: Δεν είναι
καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι σε όλες τις “αμερικάνικες” σειρές/ταινίες
η πιο πολυδιαφημιζόμενη γιορτή των Εβραίων είναι η “Χάνουκα”…
Κατά την Ιουδαϊκή εορτή Χανουκά (αντίστοιχη των Χριστιανικών «Φώτων») η οποία γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 25 του Εβραϊκού μήνα Κισλέβ και διαρκεί οκτώ ημέρες, εορτάζεται (σύμφωνα με τα βιβλία των Μακκαβαίων) η νίκη των Εβραίων επί των στρατευμάτων του επίγονου του Μεγάλου Αλεξάνδρου, Αντίοχου του Επιφανούς (και η σφαγή των Ελλήνων που κατοικούσαν στην Παλαιστίνη) Ακολουθεί απόσπασμα από το βιβλίο του ραβίνου Ahron Lopiansky, με τον τίτλο «Timepieces». Αναφέρεται στην μάχη Ελληνισμού-ιουδαϊσμού υπό την οπτική ενός Ραβίνου.
Βρίσκεται γραμμένο στα Αγγλικά στην Εβραϊκή ιστοσελίδα Aish.com (και συγκεκριμένα στην σελίδα όπου ταξινομούταν στην κατηγορία «Εορτολόγιο» (Holidays) και συγκεκριμένα στην Ιουδαϊκή εορτή Χανουκά, κατά την οποία οι Εβραίοι σύμφωνα με το βιβλίο των Μακκαβαίων, νίκησαν τα στρατεύματα του Επίγονου του Μεγάλου Αλεξάνδρου, Αντίοχου του Επιφανούς και κατέσφαξαν τους Έλληνες που κατοικούσαν στην Παλαιστίνη. Στην ίδια κατηγορία, βρίσκονται και κείμενα με τίτλο «Ελλάς, η Σκοτεινή Πλευρά», «Βλέποντας μέσα από το Σκότος», «Φωτίζοντας τις Ημέρες του Σκότους», «Η Δόξα του Ισραήλ εναντίον του Ελληνικού Κάλλους» κλπ… όπου παρουσιάζεται η «ένδοξη» κι «ανεπανάληπτη νίκη», του Ιουδαϊσμού επί του Ελληνισμού, η οποία παρουσιάζεται Θρησκευτικά από τους Εβραίους σαν την επικράτηση του «φωτός σοφίας» από τον «εκλεκτό λαό»-Ισραήλ επί των «ανόητων», «βλαβερών» κι «άχρηστων» Ελλήνων, οι οποίοι σε κάθε τομέα (το συγκεκριμένο κείμενο αναφέρεται στην φιλοσοφία ως τρόπος ζωής), αντιπροσωπεύουν το …«σκότος».
Πέραν του γνωστού και διάχυτου φαρισαϊσμού που εξέρχεται από τα γραμμένα ενός Ραβίνου το κείμενο αυτό είναι ενδιαφέρον, κυρίως διότι Αποτυπώνει την Θεμελιακή αντίληψη ενός Εβραίου έναντι της Ελλάδας και του Ελληνισμού. Ως εκ τούτου, το κείμενο αυτό είναι απλά αντιπροσωπευτικό των όσων κατ’ ουσίαν ένας Ραβίνος κηρύττει σε μια Συναγωγή την ημέρα που οι Εβραίοι εορτάζουν την Χανουκά. Γνωστή ως η Γιορτή των Φώτων και Γιορτή Αφιέρωση, είναι μια οκτώ ημερών Εβραϊκή γιορτή για τον εορτασμό της αποκατάστασης του Ιερού Ναού του Σολομόντα ( του Δεύτερου Ναού ιστορικά) στην Ιερουσαλήμ κατά τη στιγμή της εξέγερσης των Μακκαβαίων κατά των Σελευκιδών Ελλήνων Αυτοκρατόρων της Συρίας τον 2ο αιώνα π.Χ. .Οι Σελευκίδες είχαν βεβηλώσει τον Ναό και η πετυχημένη επανάσταση των Μακκαβαίων οδήγησε στην αποκατάσταση της ιερότητας του Ναού σύμφωνα με το Εβραικό τελετουργικό. Ο δεύτερος Ναός θα καταστραφεί οριστικά από τους Ρωμαίους με Αυτοκράτορα τον ΤΙΤΟ, στην μεγαλύτερη επανάσταση των Εβραίων περίπου το 60-70 μ.χ., που θα οδηγήσει και στην εκδίωξη του Εβραϊκού λαού και το σχηματισμό της Εβραικής διασποράς.
Η Χανουκά τηρείται για οκτώ μέρες και νύχτες, αρχής γενομένης από την 25η ημέρα του μήνα Kislev σύμφωνα με το Εβραϊκό ημερολόγιο , το οποίο μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή από τα τέλη Νοεμβρίου έως τα τέλη Δεκεμβρίου κατά το Γρηγοριανό ημερολόγιο, ανάλογα με το πότε τοποθετείται ο μήνας του Εβραϊκού ημερολογίου.
Η γιορτή έχει σαν σήμα κατατεθέν το άναμμα των φώτων από ένα μοναδικό κηροπήγιο με εννέα -διακλαδισμένα κεριά, το μενορά ή hanukiah, με ένα επιπλέον φως να ανάβεται σε κάθε νύχτα της γιορτής, που εξελίσσονται έτσι σε οκτώ αναμμένα την τελική βραδιά. Το τυπικό μενορά κηροπήγιο αποτελείται από οκτώ θέσεις κεριών με ένα επιπλέον κερί. Το επιπλέον κερί ονομάζεται Σαμάς και του δίνεται μια ξεχωριστή θέση, συνήθως πάνω ή κάτω από τα υπόλοιπα. Ο σκοπός του Σαμάς είναι να υπάρχει ένα κερί για πρακτική χρήση , καθώς η χρήση των 8 κεριών για σκοπούς άλλους εκτός από τη δημοσιοποίηση της γιορτής και των διαλογισμό πάνω στη Χανουκά απαγορεύεται.
Κατά την Ιουδαϊκή εορτή Χανουκά (αντίστοιχη των Χριστιανικών «Φώτων») η οποία γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 25 του Εβραϊκού μήνα Κισλέβ και διαρκεί οκτώ ημέρες, εορτάζεται (σύμφωνα με τα βιβλία των Μακκαβαίων) η νίκη των Εβραίων επί των στρατευμάτων του επίγονου του Μεγάλου Αλεξάνδρου, Αντίοχου του Επιφανούς (και η σφαγή των Ελλήνων που κατοικούσαν στην Παλαιστίνη) Ακολουθεί απόσπασμα από το βιβλίο του ραβίνου Ahron Lopiansky, με τον τίτλο «Timepieces». Αναφέρεται στην μάχη Ελληνισμού-ιουδαϊσμού υπό την οπτική ενός Ραβίνου.
Βρίσκεται γραμμένο στα Αγγλικά στην Εβραϊκή ιστοσελίδα Aish.com (και συγκεκριμένα στην σελίδα όπου ταξινομούταν στην κατηγορία «Εορτολόγιο» (Holidays) και συγκεκριμένα στην Ιουδαϊκή εορτή Χανουκά, κατά την οποία οι Εβραίοι σύμφωνα με το βιβλίο των Μακκαβαίων, νίκησαν τα στρατεύματα του Επίγονου του Μεγάλου Αλεξάνδρου, Αντίοχου του Επιφανούς και κατέσφαξαν τους Έλληνες που κατοικούσαν στην Παλαιστίνη. Στην ίδια κατηγορία, βρίσκονται και κείμενα με τίτλο «Ελλάς, η Σκοτεινή Πλευρά», «Βλέποντας μέσα από το Σκότος», «Φωτίζοντας τις Ημέρες του Σκότους», «Η Δόξα του Ισραήλ εναντίον του Ελληνικού Κάλλους» κλπ… όπου παρουσιάζεται η «ένδοξη» κι «ανεπανάληπτη νίκη», του Ιουδαϊσμού επί του Ελληνισμού, η οποία παρουσιάζεται Θρησκευτικά από τους Εβραίους σαν την επικράτηση του «φωτός σοφίας» από τον «εκλεκτό λαό»-Ισραήλ επί των «ανόητων», «βλαβερών» κι «άχρηστων» Ελλήνων, οι οποίοι σε κάθε τομέα (το συγκεκριμένο κείμενο αναφέρεται στην φιλοσοφία ως τρόπος ζωής), αντιπροσωπεύουν το …«σκότος».
Πέραν του γνωστού και διάχυτου φαρισαϊσμού που εξέρχεται από τα γραμμένα ενός Ραβίνου το κείμενο αυτό είναι ενδιαφέρον, κυρίως διότι Αποτυπώνει την Θεμελιακή αντίληψη ενός Εβραίου έναντι της Ελλάδας και του Ελληνισμού. Ως εκ τούτου, το κείμενο αυτό είναι απλά αντιπροσωπευτικό των όσων κατ’ ουσίαν ένας Ραβίνος κηρύττει σε μια Συναγωγή την ημέρα που οι Εβραίοι εορτάζουν την Χανουκά. Γνωστή ως η Γιορτή των Φώτων και Γιορτή Αφιέρωση, είναι μια οκτώ ημερών Εβραϊκή γιορτή για τον εορτασμό της αποκατάστασης του Ιερού Ναού του Σολομόντα ( του Δεύτερου Ναού ιστορικά) στην Ιερουσαλήμ κατά τη στιγμή της εξέγερσης των Μακκαβαίων κατά των Σελευκιδών Ελλήνων Αυτοκρατόρων της Συρίας τον 2ο αιώνα π.Χ. .Οι Σελευκίδες είχαν βεβηλώσει τον Ναό και η πετυχημένη επανάσταση των Μακκαβαίων οδήγησε στην αποκατάσταση της ιερότητας του Ναού σύμφωνα με το Εβραικό τελετουργικό. Ο δεύτερος Ναός θα καταστραφεί οριστικά από τους Ρωμαίους με Αυτοκράτορα τον ΤΙΤΟ, στην μεγαλύτερη επανάσταση των Εβραίων περίπου το 60-70 μ.χ., που θα οδηγήσει και στην εκδίωξη του Εβραϊκού λαού και το σχηματισμό της Εβραικής διασποράς.
Η Χανουκά τηρείται για οκτώ μέρες και νύχτες, αρχής γενομένης από την 25η ημέρα του μήνα Kislev σύμφωνα με το Εβραϊκό ημερολόγιο , το οποίο μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή από τα τέλη Νοεμβρίου έως τα τέλη Δεκεμβρίου κατά το Γρηγοριανό ημερολόγιο, ανάλογα με το πότε τοποθετείται ο μήνας του Εβραϊκού ημερολογίου.
Η γιορτή έχει σαν σήμα κατατεθέν το άναμμα των φώτων από ένα μοναδικό κηροπήγιο με εννέα -διακλαδισμένα κεριά, το μενορά ή hanukiah, με ένα επιπλέον φως να ανάβεται σε κάθε νύχτα της γιορτής, που εξελίσσονται έτσι σε οκτώ αναμμένα την τελική βραδιά. Το τυπικό μενορά κηροπήγιο αποτελείται από οκτώ θέσεις κεριών με ένα επιπλέον κερί. Το επιπλέον κερί ονομάζεται Σαμάς και του δίνεται μια ξεχωριστή θέση, συνήθως πάνω ή κάτω από τα υπόλοιπα. Ο σκοπός του Σαμάς είναι να υπάρχει ένα κερί για πρακτική χρήση , καθώς η χρήση των 8 κεριών για σκοπούς άλλους εκτός από τη δημοσιοποίηση της γιορτής και των διαλογισμό πάνω στη Χανουκά απαγορεύεται.
Λιοντάρια της Ελλάδας
Πολιτική οργάνωση
ΤΟ ΕΙΔΑΜΕ ΕΔΩ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου