Κυριακή 16 Ιουνίου 2013

Μεγάλο πάρτι με καύσιμα στη Cyta

ΤΟΣΑ ΠΑΡΤΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΩ ΠΑΕΙ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ !!!

| ΕκτύπωσηΤης Νάνσιας Παλάλα

Εκατομμύρια οι ζημιές της CytaHellas, η Cytavision δεν βγάζει τα προς το ζην
Υπάλληλοι χρεώνουν για βενζίνη περισσότερη απ' όση χωρούν τα ντεπόζιτα των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν μέχρι και 163%

ΟΧΗΜΑ καταγράφηκε ότι διένυσε 900.000 χλμ σε ένα χρόνο!

Αυτοκίνητα που χρειάζονται καύσιμα 163% περισσότερα απ' όσα μπορεί να χωρέσει η δεξαμενή τους και άλλα που διένυσαν 900.000 χιλιόμετρα για σκοπούς υπηρεσίας, τρύπια στέγαστρα στάθμευσης λόγω ακατάλληλου και εκτός προδιαγραφών υλικού, το οποίο χρησιμοποίησε ο προμηθευτής, αγορά εκατοντάδων ηλεκτρονικών υπολογιστών με διαγωνισμό, ο οποίος παραβίαζε τις αρχές της ίσης μεταχείρισης και της διαφάνειας, ζημιές που ξεπερνούν τα 20 εκ. ευρώ για τη CytaHellas, έσοδα της Cytavision τα οποία δεν είναι αρκετά ούτε για να καλύψουν το «κόστος εξασφάλισης περιεχομένου», με αποτέλεσμα το έλλειμμα της εταιρείας να αυξάνεται σημαντικά, χορηγίες σε αθλητικά σωματεία τα οποία δεν ανήκουν στην κατηγορία για την οποία θα έπρεπε να αγωνίζονται, αγορές τηλεοπτικών δικαιωμάτων αθλητικών ή άλλων διοργανώσεων χωρίς υπηρεσιακές εκθέσεις που να υποστηρίζουν /τεκμηριώνουν, μεταξύ άλλων, την αναγκαιότητα/ χρησιμότητα απόκτησης των δικαιωμάτων αυτών, είναι μερικές μόνον από τις διαπιστώσεις της Γενικής Ελέγκτριας για την Αρχή Τηλεπικοινωνιων Κύπρου (Cyta).
Παρά το «φαγοπότι», η Αρχή κατάφερε να έχει καθαρό πλεόνασμα 40 εκατομμυρίων το 2012 έναντι 73 εκατομμυρίων το 2011, και αποθεματικά 876,2 εκ. σε σύγκριση με 874,7 το 2011. Η μείωση του πλεονάσματος το 2012 οφείλεται κυρίως στην απομείωση της αξίας της επένδυσης στη θυγατρική εταιρεία CytaHellas και στην επιβολή προστίμων από την Επιτροπή Προστασίας Ανταγωνισμού σε διάφορες συσσωρευμένες υποθέσεις.
Στην πολυσέλιδη έκθεσή της η Γενική Ελέγκτρια προβαίνει σε σωρεία παρατηρήσεων και σημειώσεων, εντοπίζοντας κακώς έχοντα στη λειτουργία της Αρχής. Μεταξύ άλλων θίγει και τα πιο κάτω επιμέρους:

4 εκ. αποζημιώσεις σε 51 υπαλλήλους

Όπως αναφέρεται στην έκθεση, σε 51 υπαλλήλους της Αρχής, οι οποίοι αφυπηρέτησαν πρόωρα το 2012, καταβλήθηκε αποζημίωση συνολικού ύψους €3,91 εκ., επιπρόσθετα από τα συνταξιοδοτικά τους ωφελήματα. Παρά το γεγονός ότι μετά και από συστάσεις της Ελέγκτριας, το σύστημα για την καταβολή αποζημιώσεων αναθεωρήθηκε, εντούτοις χρήζει περαιτέρω αναθεώρησης και επαναξιολόγησης, «λαμβάνοντας ειδικά υπόψη την κρατούσα οικονομική κατάσταση, η οποία στο δημόσιο οδηγεί πολλούς υπαλλήλους να αφυπηρετήσουν πρόωρα, χωρίς οποιαδήποτε επιπρόσθετα συνταξιοδοτικά ωφελήματα».
Αναφορά γίνεται και σε πρόσθετη αμοιβή ύψους 60.000 ευρώ για τα χρόνια 2009-2011 (σύμφωνα με την πρακτική των προηγούμενων ετών), η οποία θεωρείται ως κίνητρο, αλλά και για τη συμβολή του στην επίτευξη των εταιρικών στόχων. Η Ελέγκτρια σημειώνει ότι είχε εκφράσει την άποψη πως το μπόνους αυτό δεν θα έπρεπε να δίνεται, η Αρχή όμως διαφώνησε.
Η δαπάνη για υπερωριακή απασχόληση σύμφωνα με τους λογαριασμούς μειώθηκε στα €3,92 εκ. το 2012 σε σύγκριση με €4,75 εκ. το 2011.
Σημαντικές είναι οι παρατηρήσεις της Ελέγκτριας ότι σε μερικές περιπτώσεις η αμοιβή για υπερωριακή απασχόληση ως ποσοστό ανήλθε σε πέραν του 100% των ακαθαρίστων απολαβών. Ενδεικτικά αναφέρονται τέσσερα παραδείγματα, το χαρακτηριστικότερο των οποίων είναι αυτό υπαλλήλου, ο οποίος είχε ακαθάριστο μισθό ύψους 42.479 ευρώ και πήρε από υπερωρίες άλλες 47.248 ευρώ.

Σχέδιο συντάξεων και δάνεια σε εταιρείες

Η Γενική Ελέγκτρια αναφέρεται στο σχέδιο συντάξεων της Cyta και τις πληροφορίες ότι παραχώρησε το 2012 δάνεια σε διάφορες εταιρείες, από τα οποία ενδεχομένως να προκύψουν ζημιές στον βαθμό που οι εν λόγω εταιρείες έχουν υποστεί ζημιές από την αναδιάρθρωση του χρηματοπιστωτικού τομέα μετά τη σχετική απόφαση του Eurogroup.
Στα πλαίσια εξεύρεσης ρυθμίσεων για διασφάλιση της βιωσιμότητας του Σχεδίου και με βάση τις πρόσφατες νομοθεσίες που τέθηκαν σε εφαρμογή, έχει συμφωνηθεί πλαίσιο για την εισαγωγή ταμείου προνοίας για το νεοεισερχόμενο προσωπικό και ετοιμάζεται σχετικό καταστατικό για να τεθεί σε εφαρμογή.
«Μέχρι την ημερομηνία του ελέγχου», αναφέρεται στην έκθεση, «η αναλογιστική μελέτη του Σχεδίου Συντάξεων με ημερομηνία αναφοράς την 31.12.2012 δεν είχε ολοκληρωθεί και δεν καταχωρίστηκε οποιοδήποτε έλλειμμα/πλεόνασμα στις οικονομικές καταστάσεις. Το 2011 προέκυψε πλεόνασμα ύψους €42,97 εκ., το οποίο οφειλόταν στις αλλαγές σε σημαντικές παραδοχές (assumptions) της μελέτης, σε σύγκριση με τη μελέτη του 2010. Οι αναλογιστικές μελέτες τα προηγούμενα δέκα χρόνια (από το 2000 μέχρι το 2010) παρουσίαζαν ελλείμματα, το ύψος των οποίων ανήλθε περίπου σε €185 εκ.».

Ζημιές 20 εκατομμυρίων ευρώ για τη Cyta Hellas

Όπως φαίνεται στην έκθεση, η Cyta Hellas εξακολουθεί να σημειώνει σημαντικές ζημιές αν και αυτές μειώθηκαν σε σχέση με το 2011. Συγκεκριμένα, το 2012 οι ζημιές μειώθηκαν στα €20,1 εκ. έναντι ζημιών €33,5 εκ. το 2011. Ο κύκλος εργασιών της θυγατρικής της Cyta ανήλθε στα €90,3 εκ. από €55,4 εκ. το 2010.
H Cyta χρηματοδότησε τη Cyta Hellas μέχρι τις 31.12.2012 με συνολικό ποσό ύψους €132,2 εκ. (€120,9 εκ. ως μετοχικό κεφάλαιο, €3,6 εκ. ως δάνειο από την Digimed Communications και €7,7 εκ. ως δάνειο από την Αρχή μέσω αξιογράφου). Η καθαρή αξία της εταιρείας (περιουσιακά στοιχεία μείον υποχρεώσεις), σύμφωνα με τις μη ελεγμένες οικονομικές της καταστάσεις για το 2012, ανέρχεται μόλις στα €15 εκ.
Το Συμβούλιο της Αρχής, αφού εξέτασε υπηρεσιακές μελέτες και εκτίμησε τις προοπτικές της Cyta Hellas, περιλαμβανομένων των νέων προϊόντων που θα προσφέρει στους πελάτες της, αποφάσισε να υιοθετήσει το βασικό σενάριο των μελετών που καταλήγει σε υπολογιζόμενη δίκαιη αξία της CytaHellas ύψους €102,2 εκ.
Η Ελέγκτρια αναφέρει ότι, «λόγω του ότι ο τομέας των τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα είναι συνεχώς και έντονα μεταβαλλόμενος, η εταιρεία αναθέτει τουλάχιστον μια φορά το χρόνο, σε εταιρεία συμβούλων, την επικαιροποίηση του επιχειρησιακού της σχεδίου. Σύμφωνα με το σχέδιο που επικαιροποιήθηκε τον Νοέμβριο 2011, η εταιρεία αναμένετο να καταστεί κερδοφόρα το 2013. Εντούτοις, σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο που επικαιροποιήθηκε τον Νοέμβριο 2012, το αναμενόμενο έτος πρώτης κερδοφορίας μετατίθεται για το 2014».
Σημειώνει, επίσης, ότι «παρατηρήθηκε ότι υπήρξε μια απόκλιση 6,5% προς τα κάτω του αριθμού των πελατών που αναμένετο να έχει η CytaHellas στις 31.12.2012 σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο που επικαιροποιήθηκε τον Νοέμβριο 2011. Η αντίστοιχη απόκλιση στη ζημιά πριν από τη φορολογία, που αναμενόταν στις 31.12.2012, είναι 15%. Σύμφωνα με τη διεύθυνση της εταιρείας, αυτό οφείλεται στον μειωμένο αριθμό πελατών και στον προσανατολισμό των πελατών σε προϊόντα χαμηλότερου κόστους».
Αναφέρεται, επίσης, ότι, σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο που επικαιροποιήθηκε τον Νοέμβριο 2012, η εταιρεία δεν αναμένεται να χρειαστεί επιπλέον χρηματοδότηση το 2013.

Προπληρωμές σε ομάδες

Στην έκθεσή της η Γενική Ελέγκτρια προβαίνει σε παρατηρήσεις και για προπληρωμές από πλευράς της Cyta. Αναφέρει, συγκεκριμένα, τα εξής:
«Μέχρι την 31.12.2012, η Αρχή κατέβαλε συνολικό ποσό ύψους €9,2 εκ., το οποίο αφορά το κόστος απόκτησης περιεχομένου για τα επόμενα έτη. Για τις πιο πάνω προπληρωμές δεν υπάρχουν οποιεσδήποτε τραπεζικές ή άλλου είδους εγγυήσεις, με αποτέλεσμα να ελλοχεύει ο κίνδυνος απώλειας μέρους του πιο πάνω ποσού. Ενδεικτικά αναφέρεται η περίπτωση ομάδας, η οποία τη νέα αγωνιστική περίοδο θα αγωνίζεται στη Δ΄ Κατηγορία, με την οποία συνήφθη συμφωνία την 1.3.2010 για τα τηλεοπτικά δικαιώματά της για την περίοδο 2013-16.
Με την υπογραφή της συμφωνίας καταβλήθηκε ποσό ύψους €75.000 ως προκαταβολή, ενώ η ομάδα για τις επόμενες τουλάχιστον 2 περιόδους δεν θα δικαιούται οποιοδήποτε αντάλλαγμα λόγω του ότι δεν θα αγωνίζεται στην Α ή Β Κατηγορία. Σημειώνεται ότι, ενώ στα συμβόλαια γίνεται αναφορά στο ποσόν που αντιστοιχεί σε κάθε περίοδο, ανάλογα με την Κατηγορία που θα αγωνίζεται η κάθε ομάδα, στους όρους πληρωμής γίνεται αναφορά στις ημερομηνίες και τα ποσά που θα καταβληθούν μόνο στην περίπτωση που η ομάδα θα αγωνίζεται στην Α Κατηγορία, παραλείποντας την αναφορά στα ποσά που θα καταβληθούν στην περίπτωση που η ομάδα αγωνίζεται στη Β Κατηγορία».

Οι συνέπειες του κουρέματος

Σε σχέση με το κούρεμα των καταθέσεων της Αρχής, η Ελέγκτρια στην έκθεσή της αναφέρει τα εξής:
«Στις 29.3.2013 η Κεντρική Τράπεζα της Κύπρου εξέδωσε Διατάγματα αναφορικά με τη Λαϊκή Τράπεζα και την Τράπεζα Κύπρου εφαρμόζοντας μέτρα, δυνάμει του περί Εξυγίανσης Πιστωτικών και Άλλων Ιδρυμάτων Νόμου του 2013. Τα μετρητά της Αρχής στις δύο τράπεζες που επηρεάζονται από τα πιο πάνω μέτρα ήταν €77.530.427 (Τράπεζα Κύπρου €63.078.104, Λαϊκή Τράπεζα €14.452.323) και ολόκληρο το ποσό αντιπροσωπεύει ανασφάλιστες καταθέσεις.
»Το Διοικητικό Συμβούλιο εν όψει των εξελίξεων αυτών ανέθεσε στις 21.5.2013 στην Υπηρεσία Χρηματοοικονομικής Διαχείρισης την αναθεώρηση της ταμειακής κατάστασης της Αρχής μέχρι το τέλος του 2013, με αριθμό σεναρίων. Η σχετική έκθεση υποβλήθηκε και εξετάστηκε από το Συμβούλιο στις 4.6.2013. Σύμφωνα με αυτή, η βιωσιμότητα της Αρχής διασφαλίζεται και στα τρία σενάρια που εξετάστηκαν, το πλεόνασμα για το 2013 πριν από τη φορολογία αναμένεται να παραμείνει σε σχετικά ικανοποιητικά επίπεδα, η ρευστότητα αναμένεται να παραμείνει σε αρκετά καλή κατάσταση και οι εισπράξεις αναμένεται να υπερκαλύψουν πλήρως τις πληρωμές του 2013».
ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: