Ο κ. Κουρής στο βιβλίο του με τίτλο “ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΕΞΕΤΕΛΕΣΘΗ”, σκιαγραφεί την επαγγελματική του σταδιοδρομία με τον δικό του εγωιστικό τρόπο και επειδή πολλά από τα αναφερόμενα, τα γνωρίζω, δεν είναι όπως τα περιγράφει ή προσπαθεί μέσω αυτών να αυτοθαυμαστεί, είμαι υποχρεωμένος να τα διαφωτίσω και προς τούτο αναφέρω τα εξής.
Όσον αφορά το βιβλίο ο αναγνώστης θα περίμενε να διαβάσει ένα αντίστοιχο κεφάλαιο με αυτό που αναφέρεται στα πεπραγμένα του ως Α/ΓΕΑ, με τα πεπραγμένα του ως Δκτής στην 116ΠΜ και μάλιστα ως ενισχυτικό υλικό να συμπεριλάβει και τις ημερήσιες διαταγές παραλαβής και παράδοσης της Δκσης, ώστε να κάνουμε μια σύγκριση των λόγων με τους οποίους εξυμνούσε την Χούντα με αυτά που αναφέρει και εξυμνεί, στο βιβλίο του, τον Αντρέα Παπανδρέου.
Για την περίοδο που είχε καθήκοντα Δκτου Μοίρας και λίγο πολύ παρασημοφορεί τον εαυτόν του, δεν αναφέρεται καθόλου στον αριθμό των μειζόνων θανατηφόρων ατυχημάτων που είχε, έτσι για να τιμήσει την μνήμην των χειριστών του.
Για το κατά πόσον υπήρξε αποτελεσματικός στα καθήκοντα του ως επιτελάρχης του ΤΑΔ θα αναφέρω το εξής γεγονός για το οποίο ο ίδιος σκόπιμα δεν αναφέρεται. Δευτέρα 22/7/74 δύο τετράδες αφων F-4 διατάχθηκαν να μετασταθμεύσουν στο Ηράκλειο για να επιχειρήσουν στην Κύπρο. Η πρώτη τετράδα προσγειώθηκε αλλά ο Νο 3 της δεύτερης τετράδας είχε ένα ατύχημα κατά την προσγείωση, έκλεισε ο Διάδρομος και ο Νο 4 διετάχθη να προσγειωθεί στην Σούδα πράγμα που έγινε. Την ίδια ημέρα και ώρα Τούρκος πιλότος χάθηκε στο Αιγαίο και βρέθηκε να πετά πάνω από την Κόρινθο. Μετά από μικρό χρονικό διάστημα και προφανώς κατόπιν οδηγιών από τουρκικά ΡΑΝΤΑΡ πήρε ανατολική πορεία και κατά πληροφορίες πριν εισέλθει στον τουρκικό εναέριο χώρο εγκατέλειψε, μάλλον λόγω καυσίμου. Στον αέρα δεν υπήρχε άλλο α/φος πλην των δύο τετράδων που μεταστάθμευαν. Το γεγονός με τον τούρκο έγινε γνωστό στους κόλπους της ΠΑ. Δεν πέρασε μεγάλο χρονικά διάστημα και στην πρώτη μου επαφή μαζί του, είχα καθήκοντα Δκτου της 339 Μοίρας, τον ερώτησα γιατί δεν αναχαιτίστηκε το άγνωστο ίχνος. Η απάντησή του ήταν ότι το ΤΑΔ θεωρούσε το άγνωστο ίχνος ως τον Ν4 της δεύτερης τετράδας που πιθανόν είχε χαθεί.
Το έλλειμμα του επιτελάρχη στο πραγματικό αυτό γεγονός φαίνεται ξεκάθαρα. Διότι και στις δύο περιπτώσεις ήταν επιτακτική η Α/Γ αφων για να αναχαιτισθεί ο τούρκος και να οδηγηθεί για Π/Γ σε ελληνικό Α/Δ, με ότι αυτό συνεπάγεται, ή στην περίπτωση που το αφος ήταν ελληνικό έπρεπε να του παρασχεθεί βοήθεια. Έτσι εκτέλεσε την αποστολή του ο κ. Κουρής, χτυπώντας το κεφάλι του στο τοίχο, με τις μαρτυρίες που επικαλείται.
Αυτά τα αναφέρω για να συμπεριλάβει στην δεύτερη έκδοση του βιβλίου του. Όμως το μεγαλύτερο κακό που έκανε στη Πολεμική μας Αεροπορία ήταν η μισαλλοδοξία του κ. Κουρή με την κομματικοποίηση του προσωπικού η οποία είχε σοβαρότατες επιπτώσεις στην λειτουργία της και την επιχειρησιακή της ικανότητα, κομματικοποίηση που πολύ δύσκολα θα αποβληθεί.
ΝΑΙ κ. Κουρή η αποστολή εξετελέσθη αλλά ΠΛΗΜΕΛΩΣ.
Υπτχος ε.α Στέφανος Σκρέκας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου