Ένα είναι βέβαιο, ότι ο ΕΣ χρειάζεται ένα νέο τεθωρακισμένο όχημα. Οι επιλογές είναι είτε μια σχεδίαση από το εξωτερικό ή εγχώρια ανάπτυξη ενός τεθωρακισμένου οχήματος, που να ικανοποιεί τις επιχειρησιακές ανάγκες του ΕΣ και θα δώσει αντικείμενο εργασίας στην ελληνική αμυντική βιομηχανία. Η αντιμετώπιση του προβλήματος της μαζικής γήρανσης και επιχειρησιακής απαξίωσης του συνόλου των τεθωρακισμένων οχημάτων του ΕΣ απαιτεί έναν συνδυασμό λύσεων-εξοπλιστικών προγραμμάτων, βραχυπρόθεσμης, μεσοπρόθεσμης και μακροπρόθεσμης προοπτικής. Μια πρόταση-λύση θα μπορούσε να είναι η εξής:
1/ Προμήθεια 164 νέων ΤΟΜΑ από το εξωτερικό, με συμπαραγωγή, για τον εξοπλισμό των Μηχανοκίνητων Ταγμάτων των Τεθωρακισμένων Ταξιαρχιών του ΕΣ (οι δυνητικές επιλογές παρουσιάζονται στη συνέχεια του άρθρου). Το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα λύσει το μείζον και επείγον θέμα της συνοδείας και της αρμονικής συνεργασίας των Leopard-2 με ένα σύγχρονο ΤΟΜΑ.
2/ Αναβάθμιση των 491 «Λεωνίδας» έτσι ώστε να παραμείνουν ικανά για 15-20 χρόνια. Η αναβάθμιση των «Λεωνίδας» θα προσέφερε στον ΕΣ μια ενδιάμεση λύση κάλυψης άμεσων και πιεστικών αναγκών, σε ΤΟΜΠ, και παράλληλα θα κερδίζαμε χρόνο για την ανάπτυξη ενός ελληνικού τεθωρακισμένου οχήματος.
3/ Ανάπτυξη ενός ελληνικού τεθωρακισμένου οχήματος. Ας μην ξεχνάμε, και αυτό είναι μια πολύ μεγάλη ευκαιρία-πλεονέκτημα, ότι η ανάπτυξη ενός τεθωρακισμένου οχήματος δεν θα ξεκινήσει από το μηδέν. Θα βασιστεί στο «Κένταυρος». Η «μαγιά» υπάρχει, αν και είναι 20 ετών παλαιά, αλλά υπάρχει. Φυσικά το «Κένταυρος» θα πρέπει να επανασχεδιαστεί, προκειμένου να ενσωματώσει όλες τις τεχνολογικές εξελίξεις που έχουν στο μεταξύ προκύψει, στους τομείς της θωράκισης και προστασίας, του οπλισμού και της επίγνωσης της τακτικής κατάστασης. Ωστόσο, ακόμα και σ’ αυτή την περίπτωση ο χρόνος που θα χρειαστούμε θα είναι πολύ μικρότερος από το χρόνο που θα χρειαζόμασταν αν ξεκινούσαμε από το μηδέν.
Συνδυαστικά, η άμεση επιλογή ενός ΤΟΜΑ, από το εξωτερικό, σε συνδυασμό με την αναβάθμιση των «Λεωνίδας» και την επανεκκίνηση του προγράμματος «Κένταυρος», αφενός θα έλυνε ένα σημαντικό πρόβλημα για τον ΕΣ, αφετέρου θα δημιουργούσε τις προϋποθέσεις σταδιακής ανανέωσης του στόλου των τεθωρακισμένων οχημάτων του ΕΣ με μια ελληνική λύση. (Για τις επιλογές αναβάθμισης των «Λεωνίδας» και των M-113, καθώς και για την επιλογή απόκτησης μεταχειρισμένων M2 Bradley μπορείτε να διαβάσετε στο παρακάτω άρθρο) ΓΙΑ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΠΑΤΗΣΤΕ https://defencereview.gr/ellinikos-stratos-kai-erpystriofora/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου