Σάββατο 26 Μαρτίου 2011

Μακρυγιάννης: Μὴν ἀφήσετε, Ἅγιοί μου...


ΠΗΓΗ http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2011/03/blog-post_7930.html#more

Στρατηγὸς ωάννης Μακρυγιάννης
ν φήσετε, γιοί μου ατ τ γκιντ πουλημένα κριγιάτα τς τυραγνίας ν μασκαρέψουν κα ν φανίσουν τος λληνες.".

Τότε, κε πο καθόμουν ες τ περιβόλι μου κα τρωγα ψωμί, πονώντας π τς πληγές, που λαβα ες τν γώνα κα περισσότερο πονώντας δι τς μέσα πληγς που δέχομαι δι τ σημεριν δεινά της Πατρίδος, λθαν δύο πιτήδειοι, νθρωποι τν γραμμάτων, μισομαθες κα θρησκοι, κα μο ξηγνται τσι: «Πουλς λλάδα, Μακρυγιάννη».
γώ, στν θλιαν κατάστασίν μου, τος λέγω: «δελφοί, μ δικετε. λλάδα δν πουλάω, νοικοκυραγοι μου. Τέτοιον γαθν πολυτίμητον δν χω ες τν πραμάτειάν μου. Μ κα ν τ 'χα, δν τ 'δινα κανενός. Κι’ ν πουλιέται λλάδα, δν γοράζεται σήμερις, διότι κάνατε τν κόσμον σες λογιώτατοι, ν μν θέλει ν γοράσει κάτι τέτοιο».
φυγαν ατοί. Κι’ κατσα σ μίαν πέτραν μόνος κα κλαιγα. Μισς νθρωπος καταστάθηκα π τ ντουφέκι το Τούρκου, τσακίστηκα ες τς περιστάσεις το γώνα κα κυνηγιέμαι κα σήμερον. Κυνηγινται κα λλοι γωνιστς πολ καλύτεροί μου, διότι γ εμαι τελευταος κα χειρότερος. Κα ο πι καλύτεροι λων φανίστηκαν.
Ατο πο θυσίασαν ρετ κα πατριωτισμόν, γι ν επωθε λεύτερη λλάδα κι’ χάθηκαν φαμελις λωσδιόλου, επαν ν ζητήσουν να ποδειχτικν πο ν λέγει τι τρεξαν κι’ ατο ες τν πηρεσίαν τς Πατρίδος κα Τορκο δν φηκαν ντουφέκιγο.
Πγε ν’ νεργήσει Κυβέρνηση κα βγκαν κάτι τσασίτες κα σπιγονοι, πο δουλεύουν μίσος κα διοτέλεια, κα επαν «χι». Κα επαν κα βρισις παλις δι τος γωνιστές. Γι ν μν πάρουν τ ποδειχτικόν, να χαρτ πο δν κάνει τίποτες γρόσια.
Πατρίδα ν θυμσαι σ ατος που, δι τν τιμν κα τν λευτερίαν σου, δν ...
λογαρίασαν θάνατο κα βάσανα. Κι’ ν σ τος λησμονήσεις, θ τος θυμηθον ο πέτρες κα τ χώματα, που χυσαν αματα κα δάκρυα.
Θεέ, συχώρεσε τος παντίδους, πο θέλουν ν μς πάρουν τν γέρα πο ναπνέομεν κα τν τιμν πο μ ντουφέκι κα γιαταγάνι πήραμε. μες τ χρέος, τ κατ δύναμιν, πράξαμεν. Κα ατο βγκαν σήμερον ν προκόψουν τν Πατρίδα. Μας γέμισαν φατρία κα διχόνοιαν. Και τν Πατρίδα δν τν θέλουν Μητέρα κοινή. μορόζα ες τ κρεβάτια τος τν θέλουν. Γι’ ατ περνον κα ρεθίζουν τν κόσμον μ τέχνες κα καμώματα.
Κα καζαντίσαν ατο πουγγι κα γαθ κα φήκαν τος γωνιστές, τς χρες κα τ ρφαν ες τν κρην. Ατο εναι ο νθρώπινοι λύκοι, πο φέραν δυστυχήματα κα κίντυνον ες τν τόπον. ς ψονται.
Τότε πο Τουρκι κατέβαινε π τ ντερβένια κα λίγοι τρεχαν μ λίγα ντουφέκια, μ τριχις δεμένα, ν πολεμήσουν, θέλοντας λευτεριν θάνατον, ο φρόνιμοι σφάλιζαν τς φαμελις τος ες τ νησι κι’ ατο τρέχαν ες ρεματις κα βουνά, μ βλέποντας ποτ Τούρκου πρόσωπον. Κι’ ταν κογαν τ ντισμπάρκα τν Τούρκων, τρέχαν μακρύτερα. Τώρα θέλουν δικήν τους τν Πατρίδα κα κυνηγον τος γωνιστές.
γίναμε θηρία πο θέλουν κριγιάτα (κρέατα) νθρωπιν ν χορτάσουν. Κα χωρίζουν τν κόσμον σ πατριτες κα ντιπατριτες. Ατο γίναν ο σημαντικοί της Πατρίδος κα ο λλοι ν χαθον. Δν ξηγινται γλυκότερα ν φυλάξωμεν Πατρίδα κα ν δομεν λευτερίαν πραγματικήν. Ρωμαίγικον δν φτιάχνεται χωρς ολλοι ν θυσιάσουν ρετν κα πατριωτισμόν. Κα χωρς ν πάψει μέσα, δική μας τυραγνία.
Κα βγκαν τώρα κάτι δικοί μας κυβερντες, λληνες, σπορ τς βραιουργις, πο επαν ν μς σβήσουν τν γία Πίστη, τν ρθοδοξία, διότι Φραγκι δν μς θέλει μ τέτοιο ντύμα ρθόδοξον. Και κάθησα κα κλαιγα δι τ νέα παθήματα. Κα πγα πάλιν ες τος φίλους μου τος γίους. ναψα τ καντήλια κα λιβάνισα λιβάνιν καλν γιορείτικον.
Κα σκουπίζοντας τ δάκρυά μου τος επα:
«Δν βλέπετε πο θέλουν ν κάμουν τν λλάδα παλιοψάθα; Βοηθεστε, διότι μς παίρνουν, ατο ο μισοέλληνες κα θρησκοι, ,τι πολυτίμητον τζιβαϊρικν χομεν. Φραγκεμένους μς θέλουν τ τσογλάνια το τρισκατάρατού του Πάπα. Μν φήσετε, γιοί μου ατ τ γκιντ πουλημένα κριγιάτα τς τυραγνίας ν μασκαρέψουν κα ν φανίσουν τος λληνες, κάνοντας περισσότερα κακ π ατ πο καταδέχθηκεν Τορκος ς τίμιος χθρός μας». 
νας δικός μου γωνιστής μου φερε κα μο διαβασεν να παλαιν χαρτί, πο γραψεν κοντομερίτης μου γιος παπάς, Κοσμς Ατωλός. Τν κρέμασαν ες να δέντρον Τορκοι κα βραοι, διότι τρεχεν ελογημένος παντο κα δίδασκεν λλάδα, ρθοδοξία κα Γράμματα.
γραφεν μακάριος κενος τι:
«νας νθρωπος ν μ βρίσει, ν φονεύσει τν πατέρα μου, τν μητέρα μου, τν δελφόν μου κα στερα τ μάτι ν μο βγάλει, χω χρέος σν χριστιανς ν τν συγχωρήσω. Τ ν βρίσει τν Χριστόν μου κα τν Παναγία μου, δν θέλω ν τν βλέπω».

Ι.Μ.Παντοκράτορος

Δεν υπάρχουν σχόλια: