Δεν είναι το παρόν κείμενο, αγαπητέ αναγνώστη, ευκαιρία για κανενός είδους "ιδεολογική σπέκουλα" και προπαντός ψηφοθηρικό εγχείρημα κανενός κόμματος (ούτε κι' αυτού του υπογράφοντος). Είναι ένα μνημόσυνο για κάθε ανυστερόβουλο πατριώτη της κάθε πατρίδας που έπεσε στο πεδίο της μάχης, πράττοντας κάτι που στις μέρες μας φαντάζει αλλόκοτο: το χρέος για την πατρίδα!
"Η πατρίδα, στρατηγέ μου, έλεγε στην παλιά ελληνική ταινία ο (ιδεαλιστής) γλύπτης του αγάλματος που στήθηκε για το στρατηγό, δεν χρωστά σε κανέναν. Ό,τι κάνεις για την πατρίδα το κάνεις από καθήκον!". Κι' ο (επίσης ιδεαλιστής) στρατηγός σεμνά το επιβεβαίωσε. Όσο για τον εθνοκάπηλο λοβιτουρατζή παρατρεχάμενο του πολιτικάντη που 'χε την ιδέα να στήσει το άγαλμα για να "κονομήσει" απ' την... υπερτιμολόγιση, είχε κι' αυτός τη δική του ...ηθική ικανοποίηση : εναρμονίστηκε πλήρως με τον ηθικό υλισμό που υπαγόρευσε τη δική του στάση.
Με μια μικρή "λεπτομέρεια" που κάνει τη διαφορά : Υπάρχει στον κόσμο κάτι το ανέκφραστον, ένας άρρητος λόγος που πληρεί το κενό της γνώσεως, ένας ου τόπος που κατοικεί το ασώματον είναι της ύπαρξης. Εκεί "φιλοξενείται" η μορφή η αόρατη που πρόκειται να "μεταφερθεί" από τη σμίλη στον ασχήματο όγκο μαρμάρου, εκεί κυοφορείται η άσαρκη οντότητα πριν λάβει σάρκα και οστά. Είναι το αιώνιο αίνιγμα, ο άτοπος τόπος, που φιλόσοφοι, θεολόγοι και επιστήμονες ερίζουν για το πώς θα χωροθετήσουν - τρομάρα τους ! Είναι ο κόσμος του ποιητή, κι' εν προκειμένω του στρατηγού και του γλύπτη. Ο κόσμος που ο λοβιτουρατζής παρατρεχάμενος του πολιτικάντη, δεν θα μπορέσει να προσεγγίσει ποτέ. Ίσως απόμακρα να τον δει όταν μάταια θα επέστρεφε κάθε στιγμή ανέντιμου βίου για να μπορέσει να επιστρέψει στη χρονική στιγμή που τέθηκε το μεγάλο δίλημμα : τιμή ή συμφέρον ; Είναι ο κόσμος όπου τα φυλετικά αρχέτυπα κάθε λαού της οικουμένης ενώνουν το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον στην αδιάσπαστη ενότητα που συνθέτει την οντότητα ενός έθνους.
Εδώ προκύπτει αναπόδραστα το ερώτημα : Μπορεί ιδεατά να γίνει η θέαση του παρελθόντος και του μέλλοντος, ποια όμως η σχέση των ζώντων με το "χειροπιαστό" παρόν ; Απλούστατα, μόνον η συνείδηση της διαχρονικότητας ενός έθνους είναι και η απαραίτητη προϋπόθεση για την τωρινή του ύπαρξη. Αν αυτή η τρισυπόστατη σχέση (παρελθόντος, παρόντος και μέλλοντος) διαρραγεί τότε το παρόν γίνεται απλώς ο καταπέλτης ο ικανός να εξωθήσει ένα έθνος από την ύπαρξη στην ανυπαρξία.
Οι ήρωες της πατρίδας, αυτοί που θυσιαζόμενοι περιφρόνησαν τα ειωθότα της καθημερινότητας, είναι αυτοί που καθίστανται κρίκος απαραίτητος της αδιάσπαστης αυτής ενότητας. Το δικό τους το παρόν, που 'ναι το παρελθόν το δικό μας, είχε αξία γιατί τόλμησαν και κοίταξαν κατάματα το μέλλον, δηλαδή το δικό μας παρόν.
Οιαδήποτε "ερμηνεία" της θυσίας τους είναι γι' αυτούς προσβολή και βαρύτατη ύβρις. Υπάρχει μόνον η μια και μοναδική, η (βιωματική της θυσίας τους) Αλήθεια : ΕΠΕΣΑΝ ΥΠΕΡ ΠΑΤΡΙΔΟΣ !
ΟΔΥΣΣΕΥΣ ΠΑΤΕΡΑΚΗΣ
Τ.Ο. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Τ.Ο. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου