Παρασκευή 18 Ιουνίου 2010

AΡΜΑ ΜΑΧΗΣ Τ80U


Τ-80U
Πρωτοπαρατηρήθηκε το 1989 και φέρει έτσι το χαρακτηρισμό του
ΝΑΤΟ SMT (Soviet Medium Tank) M1989. Εξελίχθηκε από το
συγκρότημα εργοστασίων στο Ομσκ και τα πρώτα οχήματα
αποτέλεσαν αναβαθμίσεις παλαιότερων αρμάτων. Ανάμεσα στα
χαρακτηριστικά του περιλαμβάνονται και τα παρακάτω που
δείχνουν πιθανότατα και κάποια σημεία όπου η προηγούμενη
σχεδίαση υστερούσε:
ϊ επανασχεδιασμένος πύργος που προστατεύεται στο μπροστινό
τόξο από ενεργό θώρακα δεύτερης γενιάς
ϊ βελτιωμένο διαμέρισμα του κινητήρα για καλύτερη εισαγωγή
και εξαγωγή αέρα, ενώ μειώθηκε επίσης και το υπέρυθρο ίχνος
ϊ νέος πυργίσκος για τον διοικητή που επιτρέπει τη βολή του
πολυβόλου NVS των 12,7 χιλ. από το εσωτερικό του οχήματος
ϊ το νέο πυροβόλο 2A46M-1 των 125 χιλ. μπορεί να βάλλει τα
νεότερης γενιάς βλήματα Svir (ΑΤ-11). Τα τελευταία
κατευθύνονται _ιππεύοντας_ μια ακτίνα λείζερ (laser beam
riders) και έχουν βεληνεκές 5.000 μέτρων. Σε ρωσική υπηρεσία
τα βλήματα αυτά είναι γνωστά σαν 9Μ119 (το συνολικό σύστημα
έχει τα χαρακτηριστικά 9Κ120 και το πυρομαχικό 9UBK14 που
αποτελείται από το βλήμα 9Μ119, το προωθητικό και ένα
μεταλλικό προσαρμογέα-παράβυσμα). Το βλήμα που είναι γνωστό
σαν Svir όταν χρησιμοποιείται με το Τ-80U ή το Τ-72S ή σαν
Reflecks όταν αναφέρεται με το T-90E (αν και θεωρητικά είναι
το ίδιο σύστημα που το ΝΑΤΟ χαρακτηρίζει σαν AT-11 Sniper)
έχει βάρος κατά την εκτόξευση 17,2 κιλά. Υπάρχουν τρία
σταθεροποιητικά πτερύγια στο πίσω μέρος και δύο για
καθοδήγηση που αναπτύσσονται λίγο μετά το ρύγχος. Οι Ρώσοι
υποστηρίζουν ότι ο κατευθυνόμενος πύραυλος μπορεί να
διατρήσει 700 χιλιοστά θωράκισης, ακόμη και αν προστατεύεται
από ενεργό θώρακα, κάτι που σημαίνει ότι πιθανότατα διαθέτει
διπλή κεφαλή όπως η νεότερη έκδοση του TOW. Έτσι η πρώτη
εξουδετερώνει τον ενεργό θώρακα και η δεύτερη διατηρεί τη
συμβατική θωράκιση.
ϊ νέο σύστημα ελέγχου βολής με ψηφιακό ηλεκτρονικό
υπολογιστή που αυξάνει κατακόρυφα την πιθανότητα πλήγματος,
τόσο σε ακίνητο όσο και σε κινούμενο στόχο. Βασίζεται στο
σκοπευτικό του πυροβολητή που είναι σταθεροποιημένο σε δύο
άξονες και διαθέτει αποστασιόμετρο λέιζερ και το σκοπευτικό
του διοικητή που είναι σταθεροποιημένο στον κατακόρυφο άξονα
και μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατ_ απαίτηση για τη βολή του
πυροβόλου. Και στις δύο περιπτώσεις οι διατάξεις μπορούν να
χρησιμοποιηθούν ημέρα ή νύχτα, αλλά παραμένουν ενεργού τύπου
και συνεργάζονται με προβολέα υπερύθρων. Θα πρέπει να
σημειωθεί ότι σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΝΑΤΟ κανένα ρωσικό
άρμα δεν έχει τις ίδιες δυνατότητες επιτυχίας σε βολή σε
κίνηση με αυτές που έχει σε στάση. Οι δυνατότητες αυτές
έχουν εξισωθεί στα Δυτικά άρματα Leopard 2 και Μ1Α1/2
ϊ έχει υιοθετηθεί ο νέος στροβιλοκινητήρας GTD-1250 που
αποδίδει 1250 ίππους και ενσωματώνει διπλό σύστημα
απομάκρυνσης της σκόνης από την εισαγωγή συνδυασμένος με
κιβώτιο μετάδοσης της κίνησης τεσσάρων ταχυτήτων εμπρός και
μιας όπισθεν
ϊ έχει προστεθεί σύστημα παραγωγής παραπετάσματος καπνού
εκτός των εκτοξευτών καπνογόνων που φέρει το άρμα
ϊ υπάρχει πλέον σύστημα κλιματισμού και βελτιωμένης
προστασίας APBX πολέμου
ϊ το σύστημα πυρόσβεσης είναι βελτιωμένης απόδοσης και
μπορεί να ενεργοποιηθεί τόσο αυτόματα όσο και χειροκίνητα.
Η προστασία του πύργου στο επάνω μέρος από επιθέσεις
βλημάτων όπως ο σουηδικός Bill που σκοπεύουν αυτή την
περιοχή ενισχύθηκε, ενώ στο εμπρός τόξο έχει τοποθετηθεί
ένας δακτύλιος από χοντρό ελαστικό φύλλο. Ο σκοπός του είναι
άγνωστος, αν και κάποιοι υποστηρίζουν ότι στοχεύει στο να
εξοστρακίσει από τον πύργο φορητές αντιαρματικές ρουκέτες ή
βομβίδια που διασκορπίζονται από το εχθρικό πυροβολικό.

T-80UD
Αποτελεί βελτιωμένη έκδοση ανάλογη της παραπάνω αλλά
εξελίχθηκε από το εργοστάσιο αρμάτων στο Χάρκοβο και
αποτελεί μίγμα παλαιών και νέων στοιχείων. Έτσι ενώ το άρμα
φέρει το νέο πυροβόλο/σύστημα ελέγχου βολής ικανό να βάλλει
το βλήμα AT-11 και έχει την ενεργό θωράκιση δεύτερης γενιάς,
διαθέτει τον κινητήρα 6TDF ντίζελ των 1.000 ίππων.
Φ.Γ.Κ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ Τ-80Β Τ-80U
Πλήρωμα: 3 3
Βάρη
Βάρος μάχης (Kg): 42.500 46.000
Λόγος ώσης/βάρους (ίπποι/τόνο): 25,90 27,20
Ασκούμ. πίεση στο έδαφος (Κg/cmύ): 0,86 0,93
Διαστάσεις
Σκάφους (m): 7,4 7
Πλάτος (m): 3,4 3,38
Ύψος (χωρίς το α/α πολυβόλο) (m): 2,2 2,2
Ύψος σκάφους από το έδαφος (m): 0,38 0,43
Μήκος ίχνους ερπύστριας (m): 4,4 4,3
Πλάτος ερπύστριας (m): 0,58 0,58
Επιδόσεις
Μέγ. ταχύτ. στο δρόμο (km/h): 70 70
Μέγ. ταχύτ. εκτός δρόμου (km/h): 48 48
Εμβέλεια (km):
(με πρόσθετες δεξαμενές): 600 440
(χωρίς πρόσθετες δεξαμενές) 450 335
Ποσότητα μεταφ. καυσίμου (λίτρα):
(εσωτερικά) 1000 1090
(εξωτερικά) 400 680
Δυνατ. διάβ. υδάτινου κωλύματος (m):
(με προετοιμασία) 5 5
(χωρίς προετοιμασία) 1,8 1,8
Δυνατ. αναρρίχησης κλίσης(%) 63 63
Δυνατ. αναρ. πλευρικής κλίσης (%) 46 46
Διάβαση κάθετου εκποδίου (m): 1 1
Διάβαση τάφρου (m): 2,85 2,85
Οπλισμός
1πυροβ.125 χιλ. 1πυροβ.125 χιλ.
1πολυβ.12,7 χιλ. 1 πολυβ.12,7 χιλ.
1πολυβ.7,62 χιλ. 1 πολυβ.7,62 χιλ.
εκτοξευτές καπνογόνων 8-12 8
πυρομαχικά
125 χιλ 36 39
κατευθυνόμενα βλήματα 6 6
12,7 χιλ 500 500
7,62 χιλ. 1.250 1.250
Έλεγχ περιστρ. πύργου: ηλεκτ/χειροκ. ηλεκτ/χειροκ.
Τόξο περιστροφής πύργου: 360ψ 360ψ
Τόξο κίνησης πυροβόλου: +14ψ/-5ψ +14ψ/-5ψ
Σταθεροποίηση πυροβόλου
(στον οριζόντιο άξονα) ναι ναι
(στον κατακόρυφο άξονα) ναι ναι
Αποστασιόμετρο λέιζερ λέιζερhttp://library.techlink.gr/4t/article-main.asp?mag=1&issue=149&article=3830

1 σχόλιο:

ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ είπε...

Μπραβο μαυροσκουφη μου αμεση αντιδραση......

Απ' ότι βλέπω δεν ειναι να περιμενουμε...Εμπρός για την Κερυνεια...