόνας που βλέπει ο αισθητήρας IR αυτή που απεικονίζουν οι φωτογραφίες! Όσο για την καταστροφικότητα της πολεμικής του κεφαλής ισχύουν τα ακόλουθα: Η κεφαλή είναι η BROACH (Bomb, RoyalOrdnance, AugmentingCharge) βάρους 450 κιλών (!) που στην ουσία αποτελείται από μια κοίλη γόμωση, η οποία ανοίγει τρύπα στη δομή του στόχου ώστε να εισχωρήσει η ακολουθούσα γόμωση υψηλής εκρηκτικότητας (στην πλέον απλή μορφή, μια αεροπορική βόμβα χωρίς τα πτερύγια και το περίβλημα ανάρτησης). Οι δοκιμές έχουν δείξει αυξημένη καταστροφικότητα κατά παντός είδους στόχων, τόσο “σκληρών” (θαμμένων ή επιφανειακών μεγάλου πάχους μπετόν) όσο και άλλων τύπων, όπως πλοίων, διεσπαρμένων στόχων και γεφυρών. Φυσικά ο πυροσωλήνας παίζει μεγάλο ρόλο (προηγμένος της Thomson-Thorn με δυνατότητα προγραμματισμού εν πτήσει). Χρειαζόμαστε όσο το δυνατόν περισσότερα τέτοια όπλα και ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΑΓΚΗ όσο το δυνατόν περισσότερες εναέριες πλατφόρμες μεταφοράς τους. Αν είχαμε 30 Rafale θα μπορούσαμε ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ να εξαπολύσουμε 60 εναντίον στόχων στο τουρκικό έδαφος. Ακόμα και πέρα από την Άγκυρα! Το όπλο αυτό -ειδικά στην αερομεταφερόμενη μορφή του- μπορεί να κάνει μεγάλη ζημιά στην Τουρκία και το γνωρίζουν όλοι… Τελεία και παύλα.
-ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ για τον Scalp-EG. Οι ΗΠΑ έχουν επανηλλειμένα καταστήσει σαφές ότι δεν θα μας αποδεσμεύσουν ΠΟΤΕ όπλα όπως το JASSM ή το καινούριο JSM. Όπως δεν θα επιτρέψουν ΠΟΤΕ την πιστοποίηση αντίστοιχων ή κοντινών δυνατοτήτων, ισραηλινών ή ευρωπαϊκών όπλων επάνω στο F-16. To ίδιο ισχύει και για τα αντιπλοϊκά όπλα όπως ο ΑΜ-39 Exocet.
2. ΑΠΟΛΥΤΗ ΥΠΕΡΟΧΗ ΣΕ ΡΟΛΟ ΑΕΡΟΣ-ΑΕΡΟΣ BVR
Το Mirage 2000-5Mk.2 είναι με διαφορά η πλέον προηγμένη πλατφόρμα αέρος-αέρος της Πολεμικής Αεροπορίας. Με δυνατότητες που ούτε κατά διάνοια δεν υπάρχουν σε κανένα άλλο τύπο μαχητικού της. Το ραντάρ RDY-2 που “φορά” το μαχητικό, πέρα από τη μεγαλύτερη ακτίνα αποκάλυψης στόχων που έχει σε σχέση με το APG-68(V)9 των Block 52+ , μπορεί να εντοπίσει και να παρακολουθεί μέχρι 24 ιπτάμενους στόχους ανεξάρτητα από το επίπεδο πτήσης τους! Από αυτούς το RDY-2 «κοκκινίσει» αυτόματα, κατηγοριοποιήσει δηλαδή ως πλέον επικίνδυνους τους οκτώ και εγκλωβίζει ΑΥΤΟΜΑΤΑ μέχρι τέσσερις. Εναντίον τους μπορεί να εκτοξεύσει ομοβροντία (με χρονικό διαχωρισμό ενός δευτερολέπτου ανά πύραυλο) ισάριθμων MICA EM και IR!
Στο F-16 (ακόμα και το Block 52+ Advanced) o ιπτάμενος πρέπει να κάνει αυτή τη διαδικασία ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΑ. Με το που θα εντοπίσει πέντε στόχους για παράδειγμα, θα πρέπει να επιλέξει ο ίδιος ποιος είναι ο πιο επικίνδυνος, να τον εγκλωβίσει και να εξαπολύσει πύραυλο AMRΑΑΜ εναντίον του… Μετά θα πρέπει να πάει στον επόμενο και να επαναλάβει την ίδια διαδικασία και ούτω κάθε εξής… ΟΣΟ ΕΜΠΕΙΡΟΣ και να είναι και όσο και αν έχει εξασκηθεί στη συγκεκριμένη διαδικασία, δεν μπορεί να πιάσει τις ταχύτητες ενός συστήματος ραντάρ με ταχύτατο επεξεργαστή!
Το μεγάλο ατού του RDY-2 στις εμπλοκές αέρος-αέρος πέραν του οπτικού ορίζοντα (BVR) βέβαια, δεν είναι ΜΟΝΟ ο αυτόματος εγκλωβισμός όχι ενός αλλά ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΣΤΟΧΩΝ ταυτόχρονα. Είναι η αξιολόγηση της επικινδυνότητας του εκάστοτε στόχου… Αν για παράδειγμα το σύστημα εντοπίσει δύο στόχους, έναν ο οποίος πετά προσεγγίζοντας μετωπικά στα 20 μίλια με ταχύτητα 300 κόμβων και ύψος πλεύσης τα 5.000 πόδια και έναν που πετά προσεγγίζοντας μετωπικά στα 40 μίλια με ταχύτητα 400 κόμβων και σε ύψος 30.000 ποδών, ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΙΛΕΞΕΙ ΠΡΩΤΟ για βολή αυτόν που είναι πιο κοντά! Θα επιλέξει αυτόν που έχει καλύτερες προϋποθέσεις (φάκελο όπως ονομάζεται στην αεροπορική αργκό) για εξαπόλυση πυραύλου BVR. Δηλαδή θα επιλέξει αυτόν που έχει ΜΕΓΑΛΎΤΕΡΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ. Αυτόν που πετά με μεγαλύτερη ταχύτητα σε μεγαλύτερο ύψος και επομένως έχει τη δυνατότητα να εξαπολύσει τα όπλα του προσδίδοντας τους σαφώς καλύτερες κινηματικές επιδόσεις! Επομένως ΜΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ επιτυχίας…
Ο ιπτάμενος ακόμη και ενός Block 52+ Advanced ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να το κάνει αυτό. Και μάλιστα εναντίον τεσσάρων στόχων ταυτόχρονα… Τέλος, το Mirage 2000-5Mk.2 φέρει μέχρι έξι πυραύλους BVR σε διαμόρφωση αέρος-αέρος. Τέσσερις MICA EM και δύο MICA IR. To F-16 μπορεί να πάρει μέχρι τέσσερις AMRAAM! Άλλο ένα σημαντικό asset του Mirage 2000-5Mk.2 είναι ο MICA ΙR. Καθοδηγείται από το RDY-2 όπως και ο EM, μέχρι ενός σημείου και από εκεί αναλαμβάνει ο αισθητήρας IR την προσέγγιση και την προσβολή του στόχου. Όλα αυτά από απόσταση ίδια με αυτή που μπορεί να εκτοξευθεί ένας AIM-120C5 ή C7! ANTIΘΕΤΑ το F-16 πρέπει να προσεγγίσει τόσο ώστε να πάρει οπτική επαφή με το στόχο για να εξαπολύσει IR καθοδήγησης πυραύλους! Είτε ΑΙΜ-9, είτε IRIS-T.
3. Κορυφαίο σύστημα αυτοπροστασίας και Ηλεκτρονικού Πολέμου
Είναι κάτι που όλοι ανεξαιρέτως οι ιπτάμενοι των ελληνικών F-16 παραδέχονται. Ακόμα και όταν πριν από πολλά χρόνια τα ελληνικά Mirage 2000EG δεν είχαν ακόμα εξοπλιστεί με τους μέσης ακτίνας R-530D, στα dissimilar “τύφλωναν” τα ραντάρ των F-16 μέχρι να πάρουν οπτική επαφή και να εξαπολύσουν εικονικά Magic II ! Ακόμα και σήμερα το σύνολο των Ελλήνων ιπτάμενων μαχητικών διαβεβαιώνει ότι το RWR του παλιού ICMS 2000Mk.1 είναι καλύτερο από αυτό του ASPIS II… Για το νεότερο ICMS 2000Mk.3 ούτε λόγος να γίνεται! Απλά ΔΕΝ ΣΥΓΚΡΙΝΕΤΑΙ με οτιδήποτε άλλο υπάρχει στο ελληνικό -και μάλλον και στο τουρκικό- οπλοστάσιοΑυτές είναι οι πληροφορίες μας χωρίς να μπορούμε να δώσουμε περισσότερα στοιχεία.
Εν κατακλείδι…
Επάνω σε αυτά τα δεδομένα έχουμε βασίσει την άποψη ότι η Ελλάδα θα πρέπει να κάνει ότι είναι δυνατό για να αποκτήσει μεταχειρισμένα -5. Ακόμα και τα πρώτης γενιάς (γαλλικά, καταριανά, ταϊβάν) μαχητικά του τύπου που είναι εξοπλισμένα με το ραντάρ RDY-1, έχουν ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΑΚΡΙΒΩΣ δυνατότητες σε λειτουργική διαμόρφωση αέρος-αέρος σε σχέση με τα δικά μας -5Mk.2. Επιπρόσθετα… Τα δικά μας -5Mk.2 (RDY-2) παραδόθηκαν με πλήρεις δυνατότητες αέρος-αέρος, καθώς έφεραν την έκδοση λογισμικού λειτουργίας ραντάρ, συνεργαζόμενων συστημάτων (ΙCMS2000Mk.3) και όπλων SEG 51. Ένα χρόνο μετά την ένταξή τους σε υπηρεσία, απέκτησαν και πλήρεις δυνατότητες αέρος-εδάφους μέσω της ενσωμάτωσης της έκδοσης λογισμικού SEG 52 (GMTI-SAR), ενώ το 2010 ενσωματώθηκε και η SEG53 για τους SCALP-EG.
Προφανώς επάνω στα ίδια αυτά δεδομένα βασίστηκε και η ελληνική πολιτεία, όχι μόνο για ΝΑ ΜΗΝ εκσυγχρονίσει το σύνολο των Mirage 2000EG, αλλά και για να επιμένει ΝΑ ΜΗΝ υποστηρίζει τα Mirage 2000-5Mk.2 τα τελευταία 10 χρόνια! ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ κυρίες και κύριοι… Οτιδήποτε άλλο είναι “της Χαλι-μάς τα παραμύθια”.                                                              ΤΟ ΕΙΔΑΜΕ  ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια: