ΠΗΓΗ
Eίναι εξαιρετικά δύσκολο να προδικάσουμε το έως το που θα το τραβήξει η Άγκυρα, την ώρα που το θερμόμετρο ανεβαίνει. Η ευρείας κυκλοφορίας τουρκική εφημερίδα «Sabah» αναφέρει ότι τρία τουρκικά σκάφη πρόκειται να αποπλεύσουν τις επόμενες ημέρες για την ανατολική Μεσόγειο, σε μια επίδειξη ισχύος που θα έχει στόχο "την εξασφάλιση της ελεύθερης ναυσιπλοΐας στα διεθνή ύδατα της Μεσογείου". Οι τρεις φρεγάτες θα αποπλεύσουν από το ναύσταθμο της Μαρμαρίδας, ο οποίος ήδη βρίσκεται σε στενή και αδιάκοπη παρακολούθηση από το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό.
Για την ώρα, όπως αναφέρουν απόλυτα έγκυρες πηγές του Π.Ν., κανένα σκάφος δεν έχει εξέλθει από το ναύσταθμο, ενώ η δραστηριότητα της κορβέτας Milgem περιορίζεται στο Βόρειο Αιγαίο. Η τουρκική εφημερίδα αναφέρει με γερές δόσεις αλλαζονείας ότι "...θα εφαρμοστεί παρόμοια πολιτική με αυτή που εφαρμόζεται έναντι της Ελλάδας στο Αιγαίο. Σε περίπτωση που το Ισραήλ επέμβει σε κάποιο πλοίο που βρίσκεται σε απόσταση μεγαλύτερη των 12 μιλίων από τις ακτές του Ισραήλ, θα παρέμβει ο τουρκικός στόλος». Δηλαδή οι Τούρκοι απειλούν ανοιχτά με "θερμή εμπλοκή" σε περίπτωση που υπάρξει ισραηλινή αντίδραση στην περιοχή των γεωτρήσεων.
Την ίδια ώρα η Άγκυρα αξακολουθεί να κρατά τις πρωτοβουλίες και να επιδιώκει πέραν της ποσότητος και ποιότητα στις στρατιωτικές της επιλογές. Ελάχιστοι από την ελληνική πολιτική ηγεσία που είναι αρμόδια για την ασφάλεια της χώρας, έχουν αντιληφθεί το κρίσιμης σημασίας γεγονός της εισόδου σε υπηρεσία της νέας τεχνολογίας και εγχώριας ανάπτυξης τουρκικής κορβέτας (με χαρακτηριστικά stealth) TCG Heybeliada (F-511), που αποκάλυψε το ''Defencenet''. Και μόνο τυχαίο δεν είναι ότι το σκάφος εντάχθηκε σε υπηρεσία στην πιο κρίσιμη στιγμή για την Τουρκία, την ώρα που, τουλάχιστον θεωρητικά, πρόκειται να αντιμετωπίσει σε επίπεδο προβoλής ισχύoς το Π.Ν. και το ισραηλινό Ναυτικό.
Η νέα μονάδα του τουρκικού Ναυτικού έχοντας ολοκληρώσει μετά από ένα σχεδόν χρόνο τις θαλάσσιες δοκιμές της αποτελεί το πρώτο σκάφος stealth που εντάσσεται στις τάξεις μιας ναυτικής δύναμης, χώρας της Μεσογείου, και αυτή την στιγμή αποτελεί ερωτηματικό κατά πόσον μπορεί να ανιχνευθεί από τους αισθητήρες του Π.Ν., επίγειους και θαλάσσιους κια να στοχοποιηθεί με ασφάλεια, καθώς είναι ένα παντελώς νέο σκάφος με χαρακτηριστικά VLO. Οπωσδήποτε προκαλεί εντύπωση η ένταξη σε υπηρεσία σκάφους αυτού των Τούρκων σε υπηρεσία, καθώς όλες οι πληροφορίες των ελληνικών υπηρεσιών τοποθετούσαν την ένταξη αυτή την ερχόμενη άνοιξη.
Το νέο πλοίο διαμορφώνει μία άγνωστη για τα υπάρχοντα δεδομένα επιχειρησιακή κατάσταση στο Αιγαίο καθότι οι σχεδιαστές του προσπάθησαν να μειώσουν όχι μόνο το ηλεκτρομαγνητικό του ίχνος αλλά και το θερμικό, δημιουργώντας μία μονάδα επιφανείας που σίγουρα θα προβληματίσει τους επιτελείς του ΠΝ.
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι στην περίπτωση της TCG Heybeliada (F-511) έχουμε μία αντίστροφη περίπτωση της ιστορίας του θρυλικού θωρηκτού Αβέρωφ, το οποίο αν και εντάχτηκε στην δύναμη του ελληνικού Βασιλικού Ναυτικού στην κυριολεξία την τελευταία στιγμή πριν από την έναρξη των Βαλκανικών Πολέμων, απετέλεσε τον παράγοντα που έκρινε την μάχη στην θάλασσα για τα ελληνικά χρώματα, χάρις στα ιδιαίτερα τεχνικά χαρακτηριστικά του. Κατά μία αναλογία θα μπορούσαμε να πούμε ότι η ένταξη της TCG Heybeliada (F-511) στην δύναμη του τουρκικού Ναυτικού αποτελεί το σκάφος που θα μπορούσε να κάνει την διαφορά σε μία πιθανή ελληνοτουρκική κρίση στο Αιγαίο χάρις στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του νέου πλοίου.
Αν και είχαν προηγηθεί στις αρχές της δεκαετίας του 1990 οι Ισραηλινές κορβέτες Sa’ar 5, οι οποίες ενσωμάτωναν βασικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά της τεχνολογίας stealth, η τουρκική κορβέτα αποτελεί το επιστέγασμα της αξιοποίησης της τεχνολογίας αυτής στα πλοία, ενσωματώνει δε ότι πιο σύγχρονο έχει να επιδείξει η τεχνολογία στον τομέα αυτό χρησιμοποιώντας την εμπειρία που είχε αποκτηθεί εδώ και πάνω από 20 χρόνια.
Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη του μήνα καθελκύεται το δεύτερο τουρκικό πλοίο της κλάσης, ενώ αν όλα εξελιχτούν θετικά για τα πρώτα δύο πλοία θα ακολουθήσουν 6 ακόμα κορβέτες της ιδίας κλάσης, με εξοπλισμό τουρκικής κατασκευής και 4 φρεγάτες οι οποίες θα βασιστούν στην κλάση Ada αλλά θα έχουν 16 αντιαεροπορικά βλήματα EESM.
Για την ώρα, όπως αναφέρουν απόλυτα έγκυρες πηγές του Π.Ν., κανένα σκάφος δεν έχει εξέλθει από το ναύσταθμο, ενώ η δραστηριότητα της κορβέτας Milgem περιορίζεται στο Βόρειο Αιγαίο. Η τουρκική εφημερίδα αναφέρει με γερές δόσεις αλλαζονείας ότι "...θα εφαρμοστεί παρόμοια πολιτική με αυτή που εφαρμόζεται έναντι της Ελλάδας στο Αιγαίο. Σε περίπτωση που το Ισραήλ επέμβει σε κάποιο πλοίο που βρίσκεται σε απόσταση μεγαλύτερη των 12 μιλίων από τις ακτές του Ισραήλ, θα παρέμβει ο τουρκικός στόλος». Δηλαδή οι Τούρκοι απειλούν ανοιχτά με "θερμή εμπλοκή" σε περίπτωση που υπάρξει ισραηλινή αντίδραση στην περιοχή των γεωτρήσεων.
Την ίδια ώρα η Άγκυρα αξακολουθεί να κρατά τις πρωτοβουλίες και να επιδιώκει πέραν της ποσότητος και ποιότητα στις στρατιωτικές της επιλογές. Ελάχιστοι από την ελληνική πολιτική ηγεσία που είναι αρμόδια για την ασφάλεια της χώρας, έχουν αντιληφθεί το κρίσιμης σημασίας γεγονός της εισόδου σε υπηρεσία της νέας τεχνολογίας και εγχώριας ανάπτυξης τουρκικής κορβέτας (με χαρακτηριστικά stealth) TCG Heybeliada (F-511), που αποκάλυψε το ''Defencenet''. Και μόνο τυχαίο δεν είναι ότι το σκάφος εντάχθηκε σε υπηρεσία στην πιο κρίσιμη στιγμή για την Τουρκία, την ώρα που, τουλάχιστον θεωρητικά, πρόκειται να αντιμετωπίσει σε επίπεδο προβoλής ισχύoς το Π.Ν. και το ισραηλινό Ναυτικό.
Η νέα μονάδα του τουρκικού Ναυτικού έχοντας ολοκληρώσει μετά από ένα σχεδόν χρόνο τις θαλάσσιες δοκιμές της αποτελεί το πρώτο σκάφος stealth που εντάσσεται στις τάξεις μιας ναυτικής δύναμης, χώρας της Μεσογείου, και αυτή την στιγμή αποτελεί ερωτηματικό κατά πόσον μπορεί να ανιχνευθεί από τους αισθητήρες του Π.Ν., επίγειους και θαλάσσιους κια να στοχοποιηθεί με ασφάλεια, καθώς είναι ένα παντελώς νέο σκάφος με χαρακτηριστικά VLO. Οπωσδήποτε προκαλεί εντύπωση η ένταξη σε υπηρεσία σκάφους αυτού των Τούρκων σε υπηρεσία, καθώς όλες οι πληροφορίες των ελληνικών υπηρεσιών τοποθετούσαν την ένταξη αυτή την ερχόμενη άνοιξη.
Το νέο πλοίο διαμορφώνει μία άγνωστη για τα υπάρχοντα δεδομένα επιχειρησιακή κατάσταση στο Αιγαίο καθότι οι σχεδιαστές του προσπάθησαν να μειώσουν όχι μόνο το ηλεκτρομαγνητικό του ίχνος αλλά και το θερμικό, δημιουργώντας μία μονάδα επιφανείας που σίγουρα θα προβληματίσει τους επιτελείς του ΠΝ.
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι στην περίπτωση της TCG Heybeliada (F-511) έχουμε μία αντίστροφη περίπτωση της ιστορίας του θρυλικού θωρηκτού Αβέρωφ, το οποίο αν και εντάχτηκε στην δύναμη του ελληνικού Βασιλικού Ναυτικού στην κυριολεξία την τελευταία στιγμή πριν από την έναρξη των Βαλκανικών Πολέμων, απετέλεσε τον παράγοντα που έκρινε την μάχη στην θάλασσα για τα ελληνικά χρώματα, χάρις στα ιδιαίτερα τεχνικά χαρακτηριστικά του. Κατά μία αναλογία θα μπορούσαμε να πούμε ότι η ένταξη της TCG Heybeliada (F-511) στην δύναμη του τουρκικού Ναυτικού αποτελεί το σκάφος που θα μπορούσε να κάνει την διαφορά σε μία πιθανή ελληνοτουρκική κρίση στο Αιγαίο χάρις στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του νέου πλοίου.
Αν και είχαν προηγηθεί στις αρχές της δεκαετίας του 1990 οι Ισραηλινές κορβέτες Sa’ar 5, οι οποίες ενσωμάτωναν βασικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά της τεχνολογίας stealth, η τουρκική κορβέτα αποτελεί το επιστέγασμα της αξιοποίησης της τεχνολογίας αυτής στα πλοία, ενσωματώνει δε ότι πιο σύγχρονο έχει να επιδείξει η τεχνολογία στον τομέα αυτό χρησιμοποιώντας την εμπειρία που είχε αποκτηθεί εδώ και πάνω από 20 χρόνια.
Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη του μήνα καθελκύεται το δεύτερο τουρκικό πλοίο της κλάσης, ενώ αν όλα εξελιχτούν θετικά για τα πρώτα δύο πλοία θα ακολουθήσουν 6 ακόμα κορβέτες της ιδίας κλάσης, με εξοπλισμό τουρκικής κατασκευής και 4 φρεγάτες οι οποίες θα βασιστούν στην κλάση Ada αλλά θα έχουν 16 αντιαεροπορικά βλήματα EESM.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου